Dwumas, sprzęgiełko alternatora... Audi A3 2002 1.9 TDI AXR

15 Maj 2009, 19:06

Witam,
mam od 3 tygodni A3 z 2002/2003 roku AXR 101km przebieg 144000. Naczytałem się już o dwumasie, który bez wątpienia jest jakimś potworem, wyrostkiem robaczkowym w dieslach No i w mojej A3 czuję delikatne drgania, pod fotelem - na luzie - na biegach niczego nie słyszę i nie czuje. Jedynie jak stoję na światłach bez biegu czuje takie drganie nie rytmicznie co chwilę. Zauważyłem też że jak wyłączam klimatyzację te drgania są słabsze i mniej wyczuwalne. Co może właśnie świadczyć o sprzęgiełku alternatora - jestem przed wymianą rozrządu - więc może to zadziała. Dzisiaj otworzyłem maskę żeby sprawdzić jak pracuje rozrząd i po jakiś 3 minutach pracy silnika - takie - pssssytt ! Jakby jakiś przewód zasyczał i się przytkał. Potem takie zgrzyty nie rytmiczne lekko słyszalne pod silnikiem, ciężko mi było to zlokalizować ale gdzieś w okolicy skrzyni. Pojechałem do ASO seata, bo miałem najbliżej. No posłuchali, koleś się przejechał - wykluczyli dwumas, ale turbina się wyłączyła przy wyższych obrotach - jak jechał, więc może dojść do stawki czyszczenie turbiny - mi się nigdy wcześniej nie wyłączała... Mówili że może to być sprzęgiełko. Co o tym sądzicie, bo sprawa nie jest rozwiązana w 100%...
jahred6
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Kraków
  • 16 Maj 2009, 08:57

    Co do sprzęgiełka alternatora to zobacz czy napinacz stoi w miejscu czy ma drgania,jesli ma to zdejmij pasek i sprawdź kółko altenatora zakręć nim w obie strony i niepowinno sie zblokować jeśli się zblokuje to wiadomo jest walnięte.Miałem podobny problem,drgania,zgrzyty wszystko pasuje... wymieniłem sprzędiełko i jest ok!
    Pozdrawiam
    Bruner75
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 104
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: TST
    Prawo jazdy: 19 07 1993
    Auto: Skoda Octavia II 1.9 TDI

    17 Maj 2009, 19:46

    Dzięki Bruner, przy rozrządzie wymienię to i powinno być git. Co do wyłączania turbiny wydaje mi się że to przez zawór EGR zauważyłem że lekko mi ślimaczy naokoło niego, nie wiem czy czyścic czy wyrąbać go ? Czy są jakieś zamienniki z glapą gaszenia ? Bo podobn jej brak źle wpływa na gaszenie auta i na głośniejszą pracę. Co zrobić ?
    jahred6
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Kraków

    17 Maj 2009, 20:13

    Sprawdź przy turbinie siłowniczek(kierownica turbiny),powinien pracować na odcinku ok. 1.5-2cm,jesli tak nie jest to masz turbine do czyszenia.
    Pozdrawiam
    Bruner75
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 104
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: TST
    Prawo jazdy: 19 07 1993
    Auto: Skoda Octavia II 1.9 TDI
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
      Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
      MINI Clubman Bond Street - jakość klasy premium
      MINI prezentuje specjalną edycję modelu Clubman z bogatym wyposażeniem i ekskluzywną kolorystyką. Światowa premiera odbędzie się w marcu 2013 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Kolejne nowości to MINI ...