Dynamiczne auto do miasta za 25-30 tysięcy

22 Cze 2019, 14:58

Witojcie, przymierzam się zakupu pierwszego auta i mam niemały zawrót głowy co wybrać, oto moje "wymagania" :

-Bardzo ważna jest dla mnie ergonomia wnętrza :!:
-Auto będzie przeznaczone głownie do jazdy po mieście, do pracy itd, sporadycznie dłuższe trasy
-Musi być rześki ponieważ pragnę żwawe i dynamiczne auto więc -przyśpieszenie min >9 sekund :D
-Koszty utrzymania żeby mnie nie przygniotły
-Planuje autem jeździć długo więc nie szukam auta na 3-4 lata
-Auto docelowo ma być w klasie kompakt, ew Coupe lub sedan
Na sam zakup przeznaczam budżet 25-30 tysięcy

Oto propozycje na które póki co zawiesiłem przez dłuższy czas oko :

Audi a3 8p 2.0 lub 1.8t
Citroen ds3 1.6 thp
Honda civic ufo 1.8
Hyundai coupe III polift
Skoda Fabia II rs
Peugeot 207 rc
Abarth Grande Punto
Może są jeszcze jakieś propozycje związane z moimi "skromnymi" wymaganiami :D Pozdrawiam
zwitolo
Nowicjusz
 
Posty: 15

22 Cze 2019, 17:07

W A3 8P nie było "starego" znanego 1.8T tylko 1.8TFSI ktorego nie polecam, wiec za te 30tys szukaj albo 2.0FSI albo 2.0TFSI
THP niee
na Ufo za maly budzet poza tym gdzie tam ergonomia, siedziales w tym aucie i widziales jego deske rozdzielcza?
Na fabie RS za maly budzet
kolejny raz THP niee
Punto spoko

z Twojej listy wybierałbym pomiędzy Audi a Fiatem, dorzucic mozesz jeszcze brata Audi czyli Leona 2, za 30tys dostaniesz wersje FR z 2.0TSI o mocy 200 koni
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Cze 2019, 17:43

widzę dużo ufo z tym silnikiem w tej cenie, podoba mi się to wnętrze ponieważ siedziałem w nim
to za fabię np polo gti iv lub ibiza iii fl?
W Leonie przeraża mnie konsola i dlatego raczej go nie biorę pod uwagę :?
Osobiście do 8p poleciłbyś bardziej fsi czy tfsi 2.0?
zwitolo
Nowicjusz
 
Posty: 15

22 Cze 2019, 18:12

Ja bym sobie odpuscil segment B

w A3 lepiej isc w TFSI, to ten sam silnik co FSi ale z dodana sprezarka, koszty eksploatacji identyczne (poza kosztem ewentualnej sprezarki jak kiedys bedzie wymagala wymiany) a odczucia z jazdy to 2 rozne swiaty i w TFSI bedziesz mial Quattro (haldex ale zawsze to cos)

W leonie faktycznie duze połacie plastiku moga odstraszac za to wyglad zewnetrzny szczegolnie w wersji FR/Cupra robi robote

Jeśli masz jakies pytania odnosnie silnikow to pytaj, mam Leona Cupre R z 2.0TSI
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Cze 2019, 19:13

Raziel11 napisał(a):na Ufo za maly budzet
sam jesteś mały budżet. W górnej granicy można celować w polifta.
Raziel11 napisał(a):Na fabie RS za maly budzet
podobnie, ale tutaj jest inny problem, a mianowicie "wspaniały" 1.4 TSI TC

Pytanie do autora - pierwsze auto, ale doświadczenie w jeździe jakieś masz, czy jesteś kolejnym z tych "wczoraj odebrałem plastik, ale jestem świetnym kierowcą"? :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Cze 2019, 19:22

Pierwsze własne, więc niemałe doświadczenie w jeździe mam :D szybkiej również, oczywiście zgodnie z przepisami :)
zwitolo
Nowicjusz
 
Posty: 15
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fałszywe poczucie bezpieczeństwa
    Pieszy wchodząc na oznaczone pasami przejście często zyskuje fałszywe poczucie bezpieczeństwa. Jak gdyby fakt, że w tym miejscu ma pierwszeństwo, chronił go przed zagrożeniem. W rzeczywistości na przejściach dla pieszych ...
    Co oznacza dla kierowcy znak STOP?
    Znak STOP oznacza zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez wcześniejszego zatrzymania się. Zwykle jest umieszczony tam, gdzie wyjazd z danej drogi jest szczególnie niebezpieczny. Według badań tylko 50% kierowców całkowicie ...

