Dynamiczne 3-4 letnie kombi C/D za 50-70 tys zł

06 Paź 2019, 18:34

Cześć,

W poniższym temacie:
https://www.forumsamochodowe.pl/octavia-iii-golf-vii-leon-iii-wyprzedaz-modelu-warto-vt117748.htm opisałem dokładniej swoją sytuację motoryzacyjną.
Jedną z opcji, które obecnie rozważam, jest kupno używanego 3-4 letniego rodzinnego auta. Z naciskiem na rodzinnego bo 590l w octavii już nie zawsze daje radę, z uwagi na dość nisko poprowadzoną tylną szybę.
Chciałbym prosić o poradę co do konkretnych modeli, krytyczne odniesienie się do kryteriów poszukiwań oraz miejsc poszukiwania auta.

Szacuję roczny przebieg na 12-15 kkm, z czego głównie w trasie, w tym sporo na eSkach, więc zarówno PB jak i diesel powinien być ok.

Zaczynając od końca: Szukam na OtoMoto, ostatnio trafiłem też na strone Carnext (to chyba poleasingowe auta z leaseplanu. Patrząc na moje auto (jest w Leaseplan) zakładam, że mogą tam być bardzo fajne sztuki). Polecacie jeszcze jakieś stronki, gdzie znajdę poleasingowe 3 letnie auta?

Główne kryteria:
Kombi
Pochodzenie: salon PL
Pierwszy właściciel
Bezwypadkowy
W miarę dobre wyposażenie (tapicerka nie bieda edition, tempomat, asystent zmiany świateł, światła led/ksenony itp)
Pojemny bagażnik
Umiarkowane koszty serwisowania (BMW 5 czy Audi A6 raczej odpadają)
Przebieg: do 100 kkm (absolutny max 120 kkm)
W miarę dynamiczny silnik (150 KM rozsądne min)
Rocznik: Najwięcej ofert spełniających powyższe jest z 2015-2016, ale dopuszczam też starsze auta.

Auta nad którymi się zastanawiam w pierwszej kolejności:
1) VW Passat B8 - do 70 tys zł
2) BMW 3 - do 70 tys zł (nie wiem tylko jak bagażnik....)
3) VW Golf VII Highline - do 60 tys zł
4) Ford Mondeo mk5 - do 60 tys zł
5 Skoda Octavia III - do 55 tys zł
6) VW Passat B7 - do 50 tys zł

Inne, które analizowałem, ale raczej odrzuciłem:
1) Kia Optima i Hyundai i40 - fajne auta ale bez mocnych silników. Czy ten diesel 1.7 141 KM jakoś daje radę?
2) Ford Mondeo mk4 - coraz trudniej o egzemplarz z niskim przebiegiem, min 5 lat;
3) Mazda 6 - najpiękniejsze z całej listy, ale znajomy zmienił z Mondeo mk4 i narzeka na wiele rzeczy, szczególnie prowadzenie. Jakoś mnie to blokuje w połączeniu z bardzo wysokimi cenami;
4) Citroen C5 - fajne autko, ale zbyt rozbujane jak dla mnie, brak przyjemności z prowadzenia, odpada;
5) Laguna - środek z poprzedniej epoki, praktycznie nie da się kupić z mocnym silnikiem, odpada.
6) Hyundai i30 III 2017r. - fajny, ale 0 ofert z mocniejszymi silnikami

Proszę o wskazówki jakie auta wybralibyście w tym budżecie i z jakimi silnikami (jakich unikać w konkretnych modelach).
Macie może jakieś inne propozycje, szczególnie w segmencie C, które byłyby alternatywą dla Golfa Highline 150 KM (1.4 TSI lub 2.0 TDI)?

Z góry dziękuję za opinie.
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

06 Paź 2019, 21:30

Yankee napisał(a):Pochodzenie: salon PL
Pierwszy właściciel
Bezwypadkowy


W Polsce przekręcenie liczników jest tak dostępne, jak nigdzie indziej, masz gwarancję, że ktoś przed badaniami technicznymi nie cofał licznika?
= to, że auto jeździło w Polsce to minus, a nie żaden plus.

Druga sprawa jest taka, że takich prawdziwych, które spełnią kryteria (bo te kryteria bywają też specjalnie zaznaczane przez handlarzy, mimo tego, że są nieprawdziwe - co wychodzi w późniejszej weryfikacji) będziesz mógł na palcach jednej ręki policzyć.

Bywał oferty "salon PL" a okazywały się powypadkowe, tylko, że z rynku polskiego.

Jak masz 50-70k na używane auto i możliwości to pomyśl sobie o sprowadzeniu prywatnie z Niemiec (najbliżej), bo tamten rynek jest bardziej cywilizowany.

W weryfikowaniu po VIN-ie pomogą Tobie na tym forum:
[link do bez-wypadkowe.net wygasł]

Popatrz też na Peugeot 508, od 2014 r. są polifty, bardzo dobry silnik diesla 2.0 HDi 150/180 koni.
Twardsze zawieszenie niż w C5 (które nie jest takie rozbujane jak myślisz, bardziej buja po osi przód - tył a nie na boki, przy wyższych prędkościach stabilnie, bo wspomaganie zależne jest od prędkości).
Ale C5 w tym budżecie to tylko w wersji Exclusive (bardzo fajne wyposażenie) gdybyś trafił.
tomekdk
 

06 Paź 2019, 22:38

Dzięki za propozycję Peugeota - przyjrzę się bo nie brałem go pod uwagę.

Co do kryteriów, które skomentowałeś - mam od nowości auto w leasingu jak spora część moich znajomych i na pewno nikt z nich nie pomyślałby o czymś takim jak kręcenie liczników, zresztą byłoby to prawie niewykonalne (co kilkaset km przebieg wpisuje przy tankowaniu, jest weryfikowany przy każdej wymianie opon itp).
A 3/4 aut, które rozważam (albo i więcej) to auta po zakończonym leasingu.

Za to sprowadzaniem zajmuje się określona grupa osób, których jedynym motywem jest zysk i większość aut sprowadzonych na potrzeby odsprzedaży jest albo ulepami, albo ma cofnięte liczniki, bo w tych 2 przypadkach możliwość zarobku jest największa.
Tak więc z definicji odrzucam możliwość zakupu auta w PL sprowadzonego z zagranicy.
Co innego "sprowadzenie prywatne" jak to ująłeś, ale przyznam że wydaje mi się to bardzo skomplikowane logistycznie, dlatego nie analizowałem na razie tej opcji.

Co do przedstawionych przeze mnie aut - jesteście w stanie polecić/odradzić konkretne silniki?
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017