Drgania w silniku spalinowym V2 o rozstawie 90 stopni - praca inż.

05 Gru 2015, 16:14

Cześć,
piszę pracę inżynierską i potrzebuję zaczerpnąć trochę wiedzy, może ktoś będzie mi w stanie pomóc. Otóż praca inżynierska polega na diagnostyce silnika spalinowego za pomocą drgań wibroakustycznych. Jest to silnik Hondy GX630 o 2 cylindrach. Obroty podczas których wykonywany jest pomiar to 3000 na minutę, czyli 50Hz. Po analizie pomiaru i transformacie Fouriera wychodzi, że oprócz drgania podczas obrotu wału oraz zapłonu w cylindrach coś drga jeszcze bardzo mocno przy częstotliwości 1200Hz, czyli 24 razy na obrót wału oraz 4500Hz, czyli 90 razy na obrót wału. Czy ktoś z Was miałby jakikolwiek pomysł co to mogłoby być?
Pozdrawiam
poquad
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 16 05 1993
Auto: Megane

05 Gru 2015, 19:01

O połowę mniejsze drgania będzie generował rozrząd, wyższe drgania będą od łożysk kulkowych i spalania stukowego. Wałek wyrównoważający jeżeli jest powinien drgać razem z obrotami silnika.
Częstotliwości łożysk można określić za pomocą programu obliczeniowego Bearing frequencies.
http://webtools3.skf.com/BearingCalc/se ... 1826EC0EB7
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Legalizacja gaśnicy potrzebna czy nie?
    Wprowadzono mi pewien mętlik w głowie. Niedawno zostałem zatrzymany do rutynowej kontroli drogowej. Policjant kazał mi pokazać gaśnice. Oczywiście na gaśnice nie mam legalizacji bo się skończyła, a zapomniałem zrobić. Policjant ...