Drgania silnika w vw passat 1,9 TDI

02 Mar 2015, 19:58

Witam.
Mam wielki problem z samochodem. Trzęsie w nim niemiłosiernie silnikiem,a co za tym idzie całą karoserią. Sprawdziłem wtryski, błędy silnika, wymieniłem poduszki i koło dwumasowe. Mechanik wymontował nawet cały wydech ,ale po odpaleniu dalej trzęsło. Mój kolega fachowiec rozkłada ręce , a ja już podwoiłem wartość auta tymi naprawami ,oczywiście nietrafionymi. Jeśli ktoś miał podobny problem lub ma jakieś nowe pomysły co do tej usterki, proszę o pomoc.
Robcio1985
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 08 11 2006
Przebieg/rok: 38tys. km
Auto: VW Passat
Silnik: 1,9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

02 Mar 2015, 20:02

A ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach było sprawdzane?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Mar 2015, 20:14

Niestety nie... Ale silnik pracuje równo i nie ma żadnych ubytków w mocy.
Robcio1985
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 08 11 2006
Przebieg/rok: 38tys. km
Auto: VW Passat
Silnik: 1,9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

02 Mar 2015, 20:19

Tzn .równo na wolnych nie chodzi,tak zrozumiałem.Sprawdzłbym ciśnienie sprężania,by to wykluczyć.Przyczyna siepania silnikiem musi być jakaś.Wydech mógłby być dobrym tropem,gdyby np.został zespawany na sztywno,wtedy drgania przenodzone są na calutką budę.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Mar 2015, 21:18

Na wolnych obrotach trzęsie mocniej, gdyż silnik pracuje wolniej. Wydech był wyciągnięty cały ,a i tak trzęsło mi całym samochodem. W normalnym aucie ,po odpaleniu silnik jest stabilny, a w moim złomie trzęsie nim jakby miał zaraz wyskoczyć. Po dodaniu gazu drgania nie znikają tylko przekształcają się w wibracje. Winna jest jedna część w silniku. Pytanie tylko która.... A co do ciśnienia na tłokach, skonsultuje to jutro z mechanikiem i sprawdzę. Z początku kolega obstawiał na 95% koło dwumasowe ,ale niestety się pomylił....
Robcio1985
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 08 11 2006
Przebieg/rok: 38tys. km
Auto: VW Passat
Silnik: 1,9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

03 Mar 2015, 12:02

Koło dwumasowe gdyby było przyczyną, to by go było słychać,może istnieć problem ze sterowaniem elektronicznym,lub cewką pompowtryskiwacza,sprawdzaliście pompowtryski w kierunku ich kodowania,czy parametry się w tym względzie zgadzają.Jeśli tylko zamienisz pompowtryski miejscami ,które kodowo są sparowane z konkretnym cylindrem to już będzie lipa,to wszystko to nie jest takie hop siup,jak to było ze starymi poczciwymi dieslami.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Mar 2015, 15:20

Co do koła dwumasowego niekoniecznie. Jak trzęsie masakrycznie autem tzn. ,dwumasa. Miałem okazje zobaczyć taki przypadek w audi A3. Co do wtrysków ,mechanik podłączał komputery i sprawdzał wtryski pod względem mieszczenia się w tolerancji ,nadanych dla tego typu silnika oraz odchyleń między nimi. Wyniki wyszły bardzo dobrze. Pytałem się go co do ciśnienia na tłokach ,to mi odpowiedział ,że jeśli nie ma spadku mocy i nie pobiera oleju ,to może być nietrafione. Dodam jeszcze ,że podczas jazdy 190 km/h trzęsie nim jakby się miał zaraz rozpaść. Zaczęło się to po wymianie koła dwumasowego oraz sprzęgła. Jutro mam termin z mechanikiem na jazde próbną i może wyczuje co boli moje autko. Nie ukrywam, że konsultowałem ten problem z kilkoma mechanikami i nikt nie może powiedzieć co jest.
Robcio1985
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 08 11 2006
Przebieg/rok: 38tys. km
Auto: VW Passat
Silnik: 1,9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

03 Mar 2015, 15:38

Jeśli wystąpiło to po wymianie tych elementów,to wina może leżeć po stronie koła dwumasowego,może być wadliwe.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Mar 2015, 07:09

Witam. Po kilku dniach obserwacji i jezdzie próbnej mechanik stwierdził ,że do wymiany są poduszki pod skrzynią. Okazało się ,że mój złom ma dwie sztuki. Osobiście stwierdziłem tez ,że wszystkie drgania wychodzą z lewej przedniej strony samochodu. Możliwe, że któryś z uchwytów ,trzymających poduszkę przy silniku ma luz? Czy coś takiego jest w ogóle realne???
Robcio1985
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 08 11 2006
Przebieg/rok: 38tys. km
Auto: VW Passat
Silnik: 1,9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

10 Mar 2015, 18:41

Poduszki na skrzyni biegów wymienione i dalej występuje ten sam problem. Sumując: poduszki pod silnikiem nowe, poduszki na skrzyni nowe, koło dwumasowe nowe, wtryski sprawdzone, nowe pomysły-brak :( Ma ktoś może nowy pomysł? Dodam tylko ,że mam drgania na silniku i całym aucie, na biegu jałowym i podczas jazdy...
Robcio1985
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 08 11 2006
Przebieg/rok: 38tys. km
Auto: VW Passat
Silnik: 1,9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

11 Mar 2015, 18:37

Może krzywy wał? :o
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

13 Mar 2015, 10:19

Poduszki wymienione. A reszta mocowania silnika do ramy? Bo silnik jest do ramy nie tylko na dwóch poduszkach mocowany. Nie wiem jak jest u ciebie, ale czasem mocowanie jest jeszcze z przodu ( pośrodku silnika ). I jest tam tuleja metalowo-gumowa. Miałem kiedyś sytuację, że po demontażu i montazu silnika, poluzowała sie nakrętka ze śruby z tegj właśnie tuleji. I były drgania.
Jeżeli woklne obroty są na odpowiednim poziomie i są cały czas stabilne, to w silniku raczej bym nie szukał. Chyba, że wolne obroty falują. Ale jakby to była sprawa silnika, to wydaje mi się, że podczas jazdy drgania powinny ustąpić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000