
samochód dostawczy DMC 3500, jaki wybrać do zabudowy o największej ładowności ?
Temat niemal codzienny, gdy procowałem w firmie branżowej, zajmującej się zabudowami.
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Nie będę pisał o zespołach mechanicznych pojazdów, w ogólnym zarysie opiszę konstrukcje ram.
Wybór samochodu na którym będzie wykonana zabudowa to już połowa sukcesu. Konstrukcje samochodów oraz materiały do ich budowy są różne, stąd duże różnice masy własnej.
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Najważniejszym, decydującym czynnikiem, jest konstrukcja ramy pojazdu W większości, rama zbudowana jest z profil stalowych o grubości 2 mm. Dwa - połączone w jeden profil - otwarte profile C. Wyjątkiem jest konstrukcja ramy Iveco – gruby, wysoki, stalowy ceownik o wąskim rozstawie podłużnic. Konstrukcja przejęta z samochodu ciężarowego do ewentualnego montażu kół bliźniaczych. Na tej ramie nie uzyskamy odpowiedniej ładowności. Jeden samochód zasługuje na wyróżnienie – Fiat Ducato – to konstrukcja ramy o najszerszym rozstawie podłużnic. Resory bezpośrednio pod ramą. Takiego rozwiązania nie znajdziecie w innych pojazdach. Zabudowa wykonana na tej ramie, to największa sztywność podłogi, teoretycznie długi okres użytkowania. Konstrukcje samochodów VW, swoją masą własną dorównują Fiatom, a w niektórych wersjach ważą mniej od Ducato. Na tej ramie uzyskamy „dobrą” ładowność. Mercedes, od 1995 roku do dnia dzisiejszego, to wspólny projekt z VW. Konstrukcje są niemal identyczne, a od 2017 roku dołączył do nich MAN. Innym wspólnym projektem, jest konstrukcja samochodów Peugeot, Citroen Opel. Masy tych aut, są jednak większe, nawet o 200kg od Fiata , Mercedesa , VW.
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Teraz tylko odpowiedni projekt zabudowy z wcześniej określoną – wagą konstrukcji i już wiesz na co się zdecydować.
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Producenci pojazdów, wszystkich marek, opracowali wytyczne dla wykonawców zabudów. W nich znajdziecie wszystkie dane o masach, wersjach aktualnie produkowanych pojazdów oraz wersje poprzednie. Udostępnione są również rysunki techniczne z wymiarami oraz modele 3D. Znajdziecie tam wskazówki dotyczące sposobu wykonania zabudowy, dopuszczone zmiany konstrukcyjne oraz tabele właściwości materiałów.
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
ps.
w przypadku zabudowy auto-laweta, konstrukcja zbudowana z desek aluminiowych, waży nawet 40% więcej od konstrukcji zakrytej blachą Lohr. Obecnie najlżejszą konstrukcją – jest nowoczesna konstrukcja modułowa na której można zamontować kontener, skrzynię z plandeką, zabudowę turystyczną czy auto-lawetę. Konstrukcja modułowa, do wykonania na ramie z odpowiednio rozmieszczonymi konsolami montażowymi. Idealnie pasuje do Mercedesa, VW. Po niewielkiej modyfikacji, jest możliwość zamontowania takiej konstrukcji na ramie Renault.
Czytaj moje - wpisy, w innych zakładkach … wkrótce - nowe ciekawe tematy.
Pozdrawiam wszystkich, zapraszam do dyskusji.