Dynamiczne autko do 30 tys zł

30 Sty 2017, 19:09

Witam wszystkich serdecznie. Aktualnie jeżdżę Leonem 1.9 TDI 90KM z 2000 r. i przyznam, że przydałoby mi się odświeżenie.

W związku z tym chciałbym zmienić auto na coś nowszego i co najmniej tak samo dynamicznego (silniki typu 1.7 CDTI 110km w Astrze IV czy 1.4 TSI 125 km w Leonie 2 testowałem - są wolniejsze od mojego Leona... czego nie zaakceptuję :mrgreen: ).

Wymagania:
- cena max 30 tys zł
- klimatyzacja automatyczna (najlepiej dwustrefowa)
- elektryczne szyby przód i tył
- czujniki parkowania (minimum tył)
- kierownica wielofunkcyjna
- minimum od 2007 r.
- przebieg do 250k
- hatchback/terenowy/suv (ostatecznie sedan)

Silnik generalnie bez znaczenia czy diesel czy benzyna, aby jednak nie był znany z awaryjności.

Generalnie rozważałem takie auta:
- Golf VI
- Astra IV
- Leon 2
- Civic VIII
- Qashqai I
- Mazda 6 II

ale jestem otwarty na propozycje :) Zależy mi też na aucie, z którym nie będę miał potem problemów.
btravio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Toruń
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sty 2017, 19:31

Ciekawe jakim cudem 1.4 TSI z Leona jest wolniejsze od Twojego muła 1.9 TDI.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Sty 2017, 19:36

Kupno leciwego diesla zawsze niesie za sobą ryzyko awarii. W rocznikach, gdzie się poruszasz diesle nie były już tak proste jak 1.9/90km. Skupiłbym się na benzyniaku

Golf VI - do "polecenia" nadają sie tylko 1.4mpi i 1.6mpi, czyli raczej odpada
Astra IV - stosunkowo ciężkie auto jak na swój segment. Trzeba szukać co najmniej 140km, a na to masz za mały budżet
Leon 2 - to samo co golf
Civic VIII - ok, ale musisz się przejechać czy 1.8/140 jest wystarczające
Qashqai I - totalnie beznadziejny typ. Auto ciasne, słabo wykonane itd.
Mazda 6 II - ok

Popatrz na volvo s40 2.4/2.5T, saab'a 9-3, fiata bravo t-jet/multiair
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Sty 2017, 19:50

galakty... muła to masz może w tej megance :D

Jechałem takim Leonem II (1.4 TSI benz 125km) i niestety wolniej się zbierał od mojego Leona I 1.9 TDI 90km. Leon jest lekki i ma duży moment w dieslu. Sam byłem zdziwiony (i trochę zniesmaczony), że te samochody są wolniejsze... Testowałem też Golfa VI 2.0 TDI 110km to wyszedł najlepiej z testowanych przeze mnie aut, ale nadal to nie było to. Musiałbym mieć wersję 140km.
btravio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Toruń
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sty 2017, 19:53

Człowieku, to że wgniata w fotel nie oznacza, że te 90 km jest szybsze :| Pojęcie masz zerowe... Diesel ma wysoki moment, ale w WĄSKIM zakresie obrotowym, suma sumarum jest wolniejszy. Zresztą zajrzyj sobie do katalogu chociażby, tylko możesz się załamać.

A te TSI mogło być wolniejsze, bo było zajechane. Ale jesteś miłosnikiem TDI, rozumiem, żadne argumenty nie dotrą.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Sty 2017, 19:56

galakty - nie jestem fanboyem TDI :D wcześniej miałem benzynkę, dla mnie jeden pies, aby chodziło.

invi - mam w mieście dwa auta Honda Civic benz 1.8/140, będę musiał przetestować.

Chciałbym się też dopytać o tę Mazdę 6, bo jest to naprawdę ładny samochód - na co zwracać uwagę (silnik/rocznik/przebieg) ?
btravio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Toruń
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tak zmieniały się systemy bezpieczeństwa w samochodach
    Toyota i Lexus kojarzą się nie tylko z niezawodnością, ale również z bezpieczeństwem. Obie marki przez lata wypracowały szereg innowacyjnych rozwiązań, które zapewniły im taką renomę. Przyglądamy się najważniejszym ...

30 Sty 2017, 19:58

Przy Maździe w szczególności na blachę.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Sty 2017, 12:25

A co byście powiedzieli na BMW Serii 3 E90 benzyna 2.0 2006 r. ?
btravio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Toruń
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

31 Sty 2017, 12:48

My z mężem jestesmy fanatykami Oplów, bardzo dobre auta, aktualnie posiadamy drugie auto Opla, Insignie Combi z racji tego ze mamy juz dwojke dzieci. Ale wczesniej mielismy sportową Astrę GTC, to była maszyna, uwielbiałam tym śmigać, było to bardzo zwrotne autko, aż żal byłosprzedawać. Spójrz np na to ogłoszenie [link do Gratka wygasł] Naprawdę polecam tą markę samochodow.
mami89
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 02 10 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Insignia
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

31 Sty 2017, 13:00

@mami89 - 1.7 110km to za słabe na ciężką Astrę..
btravio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Toruń
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lut 2017, 12:48

Zawęziłem swoją listą. Co najlepiej wybrać i dlaczego ?

1. Civic VIII
2. Accord VII polift
3. Leon II polift
4. Mazda 6 II
btravio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Toruń
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lut 2017, 13:56

Ciężko powiedzieć, ponieważ:
1. Civic - trochę przeceniany, deskowaty (dla mnie plus), jak na swoją klasę przestronny. Ciężko o dobry egzemplarz. Silnik 1.8 140
2. Accord - auto starsze konstrukcyjnie, jeśli celujesz w polift to jesteś skazany na 2.0, bo 2.4 są drogie.
3. Leon - nieporównywalny do powyższych, bo jedyne polecane silniki są po prostu słabe.
4. 6 mk2 - budżet nijaki, bo za mało na dobrą II i za dużo na końcówkę na I

Ciężko jest mi umiejscowić sobie powyższe propozycje wobec Twoich wymagań (które są chyba tylko w Twojej głowie, bo w sumie nic o nich nie napisałeś), ale ja bym brał Civica :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Lut 2017, 14:27

Hehe wymagania są w pierwszym poście :)
btravio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Toruń
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lut 2017, 14:34

Tak, ale nie chodzi mi o Twoje poniekąd widzimisię typu max przebieg czy wielofunkcyjna kierownica, ale np o sposób użytkowania auta czy roczne przebiegi.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Lut 2017, 14:54

Rocznie ok. 20k, dynamiczna jazda, miasto/trasa po połowie.
btravio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Toruń
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna