Dobre auto za około 40 tyś.

30 Sty 2017, 11:49

Witam, wiem, ze poniżej jest kilka podobnych tematów, ale jednak nie znalazłem w nich odpowiedzi na moje pytania.
Od pewnego czasu szukam samochodu, skupiam się głównie przy dwóch markach a czterech modelach - Audi A4 B7 i B8 oraz BMW E60 i E90.

Budżet około 40 tyś (35-45) ale wiadomo, lepiej żeby więcej niż mniej zostało w kieszeni.

Rejon - województwo dolnośląskie, ale nie ma problemu podjechać gdzieś dalej po zadbaną i pewną sztukę.

Auto będę użytkował raczej 50/50 miasto/trasa. Rocznik samochodu jest mniej istotny, ale chciałbym raczej coś 2007/2008+ Kasa nie jest mała a jednak to już jakby nie patrzeć dziesięciolatki. Na początku skłaniałem się ku diesel, ale coraz bardziej przekonuję się do benzyny z dwóch powodów. Leciwy ropniak, może już chyba niemile zaskoczyć jakąś awarią, no i drugą sprawą jest użytkowanie samochodu również w mieście, czyli na krótkich dystansach. Gazu nie zamierzam montować, chyba, że polecicie inaczej. W grę wchodzą również przebiegi roczne rzędu około 20 tyś. Przebieg potencjalnego nabytku żeby również nie straszył i spodziewam się czegoś w granicach 250 tyś. Obecnie poruszam się 1.9TDi 130KM i nie ukrywam, że szukam nieco większych wrażeń, więc dobrze jakby w nowym aucie było te przynajmniej 180KM a im więcej tym lepiej. Spalanie, tak, żebym nie siedział cały czas na stacji, w trasie do 7l, w mieście około 9-10. Oczywiście dobrze by było jakby auto było też wyposażone nieco lepiej - kolorowa nawigacja, jakieś bajery. Interesuje mnie wyłączenie sedan/limuzyna/hatchback. Kombi nie wchodzi w grę. Skrzynia tylko manualna.
Prosiłbym o jakieś sugestie, porady odnośnie tego co możecie polecić spełniającego te kryteria, jaki model, z jakim silnikiem.
Rozważałem też opcję kupna samochodu z Niemiec na znanym portalu, tylko że tam znowu dochodzi spora akcyza za silniki powyżej 2l.
Wiser
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam

30 Sty 2017, 18:20

9-10l "w mieście" (to również względne pojęcie) spala kompakt z silnikiem 1.6/1.8 a nie auto pokroju e60. Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę z kosztów utrzymania tego auta - tutaj awarie będą rzeczywiście niemiłym zaskoczeniem dla portfela
W B8 nie ma benzyniaków, które można polecić. W b7 jeszcze coś by się znalazło
e90 w sumie ok, dla mnie faworyt z tego co wymieniłeś

Od siebie dorzucę lagunę mk3 2.0T i AR 159 tbi
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Sty 2017, 18:44

Z tym spalaniem w mieście to raczej sprawa drugorzędna a podałem takie wartości orientacyjne mniej więcej, żeby wykluczyć proponowanie silników pokroju 5 litrów.
Właśnie również obawiam się nieco o kieszeń w przypadku jakiejś usterki w e60 dlatego jest ono jakby na końcu mojej listy.
Z tego co się orientowałem to w przedziale cenowym i parametrów jakie mnie interesują w B8 na rynku wtórnym jest głównie 2.0 TFSi, a to raczej odradzana jednostka.
Ewentualnie Jeżeli padłoby na B7 to myślałem o 2.7 czy 3.0 diesel. Ale znowu to praktycznie odnowione B6 więc konstrukcja już nieco przestarzała.
Metodą wykluczeń również skłaniałbym się ku e90. Jaką zatem jednostkę napędową polecicie w tym modelu, tak żeby nie niszczyć charakteru samochodu i bez obaw wykonywać manewry wyprzedzania?

