REKLAMA
Bolid Formuły E nowej generacji został zaprezentowany na torze. DS E-TENSE FE 19 ma za sobą pierwsze kilometry, które pokonał w pobliżu siedziby DS Performance w Wersalu. Próba nie była ścisłym testem – miała raczej charakter demonstracyjny.
DS E-TENSE FE 19, nowy bolid Formuły E zaprezentowany po raz pierwszy 6 marca, odbył pierwsze jazdy. Próby te stanowią kolejny etap w projekcie realizowanym już od wielu miesięcy. W ramach tego procesu zespół konstruktorów DS Performance opracowuje nowatorskie rozwiązania techniczne, przygotowując się do przełomu zapowiedzianego na przyszły sezon w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Formuły E.
Wraz z końcem 2018 r. wyścigi bolidów o napędzie całkowicie elektrycznym wkroczą w nową fazę. DS E-TENSE FE 19 przygotowywany na przyszły sezon, napędzany będzie silnikiem o mocy 250 kW, zasilanym z baterii o pojemności 54 kWh. Zapas energii ma wystarczać na pokonanie trasy całego wyścigu E-Prix, eliminując w ten sposób konieczność zmiany bolidu przez każdego zawodnika. Innymi nowościami wprowadzanymi w piątym sezonie działalności Formuły E będą sterowane elektrycznie hamulce (bez mechaniczno/hydraulicznego połączenia pomiędzy pedałem hamulca a zaciskami na tarczach) oraz zdolność do odzyskiwania nawet 250 kW energii.
Xavier Mestelan-Pinon, Dyrektor DS Performance: "Na kilka dni przed rozpoczęciem oficjalnych testów dla bolidów Formuły E przygotowywanych na piąty sezon tych mistrzostw, mamy wielką przyjemność zaprezentowania naszego DS E-TENSE FE 19 w akcji, na terenie naszej bazy w Satory koło Wersalu. Wszystkie komponenty bolidu przeszły już testy stacjonarne na stanowiskach doświadczalnych. Dzisiaj zmontowany bolid po raz pierwszy wyjechał na tor. Ten debiut naszej nowej maszyny jest wielką chwilą dla całego zespołu uczestniczącego w pracach nad jej przygotowaniem. Przeżycia takie, jak dzisiejsze, zostają nam w pamięci na długo".
Prezentacja bolidu wyścigowego DS E-TENSE FE 19 zbiega się w czasie z wprowadzaniem elektrycznego napędu do oferty DS Automobiles. Jako pierwszy, do sprzedaży trafi model DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4, wyposażony w system E-TENSE z silnikiem benzynowym i dwoma silnikami elektrycznymi, wspólnie osiągającymi moc 300 KM.
Dane techniczne DS E-TENSE FE 19
- typ: jednomiejscowy bolid wyścigowy
- długość x szerokość x wysokość: 5,16 m x 1,77 m x 1,05 m
- rozstaw osi: 3,10 m
- masa: minimalna 900 kg wraz z kierowcą
- baterie: pojemność 54 kWh,
- masa: 385 kg
- silnik: elektryczny, napędzający koła tylne
- moc maksymalna: 250 kW (338 KM)
- zdolność odzysku energii: 250 kW
- napięcie zasilania: 900 V
- hamulce: tarcze wentylowane z włókna węglowego, zaciski czterotłoczkowe, z elektroniczną regulacją siły hamowania przy kołach tylnych
- prędkość maksymalna: 230 km/h (ustawiona pod kątem torów miejskich)
- przyspieszenie 0 - 100 km/h: 2,8 s.
- dystans hamowania: 100 m z prędkości 230 km/h do 40 km/h
- opony: Michelin Pilot Sport EV Saison 5, 245x40r18 (przód), 305x40r18 (tył)
źródło: DS Automobiles