Duszenie sie mazda 323f ba

18 Sty 2014, 21:09

Witam mam mazde 323f ba 97r benzyne gaz i ostatnio jak dodaje gazu to zaczyna sie dusic i szarpac, tak sie dzieje na gazie i delikatnie to czuc tez na benzynie, wymienilem swiece, pozniej kopulke i palec, przewody i coraz gorzej jest, jaka moze byc przyczyna??
kamil88lbn
Nowicjusz
 
Posty: 37

18 Sty 2014, 21:46

Mam taki sam objaw z moją mazdą 323ba 1,6 16v.
Dusi się i szarpie szczególnie rano - dlatego najpierw ją odpalam i czekam aż się nagrzeje.
Szarpania występują też podczas jazdy ze stałą prędkością jak i po odjęciu gazu.
Przewodów jeszcze nie wymieniałem i świec - z tego co poczytałem na necie to cewka w aparacie zapłonowym może mieć przebicia.
Ja swoją będę robił za tydź jak wrócę do kraju.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

18 Sty 2014, 22:13

ja juz wymienilem i nie pomoglo:(
kamil88lbn
Nowicjusz
 
Posty: 37

19 Sty 2014, 09:47

Sprawdz czy nie masz przebicia na układzie zapłonowym - w ciemnym miejscu, ruchom silnik i rozpylaczem z wodą popsikaj po świecach, przewodach zapłonowych, rozdzielaczu i cewce. Obserwuj, czy nie masz gdzieś przebicia. To jest najczęstsza przyczyna takich dolegliwości.
Jak wszystko będzie ok, to warto zainteresować się samą cewką - jaki ma opór przy danej temperaturze.
Nie pamiętam jak w tym aucie jest rozwiązane podawanie iskry na świece w cylindrach, ale jeżeli sygnał jest brany z czujnika położenia wału korbowego, to też warto go sprawdzić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Sty 2014, 12:33

MotoAlbercik napisał(a):rozpylaczem z wodą popsikaj po świecach, przewodach zapłonowych, rozdzielaczu i cewce.

Takiej próby może nie przejść nawet nówka z salonu.
Chyba chodzi tu o sprawdzenie stanu faktycznego a nie ekstremalnego.
Zwłaszcza że wszystko wymienił.
kamil88lbn napisał(a): wymienilem swiece, pozniej kopulke i palec, przewody
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

19 Sty 2014, 12:52

Kant95 - nie dramatyzuj...Taki test jest najlepszym domowym sposobem na sprawdzenie czy układ zapłonowy nie ma przebicia. Jeszcze żadnemu samochodowi nie zaszkodził. Woda z rozpylacza to mgiełka i działa na układ zapłonowy tak samo jak wilgoć o poranku. Plusem jest to, że nietrzeba czekać na owy poranek.
Poza tym nowa crewka też może mieć przebicie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Wstrzymane rejestracje pojazdów w Polsce
    W związku ze stanem epidemicznym w Polsce wiele powiatów zdecydowało się na wstrzymanie rejestracji pojazdów zakupionych i uprzednio zarejestrowanych w Polsce. Mając na uwadze przepisy które nie nakładają ...

19 Sty 2014, 16:56

Luzy zaworowe były sprawdzane??? Proponuję sprawdzić kompresję silnika i kąt wyprzedzenia zapłonu (jeśli nie ustawia się elektronicznie). Błędy odczytane??? Na zimnym/ciepłym jest jakaś różnica???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

19 Sty 2014, 21:05

Vermin napisał(a):Luzy zaworowe były sprawdzane???

Wyczytałem też ,że może być to przyczyną.
Najczęściej pada cewka.
Przestawienie aparatu zapłonowego nic nie daje - można zmniejszyć przerwe na świecy z 1,1 na 0,9mm - podobno pomaga ale nie na długo.
Szkoda, że ja nie mogę zajrzeć do swojej mazdy - ale jeszcze tydź.
A z tym luzem zaworów to można odwrócić płytki ustalające luz zaworowy i też niby pomaga.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Sty 2014, 19:12

prawdopodobnie znalazlem przyczyne:) mam za male ladowanie 13,3 a pod obciazeniem nawet 12,8 i za malo dostaje samochod proadu i np wtryskiwacze gazu nie tak otwieraja sie jak powinny, jutro robie alternator i sie okaze:)
kamil88lbn
Nowicjusz
 
Posty: 37