REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Być może. Nie wiem jakie masz oznaczenie silnika. Na dwumas dobrej firmy trzeba mieć min. 1200zł.math243 napisał(a):Komplet koła zamachowego+ sprzęgło wyniesie koło 600zl. Więc jest różnica w cenie.
Z tym się nie zgodzę. Wszystko zależy od kierowcy i jego jazdy faktem jest jest to że jak ktoś nieumiejętnie jeździ dieslem to takie sprzęgło szybciej wykończy.math243 napisał(a):Jednomasy jest niezniszczalny względem dwumasy.
Różnica będzie ale zwykły użytkownik może tego nie zauważyć. Przyglądałem się kiedyś w 1.9 TDI na pracę silnika z dwumasowym sprzęgłem i później na pracę na sprzęgle z kołem jednomasowym. Moje odczucie większe drgania silnika na biegu jałowym i głośniejsza praca ale to może tylko może wrażenia bo lubię się czepiać dupereli na które często nikt nie zwraca uwagimath243 napisał(a):Z tego co czytałem, aż tak dużej różnicy w przeniesieniu drgań na karoserię się nie uświadczy.
Słabiej tłumi drgania co w rezultacie przekładać się może na precyzję zmiany biegów w pewnych zakresach obrotów.math243 napisał(a):"Gorsza precyzja zmiany biegów" Skąd taka hipoteza i w jaki sposób jednomas wpływa na zmianę biegów?
math243 napisał(a):Ale dla zwykłego użytkownika jakim jestem ja nie będzie miało to dużego wpływu.