Drugie auto do 20000zł z konkretnymi wymaganiami

28 Lip 2013, 13:15

Witajcie,

Mam na imię Piotrek i mam 26lat. Aktualnie jeżdzę Skoda Fabią Basic 1.4 60KM z 2002 roku. Zastanawiam się nad sensownością zmiany w/w auta. Najczęściej pokoju dystanse 2 x 1-5km (miasto - praca, zakupy), raz w miesiącu przejeżdzam 2 x 75km (średnia prędkość ok. 70-80km/h). Najczęśćiej jeżdzę sam lub z moją partnerką, co potwierdzają skrzypiące tylne drzwi ;)) Parkuję na ulicy, gdzie często jest problem z miejscem.

Czego mi brakuje w obecnym aucie:
- radia i klimatyzacji (zwiększenie komfortu jazdy)
- mocy (braki na autostradzie przy prędkości 100-140km/h, do miasta wystarcza)

Plusy Fabii:
- tanie OC (samochód czasem stoi kilka dni)
- tanie naprawy (np. silnik na łańcuszku)

Przy powyższym wykorzystaniu (w 2 lata zrobiłem niecałe 8tyś km.) mniejsze znaczenie ma spalanie, stąd bardziej kieruję się w stronę silników benzynowych). Mniejsze znaczenie ma ilość drzwi (i tak ich nie używam), bardziej kierowałbym się możliwościami bagażnika. Nie potrzebuję auta, żeby się pokazać ani startować pierwszy ze świateł :)

Planuję wydać ok. 20000zł (+/-5000zł).

Przeglądająć allego i otomoto moją uwagę przykuły następujące modele:
- Opel Astra III GTC (podoba mi się kształt oraz konsola środkowa)
- VW Golf V
oraz:
- Volvo S40 II (szwedzki minimalizm, jednak duże silniki benzynowe)

Znajomy polecił mi także:
- Mazda 3

Moje pytania:
- czy są inne samochody warte uwagi?
- czy z w/w powinienem odrzucić jakiś?
- na jakie silniki zwrócić uwagę w w/w?
oraz za wszelkie rady (np. OC, koszty, silnik) będę bardzo wdzięczny! :)
skodafabia
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Skoda Fabia Basic
Silnik: 60KM

28 Lip 2013, 15:07

Volvo S40 z silnikiem 1.8 można spokojnie zagazować, do 20tys. znajdziesz z lat 2004-2005. Zasada jest prosta :jak dbasz tak masz" :D jeśli serwisujesz auto na czas to większych problemów nie powinno być, koszty jak zawsze piszę o Volvo są podobne do kosztów serwisowania niemieckich marek jednat w S40 można zastosować sporo części z Forda, jest zrobiony na fordowskiej płycie P1. Dobre, wygodne, bezpieczne i praktyczne samochody
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Lip 2013, 16:22

Co do Volvo S40 to dodałem je, bo mi się podoba. Jest największym samochodem, który wymienilem - bedzie problem z parkowaniem, do tego jest też najdroższy - ok. 24000-26000zł. Tak jak wspominałem, jeżdzę najcześciej w 1-2 osoby.

Rozumiem, że silnik 1.8 (zamiast 2.4) jest sugerowany z uwagi na tańsze OC?
Widziałem sporo S40 z dieselem o pojemności 1.6-2.0, może one są warte uwagi?
skodafabia
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Skoda Fabia Basic
Silnik: 60KM

28 Lip 2013, 18:38

jeśli chodzi o benzynkę 1.8 to minimum które dostarczy Ci odpowiednią moc by w miarę dobrze przyspieszyć. Silnik diesla 1.6 (5bieg) jest jak dla mnie za słaby i kojarzy mi się raczej z jazdą emeryta natomiast 2.0 136KM (6bieg) potrafi pozytywnie zaskoczyć, dynamiczne auto, nie brakuje mocy na żadnym biegu. Mam właśnie 2.0D i jestem bardzo zadowolony, po zakupie auta wsiadł do niego na jazdę próbną mój brat zapalony VW-iec, po kilku przyspieszeniach widziałem jego minę :shock: :D . 2.4D czyli sławna D5 z małymi przeróbkami to historia sama w sobie, 180KM w małym niepozornym samochodzie to czysta adrenalina.
Jest trochę samochodów na rynku, w tym budżecie znajdziesz zadbany samochód. Diesle dostępne są jeszcze bez DPF.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Lip 2013, 20:27

Od sporej liczby osób słyszałem, że nie warto się w moim przypadku pakować w diesel. Ogólnie podobno jest droższy (np. przy naprawie), ale na moje pytanie "dlaczego?" nikt nie potrafił podać konkretnych argumentów. Czytałem o tym DFP (filtr cząstek stałych) przy okazji Mazdy 3, ale skoro tego nie ma w volvo to ok. Znalazłem informacje, że ogólnie diesel musi sobie pochodzić przed ruszeniem i wyłączeniem oraz że silnik jest bardziej czuły na kiepskie paliwo.

