Dylemat - spasowanie elementów nadwozia, naprawa blachy

30 Maj 2019, 21:05

Witam,
mam pytanie do obeznanych w temacie czy zawsze po kolizjach, stłuczkach auta są tak fatalnie poskładane czy da się odbudować jak w fabryce?

Mam Golfa IV 2,3 V5 i kusi mnie żeby zrobić z tego auta taki wręcz idealny stan jak tutaj: http://www.gieldaklasykow.pl/volkswagen-golf-r32-mk4-2002-62500-pln-lubon/

Też ma 3 drzwiowego, tylko że była mała kolizja i jeden błotnik leci -trzeba zrobić a dodatkowo tak jak w tym R32 też 3 drzwi i one opadają nie wiem dlaczego, maska nie jest równo pomiędzy błotnikami.
Czy zrobi mi to ktoś idealnie? Czy mogę zapomnieć, tylko fabryka robiła idealnie ustawione graty blacharskie?

I zapytam też o wnętrze czy są firmy które kompleksowo odnowią wnętrza czy trzeba oddzielnie do tapicera i potem do kogoś innego?
Bo tapicer to tylko materiały zgadza się?
Tak samo jak uchylę szybę w drzwiach kierowcy to przy zamykaniu i trzaśnięciu tak jakby cały auto sie rozpadało a od strony pasażera tego nie ma? nie wiem czy to drga pęknięte lusterko czy mechanizm szyby ma luz...dlatego chce to odbudować ale czy się da?

Ile mniej więcej bierze blacharz za spasowanie elementów? to trzeba na nowo poodkręcać zdemontować? czy tylko poluźnić? np drzwi żeby dociągnąć do góry?
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

30 Maj 2019, 21:47

Bartolekk napisał(a):tylko fabryka robiła idealnie ustawione graty blacharskie?
Fabryka kręci wały i ma to w du....e. Składają jak im się chce. My zaś iluzorycznie myślimy że jak fabryka to ideał :mrgreen: Popatrz na te nówki . Kiedyś mitycznym , niespasowanym było punto 2. Zaś przeciwieństwem kiedyś była Felicja - rzeczywiście ideał . Nowsze konstrukcje :?: .Np. Fabia 2 nie pasuje maska do błotników , reflektory jak popadnie , Peugeot 208 nie licuje klapa silnika z reflektorami ,wogóle tam nic nie pasuje, itp... Dać więcej przykładów ? Szczytem niespasowania wychwyconym przeze mnie jest range rover velar nówka z salony za 400 tysiaków gdzie klapa bagażnika jest za ciasno spasowana i przy jej otwieraniu ociera o lotkę na dachu :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Maj 2019, 22:02

Owszem tylko ja nie mowie linijce i co do mm ale nie może być tak o ile ktoś dba o auto i chce mieć na prawdę konkretny egzemplarz że maska z jednej strony ma szparę że palec można wcisnąć a z drugiej nawet kartki papieru.
Albo drzwi gdzie jak otwierasz to opadają wyraźnie, czyli w sumie przy zamknięciu trzyma je zamek bo tak to spadają w dól.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

30 Maj 2019, 22:21

da się spokojnie wszystko wyregulować, w G IV jest spore pole do regulacji, oby tylko błotniki nie były tandetnej jakości bo czasami nie ciężko to wyregulować.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Maj 2019, 22:24

Bartolekk napisał(a):Albo drzwi gdzie jak otwierasz to opadają wyraźnie, czyli w sumie przy zamknięciu trzyma je zamek bo tak to spadają w dól.
W golfie czwartym 3d drzwi ciężkie bo długie . Temat nagminny. Będzie tak . Trzeba interwencji . Się wgniata w drzwiach miejsce przykręcenie zawiasu. Blacharz sobie poradzi . Nie Ty pierwszy i jedyny z tym problemem . Tam zawias nisko i ogranicznik. Nie należy tutaj zamaszyście otwierać drzwi . Banalne ale gdy mocno wieje nie puszczać drzwi tak sobie bo wiatrzycho je porwie, się zawias wgniecie. (nie żartuję ) Taka konstrukcja i nic na to nie poradzimy a możemy tylko zapobiegać. Chyba że są luzy na zawiasach a to do oceny wizualnej.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Maj 2019, 22:45

Tylko pytanie gdzie z tym jechać? bo wątpię żeby przeciętny blacharz sobie z tym poradził, kiedyś zleciłem wyregulowanie rygla drzwi to teraz te od kierowcy trzeba niemal "nogą zamykać" bo jak się puści to nigdy się nie zamykają :o po prostu nie dosięgają do zamkna
i teraz pewnie efekt będzie podobny i to z dwóch stron.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

30 Maj 2019, 22:46

auta 2 drzwiowe ciężko wyregulować, dziś zrobisz a za tydzień snowu inaczej. waga robi swoje
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Maj 2019, 23:00

Tylko jak tak patrze u innych to raczej nie ma takiego opuszczenia jak u mnie nawet w takich średnich egzemplarzach
Zdjęcie
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

06 Cze 2019, 12:11

zależy od częstotliwości otwierania drzwi, u ciebie mogą być już zużyte zawiasy, możesz dowiedzieć się w ASO czy sa jeszcze dostepne zawiasy do Twojego auta, może nie są drogie więc kup i wtedy do regulacji i napewno efekt bedzie :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Cze 2019, 22:56

A takich rzeczy nie będzie umiał blacharz ocenić?
No bo pochopnie kupować to bezsensu chyba?

Nie wiem jak jest problem, natomiast drzwi lewe (kierowcy) otwiera się ciężej niż prawe (pasażera) z dużym oporem, no i ta linia jest słabo zachowana. Ale jak się trzaśnie nawet lekko drzwiami pasażera to wskakują i się zamykają natomiast przy drzwiach kierowcy to trzeba dużej siły użyć albo na 2 razy.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

08 Cze 2019, 08:57

Czasami niektórych rzeczy nie da sie zweryfikować oczami ani metrowkami
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4