Drgania auta po przekroczeniu 2000 obrotów

20 Cze 2021, 16:46

Witam,

mam dziwny przypadek usterki w Audi A4 B6 1.9TDI 130KM.

Podczas jazdy na biegu 2-6 kiedy przekrwczam 2000 obrotów, auto wpada w jakieś dziwne jakby wibracje, drżenie. Mocy nie traci, sprzęgło, kierownica, lewarek nie drżą. Samochód był sprawdzany pod kątem zawieszenia, wszystko było w porządku. Na biegu jałowym problem się nie pojawia. Jak auto stoi w miejscu i dodam gazu na maxa, problem się nie pojawia. Jak nacisnę sprzęgło podczas postoju czy jazdy, wszystko w porządku. Nie jest ważne ile mam na liczniku, to drżenie pojawia się tylko jak przekraczam 2 tys obrotów. Koła niedawno zmieniałem więc chyba nie to. Rozrząd też wymieniony (jakiś czas po pojawieniu się problemu).

Może ktoś miał podobne objawy? Co mogłoby być jeszcze przyczyną? Nie wiem od czego zacząć, każda sugestia mile widziana.
Chandlerr
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • 21 Cze 2021, 10:47

    Czy jest różnica jak dodajesz gazu powoli/szybko przekraczając tą wartość obrotów? Coś się zmienia w zachowaniu tych drgań?

    Koło dwumasowe sprawne, duży ma przebieg?
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10149
    Zdjęcia: 35

    21 Cze 2021, 11:58

    Jak przkroczę 3,5tys to tak jakby te drgania nie są wyczuwalne.
    Co do powoli/szyko z tego co zauwazylem to raczej nie ma różnicy, ale jeszcze sprawdzę.

    Auto ma przejechane 370k km, ja koła dwumasowego nie wymieniałem, a nie wiem czy wcześniej było robione. Sam przejechałem 100k km w ciagu 8 lat, ale raczej to nie to, bo jak czytałem o dwumasie to objawy jakie u mnie występują, a jakie są typowe dla niej to raczej się nie pokrywają...

    Najgorsze w tym jest to, że chyba łatwo nie będzie o konkretną diagnozę i nie chciałbym wymieniać czegoś co będzie mnie dużo kosztować, a co może nie naprawić problemu.
    Chandlerr
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    21 Cze 2021, 12:27

    Chandlerr napisał(a):ja koła dwumasowego nie wymieniałem, a nie wiem czy wcześniej było robione. Sam przejechałem 100k km w ciagu 8 lat, ale raczej to nie to
    Ok, ale tu przebieg jest słuszny tym bardziej że nie wiesz kiedy było wymieniane. Nie mówię że to akurat to jednak dokładnie powinno się przyjrzeć wszystkiemu co może powodować jakieś drgania.

    Chandlerr napisał(a):Jak przkroczę 3,5tys to tak jakby te drgania nie są wyczuwalne.
    Ok, to wrzuć wtedy np. z dwójki na piątkę tak żeby obroty spadły do 2 tyś. tak jak zaczynają się drgania i zobacz czy one pojawią się? Ich czestotliwość zwiększa się wraz z obrotami silnika po czym zanika przy wspomnianej prędkości obrotowej (3,5 tyś. obr)?
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10149
    Zdjęcia: 35

    23 Cze 2021, 09:04

    A więc pojeździłęm trochę dla testów i mogę coś dokładniej opisać.
    Drgania pojawiają się po przekroczeniu 2 tys obrotów, natomiast ustępują jak dochodzi do 3 tys i powyżej. Jak włączę sprzęgło to drgania ustają. Jak wbiję na 4 tys obrotów i puszczę gaz, obroty maleją i drgania nie występują.

    Doszedłem na 2 do 4k obrotów i wrzuciłem na 4 to podczas wrzucania nic nie szarpało ani nie było drgań, dopiero jak puściłem sprzęgło to po jakichś 2s kiedy obroty były ponad 2k drgania lekkie były.

