17 Wrz 2008, 11:29
Skoro ubywa ci płynu chłodniczego,a z rury wydechowej wydobywa się biały dym,to najprawdopodobniej jest walnięta uszczelka pod głowicą.Jest też możłiwość,że olej przez uszkodzoną uszczelkę przedostaje się albo do komory spalania(wówczas z rury wydechowej leciałby niebieskawy dym,ale obecnie trudno to stwierdzić,bo wylatuje dym biały),albo co gorsza do układu chłodzenia.Sprawdz też na uruchomionym silniku,który troszkę popracuje,czy olej nie cieknie gdzieś z silnika na ziemię.A tak na marginesie,to po mojemu powinieneś odstawić samochód do tego mechanika i niech ci go naprawia w ramach gwarancji,bo spie...ył robotę przy naprawie tej głowicy.Odwazyłbym się też zasugerować,że mechanik nie miał nowej uszczelki pod głowicę i założył starą,bądz śruby głowicy dokręcił "na oko",a do tego trzeba mieć odpowiedni klucz oraz wiedzieć w jakiej kolejności te śruby dokręcać i z jaką siłą.Nie zapomnij też,żeby uzupełnił ci olej(ale musisz mu powiedzieć jaki masz wlany(chodzi o lepkość i klasę API) oraz płyn chłodzący.
Poprostu mechanik spie...ył swoja robotę,a ty nie daj się naciągnąć żeby płacić za jego błędy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...