Dylemat...

02 Maj 2018, 16:26

Witam, chciałem poprosić o radę. Otóż posiadam audi a4 b7 2.0 alt z 2005r. z instalacją gazową i przebiegiem 190tyś. km. Auto jest w dobrym stanie, zero problemów z blacharką, wnętrze też dość przyjemne. Ogólnie auto sprawuje się bez zarzutu z wyjątkiem silnika, który brzmi żałośnie, ale mniejsza z tym najgorszy jest pobór oleju ok 1L/1000km. co mnie przeraża. I mam teraz opcje taką, żeby od znajomego kupić bmw e46 330xd z 2001r. z udokumentowanym przebiegiem i chyba świetnym silnikiem, ale z drugiej strony boje się, że będę miał za kilka lat kłopot ze sprzedażą tego samochodu. Jest już dość leciwe i nie każdy chcę bmw z xdrive i dieslem pod maską. Co byście radzili? Zostać przy olejożernej audi czy zmienić na trochę starszą bemke?
bartosz159
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 11 08 2011
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 2.0 Alt 131km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

02 Maj 2018, 16:33

Powiem tak, jeśli chodzi o koszty i serwis, to chlanie oleju wyjdzie taniej niż 330xd (śmieszne auto xd). Chociaż sam fakt dolewania co chwilę... U mnie od wymiany do wymiany zero, jakbym miał teraz w ciągu roku 10 litrów oleju wlać to bym się chyba pozbył tego szrotu.

BMW spokojnie sprzedasz za jakiś czas, zawsze znajdzie się chętny, pytanie za ile kasy. No i czy ta beemka kumpla jest sprawna, zadbana itp, bo 330d potrafi naciągnąć na koszta, a tutaj masz jeszcze napęd na cztery koła. Jeśli przebieg jest prawdziwy, auto dobrze serwisowane to ja bym pomyślał nad tym.

Pytanie... Ile robisz kilometrów rocznie i w jakim trybie, bo jak dojeżdżasz do pracy 5-10 km to kupno trzylitrowego diesla mija się z celem.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Maj 2018, 16:45

Te dolewki oleju co chwila są dość irytujące na dłuższą metę :D Poza tym ogólnie ten silnik Alt to nie wypał, boje się czy taki pobór oleju nie zwiastuje jakieś poważnej awarii. Co do bmw Przebieg potwierdzony w salonie bmw, aż dziwnie niski jak na 17 letniego diesla bo trochę ponad 160tyś. Kumpel to prawie że mój sąsiad. Ma tą bemke od 3 lat i nie zawiodła go ani razu. Oczywiście trzeba by było podpiąć kompa i wziąć auto do diagnosty jak to tam dokładnie jest. Jedyny widoczny problem to korozja pojawiła się w kilku miejscach i przód miał spotkanie z jakimś zwierzem i jest trochę słabo spasowany, a ogólnie samochód przyjemny w odbiorze, fajnie się zbiera i nie dużo pali. Ja ogólnie do pracy dojeżdżam tylko w weekendy (40km) a tak to głownie poruszam się po wsi :D Czasem wpadnie jakaś dłuższa trasa. Ok 1000km na miesiąc

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
bartosz159
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 11 08 2011
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 2.0 Alt 131km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

02 Maj 2018, 16:47

bartosz159 napisał(a):dziwnie niski jak na 17 letniego diesla bo trochę ponad 160tyś.
No tak zważywszy że takie auta na mobile.de mają po 360-400 spokojnie. Ktoś kupił w DE żeby stał w garażu? :roll:


Wg mnie głupia zamiana...
Z Audi którego serwis w tej wersji kosztuje grosze, na BMW 3 litrowy diesel..i to 4 lata starszy

Obawiam się że z 1200 zł to komplet amortyzatorów kosztuje do BMW, do tego tarcze/klocki, sprzęgło, turbina, wtryski itd..

Obawiam się że ewentualny remont 2,0 w Audi wyjdzie taniej niż zwykła eksploatacja tego 330xd

W dieslu byle usterka to są mega koszty, może to głupie ale zwykły akumulator do 2,0 to ok 200 zł, do BMW to już dobre 550-600 zł.
itd..
jak się z tym liczysz to bierz BMW, ale uderzy ostro po kieszeni niż takie zwyczajne Audi A4.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

02 Maj 2018, 16:50

Branie oleju w 2.0 to normalna i znana sprawa.

Ten przebieg to sam sprawdzałeś i dzwoniłeś czy wierzysz kumplowi? Bierz VIN i sprawdź do którego roku są wpisy, żeby się nie okazało że to bujda.

