Drugi bieg przy 130km/h V40 1.8 98'

12 Lip 2018, 20:01

Witam. :sytuacja podbramkowa, otóż pożyczyłem samochód kumplowi który przy prędkości 130km/h pomylił bieg, o wrzucił dwa. Pytam co mogło się stać? Skrzynia cała, ale chodzi na 3 Gary, chodzi bardziej mi o wytłumaczenie aczkolwiek przed kraksa, wypadal zapłon na jednym cylindrze czy mogło to skutkować przy takim manewerze z pomyleniem biegu? Czy ma to po prostu coś w tym wspólnego. Gdyż kolega próbuje się wykręcić od kosztów naprawy, zwalajac na winę wypadajacego zaplonu. Mam nadzieję że w miarę jasno objasnilem zaistniałą sytuację, dziękuję i pozdrawiam! :)
Blondynja
Nowicjusz
 
Posty: 3

13 Lip 2018, 13:14

To przy 130 km/h zredukował do 2 biegu? Na początek trzeba by wymienić świece skoro zapłon wypada i kable WN.
gber44
 

13 Lip 2018, 14:14

Zrób tak jak doradził poprzednik i wtedy zobacz jak będzie chodził silnik i wtedy sprawdzisz też skrzynię.

Kiedy zapinasz za niski bieg, jak to wyżej wspomniałeś to silnik jest napędzany z kół poprzez skrzynię która z kolei napędza w tym momencie silnik przenosząc prędkość obrotową na wał korbowy. W takim momencie prędkość obrotowa silnika może osiągnąć wartości przekraczające granicę wytrzymałości. Wtedy prawdopodobnie puści najsłabszy element końcowy jakim jest silnik bo skrzynia i sprzęgło są pośrednikiem i mogą to wytrzymać.

Jak to wygląda krok po kroku:
1. Wał korbowy dostaje bardzo szybko obroty powyżej 8tys./min.
2. Przy szybkim puszczeniu sprzęgła po takiej redukcji szarpnięcie może spowodować przeskoczenie lub zerwanie paska rozrządu.
3. Jeżeli pasek nie przeskoczy i się nie zerwie, to problemem przy takiej prędkości może być już bezwładność masy zaworów oraz sprężynek zaworowych która nie pozwoli się zaworom zamknąć i pozostaną otwarte jak nie całe to częściowo.
4. W takiej sytuacji tłok może uderzyć o niezamknięte zawory i trzonki zaworowe się gną albo tłok się zatrzymuje.
5. Tu wał nadal pracuje i próbuje się obrócić do w konsekwencji może doprowadzić do pęknięcia korbowodu który może wybić wtedy dziurę w bloku silnika.

Tak się nie stało więc ja jestem dobrej myśli że wszystko z silnikiem i skrzynią jest u ciebie w porządku :) W tym modelu na dwójce można chyba osiągnąć około 100km/h przyspieszając więc jest szansa że puszczanie sprzęgła i przyhamowanie silnikiem nie wyrządziło żadnych strat bo silnik osiągnął graniczne prędkości obrotowe.

Jak by zapiął 2 przy 150km/h raczej by już coś nie wytrzymało.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

13 Lip 2018, 15:10

Samochód odebrany od mechanika, zawory [...] i, zrobił kompletny remont, chciałbym wiedzieć czy wcześniejszy wypadajacy zapłon mógł dołożyć Cos do rozpierduchy w silniku. Pozdrawiam
Blondynja
Nowicjusz
 
Posty: 3

13 Lip 2018, 15:28

Blondynja napisał(a):czy wcześniejszy wypadajacy zapłon mógł dołożyć Cos do rozpierduchy w silniku
Na pewno nie ponieważ przy wypadającym zapłonie możesz mieć nie stabilna pracę silnika nic więcej.

Jeżeli zawory były pokrzywione jak piszesz to na pewno nie od tego.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

13 Lip 2018, 16:16

Dzięki za szybką odpowiedź, bo mi tu mówi że kosztów naprawy nie pokryje gdyż wcześniej zapłon wypadal, dzięki wielkie panowie :) faktura na 1600zl chyba jest o co się klocic, miłego :)
Blondynja
Nowicjusz
 
Posty: 3