    No i mam wrażenie że jak mocniej przycisnę gaz to te drgania są bardziej odczuwalne.
    Chandlerr
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    23 Cze 2021, 09:30

    Z tego co opisujesz wychodzi na to że drgania pojawiają się bezpośrednio w układzie napędowym podczas obciążenia. Jednak wygląda to bardziej na problem występujący przy okereślonych obrotach silnika niezależnie od biegu, a to z kolei sugeruje bardziej skierować się w stronę silnika. Poduszki zawieszenia silnika i skrzyni sprawdzałeś dokładnie?
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10149
    Zdjęcia: 35
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
      Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
      Subaru Crosstrek plug-in hybrid - kompaktowy SUV
      Subaru Crosstrek, w Polsce znany pod międzynarodową nazwą Subaru XV, to kompaktowy SUV, który w wersji hybrydowej plug-in jest napędzany silnikiem typu bokser 2,0 l o mocy 138 KM i silnikiem elektrycznym o mocy 120 ...

    23 Cze 2021, 14:28

    Sprawdzałem tylko stan zawieszenia i w sumie koła. Klocki są ok, tarcze też. Pasek rozrządu wymieniany. Nic więcej nie sprawdzałem, dlatego napisałem tu na forum, bo może ktoś kojarzy takie objawy albo miał coś podobnego i mógłby doradzić w którym kierunku iść żeby znaleźć przyczynę.

    Aha i w sumie te drgania czuć niezależnie czy się siedzi z przodu czy z tyłu.

    W takim razie może sprawdzę te poduszki silnika i skrzyni.
    Chandlerr
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    16 Lis 2021, 15:07

    Gdyby kogoś interesowało to auto naprawiłem :)

    Trafilem na świetnego mechanika, u którego byłwem tylko naprawiać hamulce. Sam mi powiedział, że auto jeździ tragicznie i że wg niego przyczyną jest wałek rozrządu. Tydzień później zostawiłem u niego auto, rozegrał je i miał 100% rację. Wałek rozrządu do wymiany, panewki do wymiany, po tej naprawie jeździ jak nówka.

    Naprawdę w końcu w Rzeszowie trafiłem na mechanika, który nie dość, że zna się na tym co robi rewelacyjnie, to jest uczciwy i nie wali ściemy.
    Chandlerr
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    16 Lis 2021, 15:49

    Dziwne, zrozumiałbym brak mocy i gorszą kulturę pracy, ale wibracje w pewnym zakresie obrotów z wytartym wałkiem?
    Gość114260
     

    16 Lis 2021, 17:02

    Nie wytłumaczę tego profesjonalnie, ale generalnie o ile dobrze zapamiętałem to krzywki były różnej wielkości, jedna ze szklanek była dziurawa i wklęsła i jeden cylinder w ogóle nie pracował.

    Mechanik mi to bardzo fajnie wytłumaczył, niestety mogłem coś pomieszać, bo nie znam się za dobrze na elementach silnika.

    Tak czy siak auto teraz jeździ znakomicie, żadnych drgań, żadnych wibracji, nie dymi i czuć zdecydowanie moc.
    Chandlerr
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    16 Lis 2021, 17:32

    Chandlerr napisał(a):krzywki były różnej wielkości, jedna ze szklanek była dziurawa i wklęsła i jeden cylinder w ogóle nie pracował.

    To się zgadza, powiedziałeś tylko o wibracjach, więc nie wiedziałem o co może chodzić. To dosyć częsta przypadłość w 1.9 jak i 2.0, na szczęście wałki zamienniki(np. ina) można kupić w przyzwoitych pieniądzach, więc naprawa jest opłacalna.
    Gość114260
     

    16 Lis 2021, 18:55

    Tylko że w tym przypadku dziwne że wibracje nie występowały podczas dodawania gazu na biegu jałowym. Tu akurat nie powinno być różnicy czy samochód jest w ruchu czy nie bo dotyczyło tylko obciążenia silnika większymi obrotami.

    Najważniejsze że udało się usunąć problem :ok:
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10149
    Zdjęcia: 35

    24 Wrz 2024, 08:38

    Cześć,

    Trochę czasu minęło od rozpoczęcia tego tematu,
    Mam identyczny problem z moim Golfem 6 2.0 TDI CR, pamiętasz może u którego mechanika byłeś przy wymianie?

    Chciał bym podjechać do niego żeby ocenił czy mojemu Golfowi dolega to samo, poł samochodu już wymieniłem, a mechanik rozkłada ręce nie chciał bym się już pakować w niepotrzebne koszty.

    Pozdrawiam
    youngkefir
    Obserwowany
     
    Posty: 1