Na 12 tyś rocznie nie ma sensu kupować diesla i to tak dużego. To powinno klepać trasy, ja np. robię 10 tyś rocznie i nawet gazu nie zakładałem, bo to nieopłacalne, a gdzie o dieslu myśleć. No i jeszcze 4x4... Generalnie jeśli nie szukasz opcji ekonomicznej to bierz, ale żadnego argumentu po prostu za tym nie ma :)

(Nie podoba mi się pokrywa poduszki pasażera).

Pionek, ta beemka zjechała w 2002 roku do Polski według sprzedającego, nie jeździła w DE. Do reszty pełna zgoda.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Maj 2018, 17:22

Generalnie to podobają mi się E46, a tej audicy i tak będę chciał się pozbyć. Tylko nie rozwalone bmw ciężko znaleźć szczególnie jeżeli ma rwd. Co może się stać z 3.0xd jeżeli jezdzi się nim krótkie odcinki?
bartosz159
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 11 08 2011
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 2.0 Alt 131km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus IS 200 od dzidy
    Moja skrzynka pęka w szwach od zapytań nt. mojego samochodu (ponad 300 wiadomości priv już), więc pomyślałem, że spróbuję przybliżyć to co mam i dokumentować jak się sprawuje (lysy30 mnie pilnuje w tym względzie :D). ...

02 Maj 2018, 18:53

Wg mnie turbo - szczególnie okres jesienno-zimowy (gęsty olej), do tego sprzęgło/dwumas też szybko powie papa, wtryski, zapewne też akumulator (krótkie dystanse) a jeszcze raz podkreślam że to już musi być konkret przy takim silniku, a dobre aku 95 Ah itp 150 zł nie kosztuje..

Może lepiej iść w benzynkę np 320i? Po od razu taka przepaść?
I tak 150 konne E46 pojedzie lepiej niż A4 B7 2,0 130 koni.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

02 Maj 2018, 19:30

czyli masa rzeczy się szybko posypie?? Miałem już kilka diesli (1,9sdi, 1.9tdi, 2.5tdi) nie miałem z nimi problemów chociaż też nie jeździłem dużo.
Co do benzyny też by mogła być tylko chodzi o to, że ten samochód znam odkąd jest w posiadaniu kolegi. A przy bmw łatwo się można wbić na minę i przydałby mi się xdrive, bo u mnie może być ciężko rwd w zimie :D (lokalizacja pagórkowata)
bartosz159
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 11 08 2011
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 2.0 Alt 131km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

02 Maj 2018, 20:08

bartosz159 napisał(a):Miałem już kilka diesli (1,9sdi, 1.9tdi, 2.5tdi) nie miałem z nimi problemów chociaż też nie jeździłem dużo.


Człowieku, co ty porównujesz? Jakieś kopcące starocie do silnika, którego technologia jest używana obecnie.

bartosz159 napisał(a):i przydałby mi się xdrive, bo u mnie może być ciężko rwd w zimie :D (lokalizacja pagórkowata)


A teraz widać, że już się napaliłeś, kup i jeździj bo dyskusja raczej nie ma sensu.

Zdajesz sobie w ogóle sprawę, że na krótkich odcinkach spali to 10+ a xdrive to dodatkowe koszty?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Maj 2018, 20:21

Invi napisał(a):A teraz widać, że już się napaliłeś, kup i jeździj bo dyskusja raczej nie ma sensu.

Zdajesz sobie w ogóle sprawę, że na krótkich odcinkach spali to 10+ a xdrive to dodatkowe koszty?


Na nic się nie napaliłem, tylko mówię, że jak bmw to wolałbym z xdrive bo chyba lepiej trochę więcej spalić niż nie dojechać do domu i zostawić auto w lesie...
bartosz159
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 11 08 2011
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 2.0 Alt 131km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

02 Maj 2018, 20:29

Bez dobrych opon i tak xDrive nie pojedzie. To nie jest jakiś cud techniki.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Maj 2018, 20:55

bartosz159 napisał(a):Miałem już kilka diesli (1,9sdi, 1.9tdi


W sdi nie ma turbiny, dwumasu oraz sporej ilości osprzętu, on ma niuton pewnie na poziomie benzyniaka 1,6 albo i mniejszy.
1,9 tdi tez ma inne turbo niż w Phaetonie V6 3,0 TDI, były też wersje 1,9 tdi bez koła dwumasowego itd..

Generalnie żadne 3,0 TDI, 3.0d, V6 3,0 CDTi - to nie są tanie w utrzymaniu jednostki, pomimo że ten sam rodzaj paliwa co 1,9 tdi czy 1,9 jtd itp

więc musisz pamiętać że idziesz w markę premium z największym silnikiem diesla w tym modelu który ma 6 cylindrów itd itd..
Jak kogoś stać to owszem można iść nawet w BMW 745d, no ale koszty są takie jakie są.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna