30 Lip 2024, 00:32
Hej wszystkim
Prosiłbym bardzo o pomoc w ogarnięciu tematu bo jestem zielony jeśli chodzi o przeniesienie napędu w punkcie końca skrzyni biegów.
Wszystko co wiem o dyferencjale i przeniesieniu mocy z silnika to fakt że
istnieją i tem układ w tył napędowcu z grubsza wygląda tak:
Silnik --> Sprzęgło hydrokinetyczne
--> Skrzynia --> Wał --> Dyferencjał --> Tylne koła
Ale co się stanie gdy zmienimy silnik wraz z pasującą skrzynią??
~Uznajmy że zamianiamy diesla E36 na pancerniaka M57 wraz ze skrzynią ZF8HP.
I tutaj mam właśnie moje trzy pytania:
1) Czy most/dyfer podczas normalnej jazdy bez latania bokiem są bardzo wrażliwe na wzrost mocy?
(Chodzi o normalny limit, np czy most i dyfer z dieselka który bazowo miał 170koni dałby sobie radę z topowym silnikiem M57)
2) Jeśli nie dałby rady to czy krótszy/dłuższy dyfer załatwiłby sprawę?
I najważniejsze pytanko
3) Czy sama skrzynia podeszłaby do mostu takiego E36 bez kombinowania?
*Wiem że cenowo taniej by mi było sprzedać E36 i dołożyć nieco do
E46/E60 z M57 niż kupować
silnik, skrzynię, zestroić to i ewentualnie w zależności od odpowiedzi jeszcze modyfikować połączenie mostu i wzmacniać dyfer*