Dylemat. Volvo V40 czy Pasek?

24 Lut 2017, 11:35

W posiadaniu V40 jestem od kwietnia zeszłego roku. 1.9 diesel 115km, rocznik 2002, bezwypadkowe, serwisowane w ASO do 234tys. km. Obecnie ma 331tys na liczniku. Auto bardzo zadbane, garażowane, kupione od drugiego właściciela - starszego pana. Niedawno zmieniałem rozrząd łącznie z pompą i kołem pasowym,, tylne tarcze i klocki. Z nieplanowanych rzeczy miałem pęknięcie elastycznego przewodu hamulcowego i musiałem wyczyścić EGR. Po za tym nic się nie dzieje. Dobrze mi się tym jeździ, lecz wiem, że kilka rzeczy będzie niedługo do zrobienia. Przedni lewy błotnik do wymiany, drzwi za nim do podmalowania, łączenia tylnych nadkoli z progami, przynajmniej z prawej strony do ogarnięcia, konserwacja podłogi (słabo zabezpieczona podłoga w miejscu gdzie się zaczyna bagażnik) oraz koniecznie sztywne przewody hamulcowe. Tylna belka zderzaka również do wymiany bo już jej praktycznie nie ma (przegnita). Obliczyłem sobie, że na to wszystko będę musiał wydać ok. 1000zł.
I teraz mam dylemat, bo 2 lata temu udało mi się namierzyć Passata B5 kombi przedliftowego z końca produkcji z silnikiem 1.9 TDI 115km AJM lub ATJ, nie paiętam czy ma 5 czy 6 biegów. Właściciel sam go sprowadzał dla siebie, Gdy oglądałem auto po raz pierwszy, miało na liczniku 224tys i jest to jeden z niewielu Pasków, którego stan licznika zgadza się ze stanem faktycznym. Byłem pod wrażeniem utrzymania auta, po prostu laleczka. Z właścicielem jestem cały czas w kontakcie, wiem, że niedługo będzie sprzedawał Paska i mocno się nad nim zastanawiam. Obecnie ma przejechane 246tys km więc jak na 17-letniego Paska jest to na prawdę niski przebieg.
Dlaczego się zastanawiam nad zmianą?
Bo Passat ma kilka rzeczy, których mi w Volvo brakuje - przede wszystkim jest przestronny w środku, ma duży bagażnik, ma komfortowo zestrojone zawieszenie, lepsza jest pozycja za kierownicą mimo, że fotele nie dorównują tym w Volvo. Praktycznie odpada też problem z rdzą. Oczywiście, 1000zł poświęcone po to by doprowadzić Volvo do ładnego stanu to niedużo, tym bardziej, że sam zawias w Passacie tyle kosztuje, Nie znam aktualnego stanu Passata, ale jeśli właściciel dbał o niego jak do tej pory, raczej nie powinno być niespodzianek. Co o tym myślicie?
Szatynbury
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 17 01 2007
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5 FL
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

24 Lut 2017, 12:12

Serce mówi Volvo, rozum mówi nie wiem :)
SM18
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 11
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Bydgoszcz
Prawo jazdy: 04 02 2003
Auto: Dacia Logan I
Silnik: 1.4MPI 75KM
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2005

24 Lut 2017, 12:19

Szatynbury napisał(a):lepsza jest pozycja za kierownicą mimo, że fotele nie dorównują tym w Volvo. Praktycznie odpada też problem z rdzą. Oczywiście, 1000zł poświęcone po to by doprowadzić Volvo do ładnego stanu to niedużo, tym bardziej, że sam zawias w Passacie tyle

Kolego jeździłem takim volvo. I zgadzam się z opiniami poza pozycją za kierownicą bo taka jak jest w volvo nie ma w żadnym innym aucie z tego okresu. Ale w przypadku volvo wiesz co masz a tam mimo że od znajomego trochę ryzyka zawsze jest. 1000 zł to nie jest majątek i nie wiesz czy taka przyjemność cię nie spotka w bądź co bądź nastoletnim passacie a i jeden i drugi będzie generował koszty. Jeżeli jednak przestronność jest najważniejszym aspektem to ja bym zaryzykował ale licz się z tym że volvo z takim stanem licznika będziesz sprzedawał długo (ja swoje pchałem trzy miesiące a miało 360 tys przebiegu i pełną dokumentację serwisową do końca z kompletem faktur - w końcu kupił to handlarz za więcej niż okazyjną cenę). Więc taka wymiana może nie być najbardziej korzystna finansowo. Kłania się przysłowiowy janusz i jego podejście do aut z dwójką a nie daj Boże z trójką z przodu
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

