Drgania samochodu, A4B5 quattro

07 Maj 2017, 13:49

Witam, może ktoś z użytkowników miał już taki problem, lub wie coś na ten temat. Chodzi o to że w audi a4 b5 1.9 tdi 110 KM quattro występują drgania, obojętnie czy samochód jest w ruchu czy stoi. Podczas postoju drgania nie są takie mocne jak np. podczas przyśpieszania, drgania te trochę ustępują jeśli przyśpieszam i obroty osiągają ponad 3200-3500 obr/min.
Byłem u paru mechaników i nie potrafią tego zdiagnozować.
Wymieniłem poduszki silnika i skrzyni, były sprawdzane dyfry i wał, wszystko jest w porządku, zawieszenie nie jest powybijane, półośki też ok. Ustawiana była nawet pompa bo myślałem że może źle podawać dawkę paliwa. Koło dwu masowe było wymieniane przez poprzedniego właściciela ok. roku temu. Jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem to proszę o podpowiedź
marcin1091
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 10 11 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A4 Quattro
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

07 Maj 2017, 14:59

Tu masz w sumie tylko dwie możliwości. Albo silnik nie pracuje prawidłowo albo sprzęgło.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Maj 2017, 15:47

Silnik raczej odpada, robiłem wtryski, pompę wtryskową, wtryski nowe, rozrząd, raczej by coś zauważono.
Ewentualnie został by dwumas ale żeby były takie objawy też na postoju
marcin1091
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 10 11 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A4 Quattro
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

07 Maj 2017, 20:16

marcin1091 napisał(a):Chodzi o to że w audi a4 b5 1.9 tdi 110 KM quattro występują drgania, obojętnie czy samochód jest w ruchu czy stoi. Podczas postoju drgania nie są takie mocne jak np. podczas przyśpieszania, drgania te trochę ustępują jeśli przyśpieszam
przecież napisałeś że na postoju też masz te drgania. Wciśnij sprzęgło wrzuć bieg wciśnij hamulec i trzymaj ja na polsprzegle. Zobacz jak mocne są drgania w tym momencie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Maj 2017, 12:16

Ja bez zbędnych ceregieli sprawdziłbym stan dwumasy. Opisane objawy wyraźnie sugerują awarię właśnie dwumasy.
marcin1091 napisał(a):Koło dwu masowe było wymieniane przez poprzedniego właściciela ok. roku temu.

Czy masz na to jakiś papier, czy poprzednik tylko ci o tym powiedział?
Ale nawet jak masz papier na tą wymianę, to też nie do końca można mówić, że jak było wymieniane rok temu, to powinno być ok. Pytanie - ile km przez ten okres czasu zostało przejechane, oraz czy użytkownik/użytkownicy znają zasady jeżdżenia samochodem z dwumasą i czy się do tego stosują. Albowiem mając samochód z dwumasą, trzeba wiedzieć jak nim jeździć. Niewiedza lub lekceważenie tych zasad mogą się skończyć szybkim zużyciem. Normalnie, średnie zużycie dwumasy to jakieś 160 - 200 tyś km. Ale jak się niewłaściwie użytkuje samochód, to nawet i po 20- 30 tyś jest do wymiany.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Maj 2017, 23:41

Jak jeździć z dwumasem wiem, wiedzę mam. Co do wymiany koła dwumasowego, mam rachunki i słowo poprzedniego właściciela w które zaczynam powątpiewać, i zastosuję chyba tutaj zasadę ograniczonego zaufania tak jak z rozrządem. Chyba zdecyduję się na zwykłe koło zamachowe jeśli dwumas będzie uszkodzony, w jednym quattro już mi się sprawdziło takie rozwiązanie.
A mogą to być objawy mechanizmu różnicowego? Chodź nie były by wyczuwane podczas postoju chyba.
marcin1091
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 10 11 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A4 Quattro
Silnik: 1.9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa Mazda6 - produkcja w fabryce w Hofu
    Mazda Motor Corporation oficjalnie uruchomiła produkcję najnowszej Mazdy6. Uroczystość odbyła się w Zakładzie nr 2 w Hofu, w prefekturze Yamaguchi. W uroczystości wzięło udział około 500 osób, w tym Prezes Zarządu ...

10 Maj 2017, 07:17

marcin1091 napisał(a):A mogą to być objawy mechanizmu różnicowego? Chodź nie były by wyczuwane podczas postoju chyba.
tak jak mowisz. Jakby to byl roznicowy to na postoju nie moglo by nic drgac
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4