Ogólnie mocą bym się aż tak nie przejmował, jeżdzę zgodnie z przepisami i nie potrzebuje się scigać. Ważniejsze by np. na autostradzie bezpiecznie jechać te 140km/h, czego mi w fabii brakowalo (jezdzilem max 100-110km/h).

Czy mógłbyś zająć w tej kwestii stanowisko (diesel vs benzyna)?

Chciałbym też zapytać, co jeśli odrzuciłbym z listy właśnie to Volvo S40 II i ukierunkowałbym się na auto zgodne z moim wiekiem i brakiem planów na powiększanie rodziny w niedalekiej przyszłości.
skodafabia
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Skoda Fabia Basic
Silnik: 60KM

28 Lip 2013, 20:53

Silnik diesla ma więcej osprzętu więc wiecej rzeczy może się sypnąć, np.do legendarnych należy koło dwumasowe, DPF właśnie. Jesli chodzi o sposób używania diesla to normalnie jak w każdym samochodzie z turniną, odpalasz czekasz chwilę, stopniowo obciążasz turbinę, tak samo po zatrzymaniu trzeba poczekać chwilę na wolnych obrotach aż się turbina uspokoi, wychłodzi i wtedy gasisz silnik, wystarczy 30 sekund. Jeśli się nie stosuje tych zasad żywotność turbo znacznie się skraca. Silnik jest trochę droższy w serwisowaniu ale za to mniej spala i ma dłuższą żywotność, jak dla mnie po podliczeniu wszystkiego wychodzi na to samo. Diesla jest dobrze przegonić od czasu do czasu a z twojego postu wynika że raczej nie robisz większych tras. Na twoim miejscu poszukałbym benzynkę minimum 1.8 i tu nie chodzi o szaleństwo na drogach ale o rezerwę mocy potrzebnej np. podczas wyprzedzania. Ja też nie jeżdzę więcej niż 140km/h bo po co? Co mi da że będę 5 minut wcześniej? Poza tym powyżej 140 u mnie spalanie wzrasta :/ powyżej 6 litrów.
W środku sporo gadżetów, 6xairbag, klima 2strefowa, radio high performace, esp, abs, elek. szyby i lusterka i inne.
Co poza S40? Mazda 3 to ta sama płyta podłogowa co s40, opel wygląda ładnie, za vw nie przepadam, nie podoba mi się, wolałbym seata leona.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Eclipse Cross - SUV coupe
    Nowy model Mitsubishi Eclipse Cross, którego bezpośrednimi konkurentami będą modele Volkswagen Tiguan, Mazda CX5 i Volvo XC40, wyróżnia się sportową sylwetką SUV-a coupe, znakomitymi osiągami i wyjątkową precyzją ...

28 Lip 2013, 21:27

A co powiesz na Audi b6 1.8t przy twoim przebiegu silnika nawet nie trzeba będzie gazować, a jest zdecydowanie ładniejsza według mnie od volvo.
Answer
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 02 02 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: civic viii
Silnik: 1.8 v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

28 Lip 2013, 21:43

Ładne, A4 jest trochę większa od S40 i na pewno starsze znajdziesz w ty budżecie. Bardziej porównałbym A4 B6 do S60.
Wygląd to kwestia gustu.
Najlepiej poszykaj sobie modeli które się Tobie podobają, pojedź do jakiegoś komisu, wsiądź, przymież się do auta i wybierz nawygodniejsze dla Ciebie a potem szukaj ofert.
Może okazać się że jedno jest dla Ciebie za małe a drugie za duże itp.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Lip 2013, 22:16

A jak wygląda kwestia silnika 2.4 w tym volvo? Rozwazam go z uwagi na mozliwosc odkupienia od dalszej rodziny od pierwszego wlasciciela (przy czym dochodzi tutaj spowadzenie go ze Szwecji).

Rozumiem, że mówimy o Audi A4 B6 - czy z uwagi na markę Audi nie jest trudniej znaleźć egzemplarz niekatowany - zwłaszcza wersję "t", której nie potrzebuję.

