Dynamiczne auto dla młodego za ok. 15tys zł.

02 Cze 2011, 22:17

Witam wszystkich forumowiczów, nazywam się Jacek mam 22 lata, jestem studentem.
Planuję kupić jakieś auto za kwotę jak w temacie, auto ma być dość mocne tj. powyżej 150 kucy, na komforcie jazdy tak bardzo mi nie zależy, bardziej na prowadzeniu. Zależy mi też by auto było stosunkowo tanie w utrzymaniu, na razie rozważam bmw e36 328i+lpg i golfa4/leona/a3 z tym klekotem 130koni+chip co otym myślicie? macie jakieś inne propozycje?
kosior898
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Leżajsk

03 Cze 2011, 08:05

Bmw e36 za taka kwote dobrego nie kupisz, golfa może ale w benzynie.
s1ash
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 130
Miejscowość: Ze wsząd

03 Cze 2011, 08:47

E46 nie znajdziesz ale E36 można szukać, pomyśl jeszcze nad 325i oraz 323i , lub nawet 320i wszystko ponad 150KM
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

03 Cze 2011, 16:24

Mi wydaję się że e36 2.8 do 15tys, kupię bez problemu, nie musi być kupeta, sedan wystarczy, co do golfa czy leona to mogę dorzucić z 3 tysiące. 1.8turbo dobrze chodzi z gazem? 320i odpada, to auto nie jedzie, 325i też bo to stare rumple, 323 faktycznie można rozważyć, ale tylko jakby znalazło się coś ciekawego, koszty urtrzymania takie jak w 328i a osiągi nieco gorsze. Co do e46 to auto mi się niepodoba.Jak myślicie co będzie tańsze w utrzymaniu e36 328i z gazem czy golf4/leon/a3 19tdi 130km + chip, na co zwrócić uwage przy kupnie?
kosior898
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Leżajsk

03 Cze 2011, 16:32

V6 z gazem, przy agresywnej jezdzie weznie ci sporo, nie powiem ile dokladnei ale sporo, i trzeba by bylo tez pomyslec nad jakas dobra instalacja do tego, a nie sekwencji od BRC, ktora sie bedzie non stop paliwem wspomagala.

Taki 1,9 TDI 130KM zaczipowany bedzie mial w okolicach 160KM, do scigania sie od swiatel do swiatel, bedzie bardzo zalowy, 1-2 bieg, mega krotki i slabo ciagnie, dopiero 3-4 fajnie diesel idzie... do wyprzedzanai na trase perfekt, ale do miasta to tak srednio, mozesz byc nei zadowolony jak chcesz autko ktore ma sprawiac frajde z takeigo diesla, spalanie wyjdzie ci cenowo podobnie jak V6 z gazem pewnie. na dodatek jak chodzi o frajde z jazdy, to przedni naped jej po prostu nie dostarcza. :)

Frajda z jazdy + perfekcyjne prowadzenie = Subaru Impreza GD 2.0 160KM, ale za 15k zl nie kupisz niestety(chyba).
Jak kupisz Subaru bez gazu, to znowu gazowanie u kogos kto sie na tym zna i wlozy godna instalacje do niego, to jakos 4-5k zl.

Albo cos takiego:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ale to bys musial jakiegos Subarownika znalezc, zeby potem sie w mega koszty nie wkopac z tym, bo 2.0 160Km to na bank dobry i pewny motor, z tym to nie mam pojecia.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

03 Cze 2011, 16:59

subaryna to fajne auto, ale niestety odpada, koszty utrzymania to pewnie jak dwie takie e36,
po drugie bez turbo to nie jedzie,
po trzecie interesuje mnie auto które spala w przeliczeniu na złotowki około 30zł na 100km,
przy normalnej jeździe, nie interesuje tez bóg wie jakie prowadzenie, bo cały czas jeżdze spokojnie, moc jest mi potrzebna do rozpędzania i wyprzedzania, no iczsem jak mnie najdzie to podgoni się pare razy ponad 200, czy weżmie szybko jakiś zakręt
Ostatnio edytowany przez kosior898, 03 Cze 2011, 17:05, edytowano w sumie 1 raz
kosior898
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Leżajsk

03 Cze 2011, 17:04

Jak rozwazasz 1,9 TDI zaczipowanego, to Subaru wolnossace jednak bedzie sie lepiej zbieralo, na bank po miescie sie tym bedzie lepiej jezdzilo, bo mozna cos tam na 2-gim biegu jezdzic, a nie dieslem rzucac miedzy 2-3 biegiem, jak chcesz przy niskiej predkosci miec jako taka moc pod noga(czy 3-4 przy troche wyzszej predkosci). Co ci po wysokim momencie obrotowym w 1,9 TDI 130KM, gdy on od 2000rpm, juz tylko w dol leci.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

03 Cze 2011, 17:11

dla przykładu, seria golf kontra taka subaryna: http://www.zeperfs.com/duel562-1333.htm
oczywiście w te dane nie ma co wierzyć do końca ale cos tam odzwierciedlają
po czipie wynik chyb jest jasny :mrgreen:
kosior898
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Leżajsk

03 Cze 2011, 17:30

Czimi napisał(a): Co ci po wysokim momencie obrotowym w 1,9 TDI 130KM, gdy on od 2000rpm, juz tylko w dol leci.



Od 2 tyś do ~ 3,5 tyś obr. moment ma wartości zbliżone. Nie wprowadzaj ludzi w błąd, bo wykresy są ogólnie w sieci dostępne. Od ~ 1800 obr/min. taki silnik tak naprawdę dopiero zaczyna ciągnąć, co do zmiany biegów i wyścigów - kwestia sporna, najczęściej można takim silnikiem łyknąć benzynowca gdy ten zmienia bieg. Co nie zmienia faktu że diesle raczej do wyścigów się nie nadają, bo wysokich obrotów raczej nie lubią. Jak chcesz rzeczywiście się ścigać spod światłem do kolejnych świateł - jednak benzyna, lepiej to zniesie i w razie awarii będzie tańsza w naprawie.

1.8T + LPG odradzam, koszt instalacji ~ 5 tyś zł, ale silnik nie lubi tego paliwa, gwarancji jak długo będzie na nim poprawnie działać - brak, a naprawa tania nie jest, na PB przy delikatnej jeździe w trasie najniżej udało się zejść do 9l PB, ostro jeżdżąć spali nawet i 18l/100 km. Średnio po mieście 14-15l PB.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

03 Cze 2011, 18:10

stasiowski121 napisał(a):1.8T + LPG odradzam, koszt instalacji ~ 5 tyś zł, ale silnik nie lubi tego paliwa, gwarancji jak długo będzie na nim poprawnie działać - brak, a naprawa tania nie jest, na PB przy delikatnej jeździe w trasie najniżej udało się zejść do 9l PB, ostro jeżdżąć spali nawet i 18l/100 km. Średnio po mieście 14-15l PB.


widze że to auto pali podobnie jak moje v40 t4
kosior898
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Leżajsk

03 Cze 2011, 18:53

No niestety, po co się okłamywać - byli tutaj i tacy co tym silnikiem schodzili do spalania 1.9 TDI 110 KM :mrgreen: , ja jeździłem nim tydzień, zrobiłem 800 km więc mogę się nieco wypowiedzieć odnośnie spalania, o awaryjności niestety nie bo to własność kuzyna. Dynamika zadowalająca, turbo daje bardzo pozytywne wrażenia, ale jeśli jeździć to naprawdę tylko na PB.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997