Drgania powyżej 100km/h

15 Kwi 2017, 21:56

Witam,
Niedawno zmieniałem koła, felgi i oponki używane, wyważone. Wczoraj (zdejmowałem koła żeby zrolować błotniki) zauważyłem mocne drgania powyżej 100km/h, tak szczerze to nie wiem czy występowały wcześniej i na starych kołach, wydaje mi się że jeśli już to w mniejszym stopniu, pamiętam że coś tam lekko było czuć, ale teraz przy 110-120 drży całym autem że aż plastiki słychać. Auta nie znosi, przy wyższych prędkościach drgania prawie znikają (powyżej 140 już ledwo co czuć). Jakieś pomysły? Walić do wulkanizatora że spie...ył robotę (ewentualnie odpadły ciężarki) czy jest możliwość że to jakieś łożysko albo gumowe elementy zawieszenia? Może oddać koła na tzw. test drogowy? Tylko nie wiem czy jest sens wywalać na to pieniądze.
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

15 Kwi 2017, 22:06

Pierwsze co do sprawdzenia to koła a potem tarcze hamulcowe
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Kwi 2017, 23:29

Tak jeszcze dodam po wstępnych testach, auto leci prosto jak po torach, przy hamowaniu drgania się nie zwiększają, nie ściąga też auta. Tarcze chyba można odrzucić (?), postarać się o zwrot kasy za to wyważanie od wulkanizatora? Nie wiem czy mnie nie wyśmieją. Jakbym wyważał to raczej u innego. Geometria ma coś do rzeczy? Zmieniałem koła na szersze i większe, chyba powinienem ustawić od nowa. Co jeśli to np. nierówno zjechane opony? Albo jakiś element zawieszenia? Da się to jakoś w miarę precyzyjnie zdiagnozować?
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

16 Kwi 2017, 10:09

Musisz zacząć od kół, jeżeli masz jakieś luzy w zawieszeniu a masz lekkiego guza w oponie lub krzywa felgę to telepanie będzie bardziej odczuwalne.
Czru napisał(a):postarać się o zwrot kasy za to wyważanie od wulkanizatora? Nie wiem czy mnie nie wyśmieją. Jakbym wyważał to raczej u innego.

Poprostu zajedz grzecznie i powiedz że coś telepie i żeby sprawdził czy wszystko ok z felgami i oponami
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Kwi 2017, 12:48

Kao napisał(a):Poprostu zajedz grzecznie i powiedz że coś telepie i żeby sprawdził czy wszystko ok z felgami i oponami
Dokładnie. w ten sposób wyeliminujesz opony i felgi. Jeżeli problem będzie występował dalej to będziesz wiedział że trzeba szukać przyczyny w innych podzespołach przedniego zawieszenia.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Kwi 2017, 20:05

Wulkanizator stwierdził że felgi nie były do końca proste, zrobił jak zrobił i więcej nie zrobi. Felgi na krzywe raczej nie wyglądały, ale nawet jeśli, to czy nie powinny nie bić po wyważeniu? Skontroluję to u kogoś innego...
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak dobre opony ciężarowe wpływają na biznes?
    Opony stosowane w transporcie drogowym stanowi do 5 proc. wydatków firmy, ale ma wpływ na 40 proc. wszystkich kosztów operacyjnych. Od jego jakości przy zakupie, fachowego serwisu przy montażu oraz i potem prawidłowej ...

19 Kwi 2017, 08:41

Czru napisał(a):Wulkanizator stwierdził że felgi nie były do końca proste, zrobił jak zrobił i więcej nie zrobi. Felgi na krzywe raczej nie wyglądały,
jedno zdanie zaprzecza drugiemu, skoro sa krzywe to nie ma co sie dziwic ze biją. A sprawdzał je przy Tobie ponownie?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Kwi 2017, 09:08

Czru napisał(a):Wulkanizator stwierdził że felgi nie były do końca proste, zrobił jak zrobił i więcej nie zrobi. Felgi na krzywe raczej nie wyglądały, ale nawet jeśli, to czy nie powinny nie bić po wyważeniu?
Zależy jak są krzywe promieniowo czy osiowo, generalnie powinno się je wyprostować i dopiero takie felgi wyważać inaczej wyważanie nie ma sensu.

Podjedź gdzieś gdzie zajmują się prostowaniem felg niech zerkną na nie to ci powiedzą co da się z nimi zrobić czy są do uratowania.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Kwi 2017, 05:50

Zgadzam się, podjedź na prostowanie felg, niech obejrzy je ktoś kto faktycznie się na tym zna, druga kwestia to same opony,w jakim są stanie? Bo drgania mogą być przyczyna wyząbkowanej opony lub luzów w zawieszeniu, trzeba sprawdzić: drążki, sworznie i tuleje.
Petrostar
Początkujący
 
Posty: 220
Auto: VW Polo
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000