Proszę jeszcze o ułożenie w kolejności Astry, Mazdy i Golfa - bez i z uwzględnieniem ceny rynkowej :)

EDIT: chciałbym wiedzieć jakie modele oglądać a na jakie szkoda czasu :-) czy dobrym pomysłem jest znalezienie komisu z mojego miasta i oglądanie np. dowolnego silnika z danego modelu ?
skodafabia
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Skoda Fabia Basic
Silnik: 60KM

29 Lip 2013, 11:03

Kolego komisy to jedna wielka bujda, wiekszość oszukuje. Najlepiej szukać auta od właściciela. O dieslu nawet nie myśl, kolega Rom ma pojęcie i dobrze Ci doradza. W dieslu masz turbine, jakieś wynalazki typu DPF itd. Naprawa jest droższa, a teraz te nowe diesle to wg mnie silniki benzynowe są wytrzymalsze od diesli, a na pewno tańsze w serwisowaniu.

Astra będzie tania w serwisowaniu, części jest dość dużo. Ogółem dobre autko. Kupisz od właściciela, który kupił je w Polskim salonie i systematycznie serwisował.
Mazda to prawdziwy japoniec, czyli niezawodność, bezawaryjność, ale większość jest niestety z importu..
A Golf to typowe, popularne, przecenione i gówniane auto :)

Uważam że w wynalazki typu A4 w Twoim przypadku nie warto się pchać. Wystarczy Ci moc na poziomie 110-120km bez wynalazków turbo itd.
drbn797
Początkujący
 
Posty: 192
Prawo jazdy: 14 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis II
Silnik: 2.0 D4D 126KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

29 Lip 2013, 12:13

Do komisu chciałem jechać i "usiąść w aucie" - pooglądać,posłuchać silnika tak aby nie zajmować czasu komuś prywatnemu. Ogólnie przyglądałem się zazwyczaj autom z PL, przy czym czy da się jednoznacznie stwierdzić, że auto było kupione w polskim salonie?

Jak przeglądałem serwisy aukcyjne, to ceny Astry i Mazdy są podobne, które według Was auto jest bardziej warte swojej ceny? Czy dobrze myślę, że lepiej kupić auto bez gazu niż z gazem i samemu w razie potrzeby założyć ? Czy w tych autach unikać przebiegu > 200k km?
skodafabia
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Skoda Fabia Basic
Silnik: 60KM

29 Lip 2013, 13:17

Najlepiej unikać przebiegu 200k km, bo wtedy zaczynają się wymiany podstawowych podzespołów silnika, chociaż to chyba moje przewrażliwienie z diesla, turbina czy wtryski, ale benzyny to nie dotyczy ;)
Musisz wiedzieć, że lepiej mieć taki przebieg na liczniku, niż cofnięty licznik.

Na otomoto wpisują kraj pochodzenia i kraj rejestracji, druga sprawa to Polska instrukcja, gwarancja i faktura/paragon zakupu. Tego raczej się nie oszukuje.

Co do gazu to dobrze myślisz. Gaz najlepiej założyć samemu. Bo bywa tak że ktoś zakłada byle jaki gaz ;)
drbn797
Początkujący
 
Posty: 192
Prawo jazdy: 14 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis II
Silnik: 2.0 D4D 126KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

29 Lip 2013, 13:30

Jeśli znajdziesz auto z importu to nie dziwne będzie 200k na liczniku, to normalny przebieg. Krajowe powinno mieć mniej. Auto z naszego salonu powinno mieć całą historię napraw które były robione w ASO (po nr VIN powinni udzielić Ci w ASO podstawowych informacji)

Wybrałbym Opla bo to europejski samochód - zero problemów z częściami i chyba są tańsze niż Mazda choć słyszałem że do japońca jest dużo zamiennikow.
Przy Twoim rocznym przebiegu brałbym auto bez instalacji gazowej, zawsze możesz założyć ale po co? Nie robisz dużo km więc kiedy to Ci się zwróci?
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

29 Lip 2013, 15:03

przy takich przebiegach daj spokój z dieslem, będzie jeździć non stop niedogrzany co do niczego dobrego w dłuższym okresie czasu nie prowadzi, a wszelkie oszczędności będą znikome.
I określ się jakiej klasy auta szukasz, bo masz rozstrzał od Polskiej Ekstraklasy do Premiership.
pilarzan
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 04 04 1997
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Laguna III
Silnik: 2.0 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna

29 Lip 2013, 15:21

Jestem nowy ale słyszałem dobre opinie o passatach :D
Od siebie polecam Passata B5 FL 1.9 Tdi 130KM myślę że to dobry pomysł.
Lecz to tylko moja opinia totalnego laika.
Jakub454
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: nie mam