Dyfer, Skrzynka i jak to ogarnąć

30 Lip 2024, 00:32

Hej wszystkim
Prosiłbym bardzo o pomoc w ogarnięciu tematu bo jestem zielony jeśli chodzi o przeniesienie napędu w punkcie końca skrzyni biegów.

Wszystko co wiem o dyferencjale i przeniesieniu mocy z silnika to fakt że
istnieją i tem układ w tył napędowcu z grubsza wygląda tak:

Silnik --> Sprzęgło hydrokinetyczne
--> Skrzynia --> Wał --> Dyferencjał --> Tylne koła


Ale co się stanie gdy zmienimy silnik wraz z pasującą skrzynią??
~Uznajmy że zamianiamy diesla E36 na pancerniaka M57 wraz ze skrzynią ZF8HP.

I tutaj mam właśnie moje trzy pytania:

1) Czy most/dyfer podczas normalnej jazdy bez latania bokiem są bardzo wrażliwe na wzrost mocy?

(Chodzi o normalny limit, np czy most i dyfer z dieselka który bazowo miał 170koni dałby sobie radę z topowym silnikiem M57)

2) Jeśli nie dałby rady to czy krótszy/dłuższy dyfer załatwiłby sprawę?

I najważniejsze pytanko
3) Czy sama skrzynia podeszłaby do mostu takiego E36 bez kombinowania?


*Wiem że cenowo taniej by mi było sprzedać E36 i dołożyć nieco do
E46/E60 z M57 niż kupować
silnik, skrzynię, zestroić to i ewentualnie w zależności od odpowiedzi jeszcze modyfikować połączenie mostu i wzmacniać dyfer*
VR6Projekt
Nowicjusz
 
Posty: 4

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Na obcej drodze w okresie Wakacyjnym
    Okres wakacji to czas wielkich wyjazdów. Często przygotowania do nich trwają cały rok, a czasami decyzja o kierunku wyprawy podejmowana jest spontanicznie i w ostatniej chwili. Przed każdą podróżą musimy jednak ...
    Cyfrowe lusterko wsteczne - Lexus LS
    Piąta generacja Lexusa LS wyposażona jest w wiele elektronicznych udogodnień, takich jak pakiet bezpieczeństwa czynnego z funkcjami automatycznego prowadzenia czy 24-calowy, kolorowy wyświetlacz HUD. Łatwą do przeoczenia, ...