Dylemat z pierwszym autem

18 Lut 2016, 21:23

Witam wszystkich. Pisze z prośbą o pomoc w wyborze mojego pierwszego auta. Przymierzam sie do kupna Hondy Civic VI generacji z benzynowym silnikiem 1.5 v-tec 114KM lub Audi a3 8L (czyli 1 wersja) z silnikiem 1.9 TDI 110KM lub Volkswagena Golfa IV z wyżej wymienionym silnikiem diesla. I tu rodzą się dwa najważniejsze dla mnie pytania. Które z tych aut najbardziej rekomendujecie jako pierwsze auto? I czy na pewno silnik diesla to dobry pomysł? Z tego co wiem, to silniki diesla są raczej przeznaczone dla osób które będą jeździły w dłuższe trasy , a wiem, że nie bede należał do tych osób, gdyż będę poruszał sie w 99% po mieście. Ale jednak spalanie moze zachęcić do ich kupna, a serwisowanie już trochę mniej.
Z silników benzynowych nie potrafię znaleźć odpowiedzi która jednostka byłaby odpowiednia, więc moze macie jakieś sugestie? Czy moze lepiej dołożyć trochę wiecej i mieć ten silnik diesla?
Mój budżet na auto to przedzial pomiędzy 10 a 12 tys. zł, wydaje mi się, że spokojnie znajdę egzemplarz w tym przedziale cenowym.
Liczę na wasza pomoc. Mile widziane również inne propozycje aut

Pozdrawiam. :)
kseroks
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: nie mam

19 Lut 2016, 01:53

Diesel nie jest dla Ciebie, użytkowaniem na krótkich trasach szybko doprowadzisz do zużycia kluczowych podzespołów. Co z tego że spalanie jest niskie, skoro 15 km zajmie Ci rozgrzanie ropniaka a do tego czasu bęzie palił 2x wartość katalogową?

Ze swojej strony polecam Corollę 1,6 VIII generacji, Corsa C 1.4, Mazda 323 1,5, Focus MK1 z 1,6, Octwavia 1,6 MPI. Pomysł z Civiciem VI tez jest OK.
piotrekbdg
Początkujący
 
Posty: 209
Prawo jazdy: 20 07 2009
Auto: BMW 3er E92
Silnik: 2.0 143 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lut 2016, 10:33

Jak do miasta to nie bierz większej pojemności niż 1.6 chyba ze coś z lpg.
Diesel nagrzewa się po 5 kilometrach przy dobrych wiatrach.
Jak bierzesz pod uwagę lpg to warto pomyśleć nad 2.0 lub 1.8T.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Lut 2016, 12:39

Raczej nie planuje zakładać lpg, ani kupować auta z tą instalacją, no chyba, że po prostu się trafi, ale nie naciskam na to.

A co powiecie przykładowo o tym golfie?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydaje się być dobrą opcją
kseroks
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: nie mam

19 Lut 2016, 12:49

Jeśli dużo nie jeździsz to diesel będzie się męczył w mieście, mój jadąc z prędkościa 100km/h rozgrzewa się po 5-7km, jeśli chodzi o auta z grupy VAG najlepszy jest silnik 1.6 102KM lecz bedzie o niego ciężko oraz 1.8T 125KM, Na pewno łatwiej będzie kupic auto z nizszym przebiegiem inne niż VW, audi no i młodsze, moze uda sie cos kupic od pierwszego właściciela moze astra H?


Co do golfa z oferty najlepiej jak masz blisko i pojedziesz sobie zobaczyć, co do silnika to sie nie wypowiem natomiast jesli chodzi o cała resztę tj zawieszenie, hamulce, blacha to nie powinno być problemów. Części są dość tanie, trwałe i nie ma problemow dostepością
lukasz3k
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 15 05 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.9 Tdi 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

19 Lut 2016, 13:20

Golfow jest mnóstwo więc nie trudno o nie w pobliżu. Ten przykładowy co wysłałem jest np z niedaleka.
Co do Opla astry h to ich ceny zaczynają się gdzieś od 14tys więc dokładajac do tego oplaty związane z kupnem i przeglądem będzie trochę więcej niż chce wydac. To w końcu 1 samochod, wiec chyba auto do 10 tys to dobra opcja
kseroks
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: nie mam

19 Lut 2016, 14:09

Także jeśli podoba Ci się czerń we wnętrzu golfa to warto szukac z udokumentowanym przebiegiem. Do 10 tys moga trafic się dobre sztuki
lukasz3k
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 15 05 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.9 Tdi 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

