Drgania silnika

19 Mar 2012, 18:19

Witam, mam problem z Corsa C silnik 1.2 benzyna+lpg(sekwencja). Problem polega na tym że silnik drży na wolnych obrotach. Wg obrotomierza same obroty są w normie, ok 700. Czego to może być wina. Słychać tak jakby coś go dusiło, i ma trochę mniej mocy. Co mogło się popsuć?
tomek.k
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: radomsko

20 Mar 2012, 13:25

hmm...w tych silnikach może mi się wydaje ale często sondy lambda padają a w szczególności druga.
Jeszcze silnik na gazie, to może być prawdopodobne
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

20 Mar 2012, 14:12

Druga sonda była wymieniona jakieś 2h przed odkryciem tych drgań, założona została jakaś dobra(japońska).
tomek.k
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: radomsko

20 Mar 2012, 14:43

japońska?...hm, dziwne ja bym zakładał orginał..

tak czy siak trudno ocenić to w tym siedzi
świece, kable? ciężko powiedzieć
na gazie i benzynie tak samo ?
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

20 Mar 2012, 16:59

Było zakładane u znajomego zaufanego mechanika, stwierdził że taka będzie dobra. Tak, na benzynie i na gazie to samo. Cewka zapłonowa wymieniona, kabli jak się dobrze orientuję to tam nie ma. Poduszki pod silnikiem mogą być przyczyną?
tomek.k
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: radomsko

20 Mar 2012, 19:52

poduszki da się sprawdzic wzrokowo...
ale jak to jest, równo parcuje na wszystkie cylindry, obroty nie falują?
tyllko drga autem całym?....moze wydech ?
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy hybrydowy crossover Toyota C-HR
    Toyota zademonstrowała produkcyjną wersję hybrydowego crossovera C-HR na targach w Genewie w marcu tego roku. Świat poznał wygląd auta z zewnątrz i pierwsze szczegóły specyfikacji, jednak producent nie pokazał jeszcze ...
    Ciekawe pomysły na prezent dla niego od MINI
    MINI Folding Bike Lime to wszechstronny środek transportu stanowiący idealne połączenie stylu, designu i nowoczesności. Dzięki aluminiowej ramie, ośmiu przełożeniom oraz 20-calowym kołom jaskrawozielony składany rower jest ...

20 Mar 2012, 20:16

Druga sonda nie ma zwiazku z drganiami! czy pali się kontrolka usterki silnika? czy podłączałes kompa?
Mozliwe usterki:
1, nie pali na któryś cylinder=świeca, cewka, zawór, fałszywe powietrze itp itd.
2, wyciągnięty łańcuch rozrządu.
3, uszkodzona poduszka silnika.

Jednak trzeba zacząć od diagnostyki komp. jesli to nie przyniesie efektów to szukaj wg pkt powyżej.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

20 Mar 2012, 20:32

Wcześniej nie paliła na jeden cylinder, ale podobno wymiana sondy miała to rozwiązać. Obroty nie falują. Auto pracuje równo, ale cały silnik się trzęsie, nie jakoś przesadnie, ale jednak, poza tym chyba mu mocy ubyło, choć i tak za wiele jej nie jest. Komp był podłączony i był błąd sondy nr 2. Nic się nie świeci.
tomek.k
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: radomsko

20 Mar 2012, 21:45

tomek.k napisał(a):Wcześniej nie paliła na jeden cylinder, ale podobno wymiana sondy miała to rozwiązać.

Ta informacja pozwala mi napisać, że mechanik który to robi to BARAN i Twoim kosztem robi doświadczenia. Błąd sondy pojawia się również w przypadku palenia na 3 cylindry, sonda wykrywa zły skład spalin ponieważ paliwo częściowo spala się w katalizatorze.

1, ZMIEŃ MECHANIKA
2, auto prawdopodobnie w dalszym ciągu nie pracuje na 4 cylindry :( nie możesz jeżdzić :!: ponieważ możesz zniszczyć katalizator!!! a to "boli" :evil:

DIAGNOSTYKA, DIAGNOSTYKA I JESZCZE RAZ DIAGNOSTYKA, do tego interpretacja.... :twisted:
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

20 Mar 2012, 22:05

Druga sonda była wymieniona jakieś 2h przed odkryciem tych drgań, założona została jakaś dobra(japońska).

jakby to analizować to jakieś 2h po wymianie sondy odkryto/pojawiły sie drgania ?

zanim sondy pojawiły sie w wydechach silników , już niektóre z nich nierówno pracowały
co tam wobec tego kurde wymieniać :twisted:
może silnik :?:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

20 Mar 2012, 23:09

Dobrze kolega ujął, zmień mechanika i podlacz komputer.
christofen
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 01 2001

21 Mar 2012, 08:12

Ujmę to w ten sposób: Przed wymianą sondy było coś takiego: jadę i po jakimś czasie pojawiła się kontrolka z kluczykiem, nic się nie działo wtedy, po przełączeniu na benzynę kontrolka zwykle znikła, bywało też tak że podczas jazdy zaczął migać silnik i wtedy pracował na 3 cylindrach, ponowny rozruch- i chodzi dobrze. Bywało też tak że podczas jazdy silnik się pojawiał, ale silnik pracował normalnie. Przed wymianą sondy można było zauważyć jeszcze falowanie obrotów 500-1000. Jeszcze jedno- byłem w serwisie Opla z innym autem i przy okazji podpytałem pracownika na temat tej corsy i powiedział, że to klasyczne wypinanie zapłonu, bo zaciera się zawór w prowadnicy(czy jakoś tak, chodziło o zawór), polecił pojeździć na dobrej benzynce z obrotami ok 5000 przez ponad 100 km, ale to nie pomogło. Jeśli to np byłaby wina tego zaworu to jakie byłyby koszty naprawy?
PS, byłem na regulacji gazu 3 razy i stwierdzili, że z ich strony wszystko jest w porządku.
Na tej sondzie zrobiłem jakieś 100 km więc może wszystkie objawy jeszcze wrócą, na starej potrafiło być dobrze nawet 300km.
Jeszce jedno, padło pytanie czy po wymianie sondy odkryto/pojawiły sie drgania ?
Nie, drgania były wcześniej, ale myślałem że po wymianie sondy się uspokoi.
Co do mechanika, to jakiego polecacie w okolicach Radomska, ew w Łodzi?
tomek.k
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: radomsko

21 Mar 2012, 10:34

sprawdz cisnienie w cylindrach
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

21 Mar 2012, 21:00

Tak,pierwsze sprawdza się ciśnienie w cylindrach,by to wykluczyć,bo można stracić kupę kasy bez pozytywnego efektu ,potem, jeśli auta się nie zna, należy przyglądnąć się wydechowi,czy jakiś Fleja nie zespawał cały na sztywno,tak jak u mnie było,tak zaczęło kierutać silnikiem,że zadek mercedesa zaczął sie zachowywac jak tyłek koczkodanicy w rui!Gdybym komuś auto sprzedał w takim stanie,tylko dobry mechanik by doszedł do przyczyny,laik za Chiny.No a potem tak jak Koledzy radzą.Uwaga do Robbydzi,racja,jeśli mechanik twierdzi,że cylinder jeden nie chodzi przez sondę lambda,to ,to jest prędzej piekarz a nie mechanik ale czasami tzw. Voux pas przytrafia się najlepszym.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Mar 2012, 12:52

Usterka zlokalizowana, przepływomierz padł.;/
tomek.k
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: radomsko