Duża różnica kątów skrętu kół 20stopni - geometria

11 Paź 2014, 14:18

witam,

Mam problem z geometrią - a dokładnie rzecz biorąc
Kątami skrętu kół - przednio napędowej dacii.

I tak dla skrętu kół w lewo mam różnicę - 2stopnie 13 minut
a w prawo 0stopni 40minut, czyli jest duża różnica - aż 1.5 stopnia.
W związku z tym źle auto się prowadzi na zakrętach - koła piszczą i auto zarzuca.

Dodam , że geometria wszystkich kątów typu kąt pochylenia, wyprzedzenia sworznia wahacza i pochylenia osi sworznia są w normach.
Luzów w układzie kierowniczym nie ma. Drążki kierownicze, końcówki drążków również proste.
Natomiast Zwrotnice też raczej proste - mierzone suwmiarką - porównywane z drugą stroną. chociaż może w którymś miejscu niezmierzonym mają odchylenie .
Poza tym końcówki drążków też symetrycznie wkręcone w drązki kierownicze.

Co może powodować taką różnicę kątów ?
daciaduster
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 18 12 1951
Auto: Dacia Duster
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Paź 2014, 15:58

daciaduster napisał(a):Mam problem z geometrią
To nie jest sprawa geometrii.Róznica kątów skrętu w lewo czy tez w prawo moze wynikac z niewłaściwego montazu wałka kierowniczego z przekładnia kierownią.Oczywiscie róznica moze tez wynikać z niewłasciwego złozenia przekładni/listwa-wałek/.Czy mozesz napisac co robiłes w zawieszeniu.. :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Paź 2014, 16:09

Raczej niemożliwe w moim przypadku, bo przekładana była również przekłądnia kierownicza wraz z drążkami i końcówkami kierowniczymi , żeby wykluczyć ich zgięcie czy niepoprawne umiejscowienie z innego auta - ten sam wynik :)
daciaduster
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 18 12 1951
Auto: Dacia Duster
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Paź 2014, 16:12

daciaduster napisał(a):Raczej niemożliwe w moim przypadku, bo przekładana była również przekłądnia kierownicza wraz z drążkami i końcówkami kierowniczymi ,
Czyli mam rozumieć ze przekładnia kierownicza wraz z drązkami była wymieniana z innego samochodu... :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

11 Paź 2014, 19:29

Przecież napisałem :

"... z innego auta - ten sam wynik :)"
daciaduster
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 18 12 1951
Auto: Dacia Duster
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Paź 2014, 20:47

Ja Ciebie kolego już chyba czytałem z tym problemem. :bored: To będzie dacia-duster-niestabilnosc-ukladu-kierowniczego-vt74818.htm#p448038 Tam dałeś sobie odpowiedż -
daciaduster napisał(a):być może ten układ kierowniczy nie działa według trapezu ACKERMANA ?

Prawdopodobnie masz pogiętą którąś zwrotnicę. Skoro masz dawcę na przekładnię kierowniczą to czemu nie przerzucisz z niego dla testów kompletnych tzw. słupków.? (zwrotnica , amortyzator ) Wymierzyć zwrotnicę to nie taka prosta sprawa. Element 3D :/
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Environmental Challenge 2050
    W 2015 roku, na 2 miesiące przed konferencją klimatyczną w Paryżu, Toyota ogłosiła swój plan Toyota Environmental Challenge 2050. Firma, która jako pierwsza wprowadziła na rynek seryjny samochód hybrydowy, ...

11 Paź 2014, 21:38

Problem już rozwiązany , temat do zamknięcia.
daciaduster
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 18 12 1951
Auto: Dacia Duster
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Paź 2014, 21:50

daciaduster napisał(a):Problem już rozwiązany , temat do zamknięcia.

Tyle wiary tu pisało więc należy im się szacunek aby napisać co był nie tak. Jeśli nie zechcesz uchylić rąbka tajemnicy to nie dostaniesz jakiejkolwiek porady jeśli będziesz miał kolejny problem .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Paź 2014, 14:27

A kto tak niby to ta wiara ? 2 osoby? nie ujmując nic Mig60.
2 osoby z Tobą włącznie, które nic nowego nie wniosły do tematu , przynajmniej dla mnie , bo pewną wiedzę w autach i doświadczenie, które kosztuje (niestety) posiadam.
Poza tym co to za straszenie kolego ?

Migowi60 napiszę na priv co było przyczyną ale nie Tobie właśnie za ten ton moralizatorski.
daciaduster
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 18 12 1951
Auto: Dacia Duster
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010