24 Lut 2017, 12:30

Ale volvo Ci sie znudziło czy jak? Ja bym nawet nie myślał o zamianie. Skoro dobrze Ci się jeździ to po co? Wydatki na auto będą zawsze. Tak, to przynajmniej wiesz co masz i tyle. A w innym to nie wiadomo co wyskoczy. Tym bardziej ze na sam pakiet startowy wydasz wiecej niz na obecne naprawy w volvo. To gdzie to sens? Szukasz sobie problemu bo masz za dobre auto czy jak? 8)

Chyba że tak czy siak się nosiłeś z zamiarem sprzedaży volvo, to można myśleć. Ale póki co to widze że wpakowałeś w auto przez rok trochę kasy, doprowadziłeś je jako tako do stanu dobrego i teraz chcesz sprzedać/zamienić?
kalam
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 16 06 1995
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: brak

24 Lut 2017, 12:37

O to, że stracę na sprzedaży Volvo się nie martwię. kupiłem je za 7kzł, a nieskromnie przyznam, że mam talenta do sprzedaży aut, robię piękne zdjęcia i dobrze opisuję auta, kilka już przehandlowałem. Myślę, że zamiana nie łączyłaby się z dokładaniem pieniędzy do Passata. Właściciel skłonny byłby go sprzadać za 7-7.5kzł.
Mam jeszcze pytanie odnośnie wyciszenia w Pasku, jest głośny w środku? 115km to silnik na PD, one są cichsze od tych na pompie rotacyjnej?
W Volvo wyciszenie jak na diesla jest bardzo dobre dlatego jestem ciekaw porównania z VW
Szatynbury
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 17 01 2007
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5 FL
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

24 Lut 2017, 12:44

kalam napisał(a):Ale volvo Ci sie znudziło czy jak? Ja bym nawet nie myślał o zamianie. Skoro dobrze Ci się jeździ to po co? Wydatki na auto będą zawsze. Tak, to przynajmniej wiesz co masz i tyle. A w innym to nie wiadomo co wyskoczy. Tym bardziej ze na sam pakiet startowy wydasz wiecej niz na obecne naprawy w volvo. To gdzie to sens? Szukasz sobie problemu bo masz za dobre auto czy jak?


Główne zarzuty do Volvo są takie, że jest ciasne i sztywne i pojawia się ruda, ale spokojnie do ogarnięcia. Nie jest tak, że szukam na forum usprawiedliwienia dla decyzji, która już zapadła. Szukam rzeczowych argumentów. Chociaż wiem, że zobrazowanie sytuacji w moim wydaniu jest kiepskie, bo tak na prawdę dokładnie tego VW nie oglądałem, lecz mam zamiar się jemu baczniej przyjrzeć niedługo.
Szatynbury
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 17 01 2007
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5 FL
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Seat Ibiza 1,0 TSI o mocy 115 KM
    Seat Ibiza w wersji wyposażonej w silnik benzynowy o pojemności 1 litra ma moc 115 KM. Jego średnie spalanie w tym przypadku to około 4,7 l/100 km, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 9,3 sekundy. Na liście wyposażenia niewymagającego ...

24 Lut 2017, 14:02

Ja bym został przy Volvo, bo tak jak już zostało wyżej napisane, wiesz co masz. Dołożysz ten tysiąc na drobiazgi, które wymieniłeś w pierwszym poście i masz w pełni sprawne, pewne auto. W Paseratti czeka Cię wydatek na pakiet startowy + coś zapewne będzie do zrobienia, bo to wóz niepierwszej świeżości, a i nie masz pewności, czy auto było jak na diesla odpowiednio eksploatowane.

No i chyba dawno nie sprzedawałeś auta, bo filozofów, nie klientów będziesz miał mnóstwo :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Lut 2017, 14:28

Dzięki za porady. Trochę zastopowaliście mój pęd do zmiany auta. Niemniej przyjrzę się jeszcze Passerati. Ale Dzięki Wam mam trochę chłodniejszą głowę :)
Szatynbury
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 17 01 2007
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Passat B5 FL
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

24 Lut 2017, 14:29

Forum uczy, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi :D
SM18
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 11
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Bydgoszcz
Prawo jazdy: 04 02 2003
Auto: Dacia Logan I
Silnik: 1.4MPI 75KM
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2005