22 Cze 2019, 20:04

mike napisał(a):am jesteś mały budżet. W górnej granicy można celować w polifta.

No :ok:
Raziel11 napisał(a):w A3 lepiej isc w TFSI, to ten sam silnik co FSi ale z dodana sprezarka, koszty eksploatacji identyczne (poza kosztem ewentualnej sprezarki jak kiedys bedzie wymagala wymiany)

W aso tak powiedzieli ? :D
Jaka idylla zaraz będziemy ratować świat i potępiać zło :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Cze 2019, 21:38

szybki napisał(a):W aso tak powiedzieli ?

15 letnie już dziś auta bardzo rzadko pojawiają się w ASO :yes:
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

22 Cze 2019, 22:19

To jak z tą różnicą między tfsi i fsi? :D która wersja jest bardziej godna polecenia?
zwitolo
Nowicjusz
 
Posty: 15

22 Cze 2019, 22:32

Turbo bo mocniejszy a koszty utrzymania identyczne
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Cze 2019, 08:54

Moim zdaniem Civic UFO byłby idealny - bardzo dobre auto do miasta, tylko trzeba pamiętać, że ma silnik wolnossący - żeby poczuć te przyspieszenie to trzeba wysoko kręcić (co wiąże się z wyższym spalaniem i hałasem). Z drugiej strony to auto mało pali i nie zaskoczy bardzo drogimi naprawami.

Możesz popatrzeć jeszcze na:
VW Golf V GTI
Volvo C30/S40 2.5T
Opel Astra H 1.6T/2.0T
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Cze 2019, 18:01

Ale części z tego co słyszałem są chyba największe z tych co pozostały z tego co się orientowałem (civic)
Hmm bardziej mnie przekonuje a3 niż golf, choć też przez dłuższy czas też się za nim rozglądałem lecz zrezygnowałem
W volvo c30 strasznie mi się podoba z zewnątrz ale środek czyt. deska mnie trochę razi jak w leonie 2 i niestety mam awersję do Opli :D
Może ford focus II fl z 2.0? Czy to już będzie dalekie założeń dynamicznych, lub ewentualnie przed-lift st?
zwitolo
Nowicjusz
 
Posty: 15

23 Cze 2019, 19:00

Plastiki w focusie sa tak samo tandetne jak w leonie
na plus ciut lepsze osiagi w wersji ST ale uwazam ze A3 w quattro prowadzi sie odrobine lepiej niz FWD w focusie
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Cze 2019, 20:32

czyli zostaje Audi a3 8p 2.0tfsi, Honda civic ufo 1.8, Hyundai coupe III polift i Abarth Grande Punto

Nikt nie wspomniał o koreańskim coupe, macie jakieś opinie, zdanie nt. tego samochodu, oczywiście chodzi mi o silniki 2.0 ew 2.7 v6
zwitolo
Nowicjusz
 
Posty: 15

25 Cze 2019, 17:57

mike napisał(a):podobnie, ale tutaj jest inny problem, a mianowicie "wspaniały" 1.4 TSI TC


Sam mam 1.4 TSI 122KM CAXA i nie mam problemów z tym silnikiem. Przy z 110tys.km wymieniłem rozrząd który nie jest tani, bo zamienniki nie wchodziły w grę, tylko rozrząd VW z ASO. Łańcuch był już luźny więc wymiana okazała się uzasadniona. Teraz tylko olej co 10tys.km i żadnych dodatkowych wydatków :) Z minusów to denerwujące jest dogrzewanie katalizatora przy pierwszym odpaleniu na zimnym gdy temperatura na zewnątrz jest powyżej 15 st. C. Taki EKO wymysł :? Zimą nie dogrzewa tylko latem :naughty: :sly:

Możesz zastanowić się jeszcze np. za BMW seria 1 E87 w benzynie. Np. 116i 2.0 benzyna.
elpolacco
Początkujący
 
Posty: 96
Prawo jazdy: 12 12 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009