Dylemat mikrovan

19 Kwi 2016, 17:34

Witam wszystkich, mam poważny problem.
Chce zamienić moją honde accord VI na "mikrovana" ponieważ zaczynam "działać" w branży budowlanej, a co za tym idzie honda jest niepraktyczna ... :(

Generalnie auto ma być i powinno :
-"uniwersalne" do jazdy na budowę (z narzędziami np drabiną) i do normalnej jazdy np. miasto,nad morze itp.
-mieć w miare "żwawy" silnik aby do 100 nie rozpędzał się 2 min... :)
-brak dwumasy,filtra cząsteczek oraz tych jakiś drogich wtrysków (które są bardzo drogie z tego co wyczytałem ,niestety o nich nie mam zielonego pojęcia)
-turbinę mogę przeboleć :))
-najbardziej komfortowy (z tego co czytałem to w niektórych powyżej 100km/h niesamowity hałas z powodu słabego wyciszenia..)
-budżet na auto... (za tyle ile sprzedam accorda) podejrzewam ok 9-9,5 tyś zł
-rocznik 2004/5+
-prędkość max chociażby 140 :)

Mam na uwadze : citroen berlingo,fiat doblo,Renault kangoo oraz opel combo.

Chodzi mi o jak najniższą awaryjność oraz komfort jazdy :)

Jakie z powyższych aut będzie spełniało moje wymagania i jaki silnik będzie najmniej awaryjny i cieszył kulturą pracy ? :)
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam !
KrystalBoyd
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 0- 0-2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Honda Accord 1.8L
Silnik: 1.8 V-TEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

19 Kwi 2016, 17:45

Co Ci da rocznik? Jeszcze w aucie dostawczym..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

19 Kwi 2016, 17:49

Przeważnie lepiej się prezentują pod względem wyglądu oraz mechaniki.. przeważnie :) A chce aby to auto było raczej w dobrym stanie :P
KrystalBoyd
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 0- 0-2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Honda Accord 1.8L
Silnik: 1.8 V-TEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

19 Kwi 2016, 17:51

No to jesteś w błędzie..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

19 Kwi 2016, 17:54

Dlaczego ? Proszę mi wyjaśnić bo nie za bardzo się znam na takich autach :)
KrystalBoyd
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 0- 0-2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Honda Accord 1.8L
Silnik: 1.8 V-TEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

19 Kwi 2016, 18:20

Opel Combo 1.7DTI 75KM diesel, turbo o stałej geometrii, bez dwumasu blacha ocynk.
Ewentualnie Berlingo 2.0HDI 90KM.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [D] BMW 320i e46 / Lexus IS 200 / Mercedes C200 W203
    Podstawowe kryteria zestawienia: - samochody z segmentu D - nadwozie sedan - napęd na tylne koła - silniki benzynowe do 2l o mocy ok. 150KM - manualna skrzynia biegów - rok produkcji modeli ok. 2000r. Wytypowane modele ...
    Nissan silniki SR20DE / SR20DET / SR20VET
    Cztery cylindry w układzie rzędowym. Pojemność: 2 litry. Zalety: dobry potencjał do tuningu, dostęp do części zamiennych. Silniki z serii SR20 to jedne z najbardziej uznanych silników Nissana z lat dziewięćdziesiątych ...

19 Kwi 2016, 18:25

Okej, więc rozumiem że fiat i renault kompletnie odpadają ? :)
Ktoś jeszcze sie wypowie/doradzi ? :)
KrystalBoyd
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 0- 0-2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Honda Accord 1.8L
Silnik: 1.8 V-TEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

19 Kwi 2016, 18:54

Kurier który do mnie przywoził towar do firmy jeździł Fiatem z 1.3JTD.
Po przebiegu 200tys km silnik nadawał się na złom.
Zawias cały do wymiany. Auto było do kompletnego remontu.
Z silników w Doblo dobry jest 1.9JTD.
Kangoo oby nie w dieslu tu lepiej benzyna, ale to najmniejsze auto w tym segmencie.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Kwi 2016, 19:30