Laguna kompletnie mi się nie podoba pod względem wizualnym. AR to ciekawa propozycja, jak się ma jej wykonanie, wyposażenie w stosunku do e90?
Wiser
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam

30 Sty 2017, 19:32

Wiser napisał(a):Metodą wykluczeń również skłaniałbym się ku e90. Jaką zatem jednostkę napędową polecicie w tym modelu, tak żeby nie niszczyć charakteru samochodu i bez obaw wykonywać manewry wyprzedzania?
największą możliwą w przedlifcie, powinieneś trafić jakieś konkretne 325i
Wiser napisał(a):AR to ciekawa propozycja, jak się ma jej wykonanie, wyposażenie w stosunku do e90?
łatwiej trafić na wypas, bo w BMW opcje były słoną dopłatą w salonie, stąd mnóstwo slums edition na rynku (szmaciana tapicerka, korbotronic, kierownica bez sterowania podstawowymi funkcjami radia). Jeśli jednak celujemy w dynamiczne silniki (a więc r6), to tutaj wyposażenie jest zazwyczaj bogate
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

31 Sty 2017, 10:07

A co możecie powiedzieć o tym trzylitrowym silniku diesel? Bo rozumiem, że benzyna jest polecaną jednostką?

Znalazłem coś takiego
1. Modelowo podobno 2008, więc wersja po lifcie rozumiem? Na wyposażeniu kolorowa nawigacja, wiec chyba jedna z bogatszych wersji wyposażenia, przebieg jeśli autentyczny to całkiem fajny. Diesel.

[link do oferty na Allegro wygasł]

2. Rok produkcji 2008, czyli też polift. Wyposażenie ciężko mi ocenić, ale uboższe, chociażby poprzez brak nawigacji, od pozycji 1. Przebieg realny, Książka serwisowa prowadzona do końca. Benzyna

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

3. Wersja przed liftem, napęd 4x4, Przegbieg malutki. Wyposażenie chyba jak wyżej + skórzane fotele (nie zależy mi kompletnie). Cena najwyższa z proponowanych + opłaty. Ktoś się orientuje jakie są opłaty auta z Lichtensteinu? Książka serwisowa. Diesel

[link do oferty na Allegro wygasł]

4. Wersja przed liftem, Przebieg symboliczny. Oferta chyba prywatna. Wyposażenie z kolorową nawigacją. Diesel

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Macie jakieś sugestie, spostrzeżenia, rady donośnie tych konkretnych samochodów?
Wiser
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam

31 Sty 2017, 11:05

Na pewno odpuść dwa pierwsze, bo Ostrów Mazowiecka i Radom to zagłębie handlarzy oraz zaprzyjaźnionych z nimi fotografów.
Ja bym się zainteresował tym ostatnim.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    40-lecie Renault w Formule 1
    Renault informuje, że w ten weekend, w ramach Grand Prix Monako, uroczyście rozpocznie obchody 40 rocznicy zaangażowania marki w wyścigi Formuły 1. Renault rozpoczęło przygodę z Formułą 1 wraz z udziałem kierowcy Jean-Pierre ...

31 Sty 2017, 12:36

Dziękuję bardzo za odzew i za zainteresowanie.
Jeszcze mam pytanie, odnośnie kwestii sprowadzenia auta z Niemiec. Jak to obecnie wygląda, czy warto dopłacić te kilka tyś, ale mieć pewność, że auto jest bezwypadkowe i oryginalny przebieg, czy tam też już kombinują jak i nas?
Wiser
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam

31 Sty 2017, 12:44

Jeśli kupujesz od prywatnego sprzedającego albo z salonu to musisz być przygotowany na o wiele większą kwotę, ale za to auto pewne. Można oczywiście taniej od powyższych opcji (w przybytkach typu Hassan, Siergiej, Borys itd), ale w tym przypadku równie dobrze możesz kupić auto w Polsce
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Lut 2017, 06:02

Jeśli od prywatnego właściciela to nie dość, że cena wyższa to jeszcze akcyza 18,5% więc w przeliczeniu na złotówki raczej lepiej szukać czegoś u nas.
Jak więc zatem handlarz który sprowadza auto !00% bezwypadkowe, które można sprawdzić czujnikiem lakieru, może na tym zarobić?

Możecie jeszcze rzucić okiem na ten samochód?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Prawdę powiedziawszy nie wiem czy nie będzie mi szkoda kupować diesla jeśli auto będę użytkował 50/50 trasa/miasto, czy po prostu nie wpakuję się w niepotrzebne koszta, związane z ewentualnymi usterkami związanymi i użytkowaniem samochodu?
Ostatnio podbity przez Wiser, 03 Lut 2017, 06:02
Wiser
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam