Dym z pod pokrywy silnika - diesel tiguan 2.0

21 Wrz 2018, 01:33

Cześć,
Dzisiaj na trasie przytrafił mi się pewien problem, przez około 200 km wszystko było okej, jeździłem zmiennie miedzy 90 a 120km/h. Na dwupasmówce dałem trochę więcej mocy i około 60km jechałem 160-180 km/h. Przy wyhamowaniu samochodu przed ślimakiem zaczęło się dziać coś dziwnego ze sprzęgłem i skrzynia zmiany biegów. Samochód sam wciskał sprzęgło do połowy, nie można było wbić płynnie biegu, a jakakolwiek próba dodania gazu kończyła zatrzymaniem się licznika na 100km/h i warczeniem, które przypominało trochę dodanie sprzęgła kiedy mamy już wciśnięty gaz. Samochód stanął poleciał dym z pod maski, ewidentnie spod pokrywy silnika. Zapach był zbliżony do gumy i trochę metalicznego zapachu. Samochód przestygł około 10 min i ponownie mogłem nim ruszyć w trasę. Olej miał około 90-100 stopni, poziom oleju w normie. Po wszystkim zrywność jak i przyspieszenie bez zastrzeżeń. Co mogło być tego przyczyną ? Pacjent Tiguan 2.0 (common rail). Za parę dni mam wizytę u mechanika i może dowiem się czegoś od was forumowicze. Dzięki za pomoc.
Neriel
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: brak

21 Wrz 2018, 06:44

A nie masz zwyczaju trzymania nogi na pedale sprzęgła podczas jazdy? Może sprzęgło przypaliłeś
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Wrz 2018, 17:14

Cala trase jechalem na 6 biegu. Zawsze noge trzymam obok plus te sprzeglo potrzebuje dosyc duzy nacisk zeby zmienic bieg. :|
Neriel
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kompleksowa modernizacja jednostek napędowych u Opla
    W latach 2012–2016 Opel wprowadzi trzy nowe rodziny silników i trzynaście nowych jednostek, co jest związane z odnowieniem oferty w tej dziedzinie w 80%. W tym samym okresie firma zaprezentuje również ...
    Jak jeździć bezpiecznie samochodem w nocy?
    Jazda samochodem w nocy jest wyzwaniem nawet dla doświadczonych kierowców. Oprócz ograniczonego pola widzenia, kierowca musi poradzić sobie ze zmęczeniem, sennością oraz oślepiającymi światłami innych samochodów ...