No ok więc doblo i kango odpadają .. :) będę rozglądał się za combo 1.7 jeżeli nic ciekawego w tej cenie nie znajdę poszukam jeszcze w berlingo 2.0 hdi :D
KrystalBoyd
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 0- 0-2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Honda Accord 1.8L
Silnik: 1.8 V-TEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

19 Kwi 2016, 19:51

Jeszcze jak ucelujesz np Citroën Evasion w dobrym stanie to tez jest opłacalna opcja. Auto tanie w zakupie dość proste i do firmy na tyranie się nada.
Buda pojemna. Komfort nie najgorszy :wink:
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Kwi 2016, 19:56

mój tato nabył w 2007 (jako roczne z Niemiec) w podobnym zamiarze.. kupił berlingo multispace 1.6/110KM. I wiesz co? W ciągu 1 dnia auto z domniemań praktycznego zrobiło się rodzinne.. i co? Rewelacja... auto zamknęło właśnie 323 tys. przebiegu bez JAKIEJKOLWIEK naprawy.. dosłownie nic, nic, nic się nie dzieje. Tylko eksploatacyjne części. Od razu zakonserwował podwozie, przyciemnił szyby na czarno i wrzucił alufelgi.. po dziś dzień auto robi 120km jako służbowo-rodzinne.. zalicza również kilkukrotnie morze i góry rocznie. A ojciec nie myśli o zmianie..
wracając.. miejsce berlingo jako woła zastąpiło wówczas kangoo dci, które nie ustępowało wcale berlingo, ale nie dało rady przy kolizji z octavią..
ArKL
Nowicjusz
 
Posty: 27

20 Kwi 2016, 17:38

W mojej poprzedniej pracy były trzy Dobla,jedno z 2007roku,coś około 350tysięcy nalotu,jeżdziło by dalej ale jeden z kierowców go rozbił i w najlbiższym czasie do wymiany była turbina więc postanowili go sprzedać,drugie było z 2012roku,trzecie kupione w zeszłym roku pare dni po rozbiciu pierwszego. No i z żadnym nie było problemów,codziennie robiły trasy po nawet 500km i nigdy nie nawaliły.
Z kolei mój sąsiad który ma firmę miał od nowości Kangoo I Phase III i z tego co wiem nigdy nie miał problemów z nim (silnik 1.5DCI i nie był jakoś specjalnie dbany) kilka tygodni temu zauważyłem że wymienił Kangoo na nowe Doblo.
Więc jak widać są też ewenementy więc nie odrzucałbym Doblo.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

22 Kwi 2016, 10:47

No wiadomo że w każdej marce zdarzą się "perełki" :) Ale ja niestety nie mam szczęścia do aut..... (5 aut w ciągu 2 lat...) Więc teraz chcę postawić na sprawdzoną i solidną konstrukcje. Czytałem o 1.7dti opel combo i wszyscy chwalą ten silnik, trzeba dbać o częste wymiany oleju (co ok 10 tyś) oraz trzeba uważać na pękający pasek rozrządu z tego co czytałem. Więc chyba jest to najlepsza opcja na jaką mogę postawić. Za miesiąc będę sprzedawał accorda oraz szukał już do kupna Opla Combo z w/w silnikiem. Dziękuje wszystkim za porady. Pozdrawiam !
KrystalBoyd
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 0- 0-2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Honda Accord 1.8L
Silnik: 1.8 V-TEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

22 Kwi 2016, 10:56

Załóż oryginalny pasek to nie pęknie. Ja w swoim combolocie założyłem ori rozrząd i przez 5lat był nie ruszany. Teściu po zakupie tego autka dopiero wymienił.
Wcześniejsza wersja 1.7 dti 75KM jest znacznie mniej problematyczna od nowszej 100KM.
Po dti nie spodziewaj się żadnej dynamiki, ale dobrze ze chociaż sie nie sypie.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Kwi 2016, 11:00

A jak ten silnik (75 km) wygląda pod względem wyciszenia ? :) Nadaję się na autostrade ? tzn przy prędkości 100-120 km/h do się normalnie gadać z pasażerem czy trzeba krzyczeć ? :D
KrystalBoyd
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 0- 0-2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Honda Accord 1.8L
Silnik: 1.8 V-TEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000