[Passat B3] Drgania przy skręcaniu kierownicy i pisk paska.

24 Kwi 2014, 13:48

Witam!

Passat, którego mam w profilu drży normalnie (w sumie nie wiem czy to normalne) przy odpalaniu i podczas ruszania (drgania dość mocne), ale najbardziej drgania się zwiększają, gdy na postoju skręcam kierownicą (przy włączonym silniku). Oprócz tego przy skręcaniu słychać pisk paska, najprawdopodobniej pompy wspomagania.
Myślę, że to pompa, ale cała do wymiany, czy może tylko pasek/płyn?
befree
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 58
Miejscowość: W-M
Prawo jazdy: 12 11 2013
Auto: VW Passat B3
Silnik: 1.9TDI 90KM (AAZ+)
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

25 Kwi 2014, 10:35

befree napisał(a):Myślę, że to pompa, ale cała do wymiany, czy może tylko pasek/płyn?

1/ Sprawdz poziom płynu
2/ Sprawdz naciąg paska od pompy..
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

25 Kwi 2014, 17:50

Ok na pewno sprawdzę, bo na razie to tylko takie powierzchowne oględziny byly.
A, czy to normalne, że diesel (AAZ) stojąc na postoju powoduje drganie w środku, a podczas jazdy nie? Bo nie wiem, drgania (nie te spowodowane pompą) są tez dość pokaźne, a nie wiem, czy to norma. Kolega mówi, że pompa może być źle ustawiona i od tego, ale silnik pracuje równo.
Do tego olej jest dosyć rzadki i mułowaty (najwyraźniej nadszedł czas wymiany) i silnik jest mocno spocony (plam pod spodem nie zostawia, ale trochę mokry jest...).
A i czy na drgania może wpływać regulacja rozrządu? Bo z tego co wiem to ok. rok temu był wymieniany i może ktoś nie umiał a pchał łapy?
befree
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 58
Miejscowość: W-M
Prawo jazdy: 12 11 2013
Auto: VW Passat B3
Silnik: 1.9TDI 90KM (AAZ+)
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

26 Kwi 2014, 15:21

befree napisał(a):A i czy na drgania może wpływać regulacja rozrządu? Bo z tego co wiem to ok. rok temu był wymieniany i może ktoś nie umiał a pchał łapy?
Nie mozna wykluczyc Twoich sugestii.Przyczyna drgań silnika moze być tez podnięta poduszka pod silnikiem...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

27 Kwi 2014, 10:14

Myślałem właśnie też o poduszce... Chyba zlecę mechanikowi przegląd całego auta.
Nie wiecie ile może kosztować w jakimś zakładzie mechanicznym sprawdzenie takiego Paska B3 TD (głównie sprawdzenie silnika, podwozia i zawieszenia)?
befree
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 58
Miejscowość: W-M
Prawo jazdy: 12 11 2013
Auto: VW Passat B3
Silnik: 1.9TDI 90KM (AAZ+)
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

27 Kwi 2014, 13:26

befree napisał(a):Nie wiecie ile może kosztować w jakimś zakładzie mechanicznym sprawdzenie takiego Paska B3 TD (głównie sprawdzenie silnika, podwozia i zawieszenia)?
Ja mogę Ci powiedziec jak to kształtuje się cenowo na mojej SKP.Sprawdzenie przedniego zawieszenia wraz z silnikiem w granicach ok.30.-.Radziłbym Ci podjechać na SKP do"kumatego diagnosty" :wink: a myslę ze potrafi ogarnąc taki temat... :wink:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Astra - kompaktowy hatchback do miasta
    W przypadku tego hatchbacka odmiana Dynamic wyposażona w silnik Diesla o pojemności 1,6 litra i mocy 136 KM została wyceniona na kwotę 91 200 zł. Napęd przekazywany jest w tym przypadku za pomocą automatycznej skrzyni biegów ...

17 Maj 2014, 10:15

Jeśli przez jakiś czas jeździł z małą ilością płynu do wspomagania (niewiele mniej pod minimum na miarce) to możliwe, że pompa jest jakoś zatarta? Z tego co wiem to płyn do Passata AAZ to Febi 06162.
befree
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 58
Miejscowość: W-M
Prawo jazdy: 12 11 2013
Auto: VW Passat B3
Silnik: 1.9TDI 90KM (AAZ+)
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992