Dostawczy DMC 3500, jaki wybrać do zabudowy ?

07 Lis 2021, 02:53

Witam,
samochód dostawczy DMC 3500, jaki wybrać do zabudowy o największej ładowności ?
Temat niemal codzienny, gdy procowałem w firmie branżowej, zajmującej się zabudowami.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Nie będę pisał o zespołach mechanicznych pojazdów, w ogólnym zarysie opiszę konstrukcje ram.
Wybór samochodu na którym będzie wykonana zabudowa to już połowa sukcesu. Konstrukcje samochodów oraz materiały do ich budowy są różne, stąd duże różnice masy własnej.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Najważniejszym, decydującym czynnikiem, jest konstrukcja ramy pojazdu W większości, rama zbudowana jest z profil stalowych o grubości 2 mm. Dwa - połączone w jeden profil - otwarte profile C. Wyjątkiem jest konstrukcja ramy Iveco – gruby, wysoki, stalowy ceownik o wąskim rozstawie podłużnic. Konstrukcja przejęta z samochodu ciężarowego do ewentualnego montażu kół bliźniaczych. Na tej ramie nie uzyskamy odpowiedniej ładowności. Jeden samochód zasługuje na wyróżnienie – Fiat Ducato – to konstrukcja ramy o najszerszym rozstawie podłużnic. Resory bezpośrednio pod ramą. Takiego rozwiązania nie znajdziecie w innych pojazdach. Zabudowa wykonana na tej ramie, to największa sztywność podłogi, teoretycznie długi okres użytkowania. Konstrukcje samochodów VW, swoją masą własną dorównują Fiatom, a w niektórych wersjach ważą mniej od Ducato. Na tej ramie uzyskamy „dobrą” ładowność. Mercedes, od 1995 roku do dnia dzisiejszego, to wspólny projekt z VW. Konstrukcje są niemal identyczne, a od 2017 roku dołączył do nich MAN. Innym wspólnym projektem, jest konstrukcja samochodów Peugeot, Citroen Opel. Masy tych aut, są jednak większe, nawet o 200kg od Fiata , Mercedesa , VW.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Teraz tylko odpowiedni projekt zabudowy z wcześniej określoną – wagą konstrukcji i już wiesz na co się zdecydować.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Producenci pojazdów, wszystkich marek, opracowali wytyczne dla wykonawców zabudów. W nich znajdziecie wszystkie dane o masach, wersjach aktualnie produkowanych pojazdów oraz wersje poprzednie. Udostępnione są również rysunki techniczne z wymiarami oraz modele 3D. Znajdziecie tam wskazówki dotyczące sposobu wykonania zabudowy, dopuszczone zmiany konstrukcyjne oraz tabele właściwości materiałów.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


ps.
w przypadku zabudowy auto-laweta, konstrukcja zbudowana z desek aluminiowych, waży nawet 40% więcej od konstrukcji zakrytej blachą Lohr. Obecnie najlżejszą konstrukcją – jest nowoczesna konstrukcja modułowa na której można zamontować kontener, skrzynię z plandeką, zabudowę turystyczną czy auto-lawetę. Konstrukcja modułowa, do wykonania na ramie z odpowiednio rozmieszczonymi konsolami montażowymi. Idealnie pasuje do Mercedesa, VW. Po niewielkiej modyfikacji, jest możliwość zamontowania takiej konstrukcji na ramie Renault.

Czytaj moje - wpisy, w innych zakładkach … wkrótce - nowe ciekawe tematy.
Pozdrawiam wszystkich, zapraszam do dyskusji.
projekt2021
Nowicjusz
 
Posty: 6

09 Lis 2021, 10:52

Jak będzie w przypadku tego pierwszego VW ma on z tyłu dwie osie a to już podwyższa jego masę przez co ładowność do 3,5T spada. Zastanawiam się jaki sens ma tu stosowanie podwójnej osi, są jakieś wymogi odnośnie maksymalnego nacisku na jedną oś w takich samochodach?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

15 Lip 2023, 16:25

Jedyny dostawczak do 3,5 tony to VW t6. Tylko ten samochód jest wstanie legalnie jeździć
MStuning1
Nowicjusz
 
Posty: 3
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dąbrowa górnicza
Auto: BMW
Silnik: 3.0D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Scala z jakim silnikiem?
    Zupełnie nowy, kompaktowy model w portfolio ŠKODY dostosowuje swoją moc i charakter do indywidualnych potrzeb kierowców. SCALA dostępna będzie w czterech wariantach silnikowych: trzech benzynowych i jednym wysokoprężnym. ...