19 Lut 2016, 14:20

1.8T ma 150KM w podstawce, 125KM ma 1.8 N/A.
1.6 VAG wcale nie jest taki specjalny. Pali sporo jak na swoją pojemność i nie odpycha się zbytnio.
Tutaj 1.5 Hondy vtec jest znacznie lepsza opcją.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Lut 2016, 14:22

A jak to jest z audi a3? Slyszalem ze egzemplarze ponizej 10-11 tys to strata pieniędzy, ale jednak mozna znalezc egzemplarz za 8-9 tys który wygląda wporzadku i jest w wesji turbo.
Ostatnio edytowany przez kseroks, 19 Lut 2016, 14:36, edytowano w sumie 1 raz
kseroks
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: nie mam

19 Lut 2016, 14:30

A jaka jest różnica pomiędzy tymi 2 silnikami 1.8T?
kseroks
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: nie mam

19 Lut 2016, 14:36

A3 to bardzo trwałe auto z dobrą blachą i prostym zawieszeniem. Jedyny minus to jest małe.
Różnica pomiędzy 1.8T jest taka ze ten ma turbinę i można go podkręcić zaś 1.8 125KM to silnik wolnossący.
Doładowany odpycha się znacznie lepiej, a pali praktycznie tyle samo co N/A.
Średnie spalanie u mnie to 9litrów 50/50 trasa/miasto.
W mieście trzeba liczyć 12litrów. Zależy też jak jeździsz.
1.5 vtec Hondy w mieście obstawiam, ze 9 łyknie.
Duzo zależy od stylu jazdy i kondycji silnika.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Lut 2016, 14:41

Audi a3 zacheca bardziej wyglądem od golfa, ale mówi się, że audi a3 to golf w ladniejszej budzie, a roznica ich cen jest zauważalna, dlatego mam duży dylemat nad tymi dwoma autami, a honde traktuje bardziej jako tańsze wyjscie awaryjne, chociaz też ma swój charakter malego, trochę sportowego auta. I jak tu podjąć odpowiednią decyje :?:
kseroks
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: nie mam

19 Lut 2016, 14:43

A czy ta turbina nie posypie sie łatwo? Bo jednak jeździć to jedno, a serwisować to drugie
kseroks
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 16 11 2015
Auto: nie mam

19 Lut 2016, 16:59

Bez lpg turbo-benzyna Cie zje finansowo. Suszarki w benzynowych sa dość trwałe. Nie obawiał bym się awarii poniżej 300tys przelotu.

Po prostu wez to auto, które bedzie w najlepszym stanie.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Lut 2016, 17:47

Z A3 i Golfami IV jest jeden problem, ze dzisiaj już nie ma ideałów tylko wybiera się mniejsze zło..1,6 jest bezpieczniejsza opcją bo 90% 1,8 i 1,8T to trupy na złom..
A3 nie jest ładniejszym autem, chyba że ten poliftingu?
Porównując 1,8T gdzie w Golfie jako GTI ma się fotele sportowe Recaro, komputer MAF, wstawki drewno-podobne - dekory itd..wg mnie A3 nie jest lepsze..
W tych słabszych wersjach podobnie..może ciut różnicy, no ale A3 z 98 roku raczej nie będzie jakimś super nowoczesnym autem, szczególnie ze zmatowiałymi i pożółkłymi reflektorami itd..

Ten golf z linku jest w 3 drzwiach, a więc potem problem z odsprzedażą, bo 1,8T w 3 drzwiach jeszcze ujdzie jako sportowiec ale 1,6..gdzie te auta i tak sa już tanie..bezsensu i ten z linku troszkę jakby w środku wymęczony, ale może się myle..i drogawy ale one tak chodzą..zejdziesz z rocznika i możesz szukać 1,8 w 5 drzwiach..
Najlepiej poszukać z 5-6 egzemplarzy i jechać oglądać.
Ja bym spróbował poszukać 1,8 125 koni, nie ma turbiny, jeździ znośnie, no ale ten problem żeby znaleźć coś zdrowego.

A z 1,8T problemu nie ma, trzeba dbać o turbo, a w razie czego od każdego 1,8T turbina K03 pasuje, obojętnie czy to Seat, Skoda, VW czy Audi.
Problem jest ze sprzęgłami, bo kompletne sprzegło tanie nie jest bo jest razem z kołem dwumasowym, ale to też kwestia oględzin i jazdy próbnej, przeguby, półosie skrzynie..to już czasem tez jest wymęczone, tylko ważna rzecz..w jakim stanie jednostka żeby 1,8T nie miał przyspieszenia jak dobre 1,6 ;)
Bo są problemy z pompami paliwa, ze szczelnością, zapchane katalizatory i przeniesienie napędu..tak jak mówię sporo jest w stanie agonalnym..
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000