Dynamiczne auto VW/Audi 1,9 tdi vs 1,8T? do 10.000

25 Lip 2018, 15:02

Swoją drogą gdzie będziesz jeżdził że myślisz nad dieslem?
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
0

25 Lip 2018, 15:06

A 1.8t to nie ma sprzegla z dwumasa i turbiny? Dwumas zuzywa sie wolniej niz w dieslu ale sie zuzywa, po jakims przebiegu i tak poleci. Tubo k03 czesto pekaja i koniecznosc regeneracji po sporym przebiegu jest jak w banku.
Sam mam 1.8t i uwazam ze to super silnik ale u mnie 12l w cyklu mieszanym to norma. To drogi interes, bez lpg troche bezsensowny. W kazdym dieslu czy turbo benzynie mozna sie naciac na koszta, ale z drugiej strony zostaje jazda wolnossakiem, ktora dla mnie jest nieakceptowalna.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

25 Lip 2018, 15:31

Dlatego ja bym brał dużą wolnossącą benzynę + LPG. Ekonomia jest, a do tego dźwięk silnika normalny.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

25 Lip 2018, 15:51

galakty napisał(a):Czyli nawet jak naprawy wyjdą drożej niż spalanie
Raczej nie wyjdą drożej niż spalanie :)

bo jak dla mnie to przy spalaniu diesla, oszczędność na rok to nie jest 100 zł a z 4 tys zł.
Do tego apropo sprzęgła można myślę wsadzić taki zestaw sztywnego koła Valeo:
https://allegro.pl/sprzeglo-sztywne-kol ... 52742.html

musiałbym popytać ludzi co jeżdzą jak to wygląda.

Poza tym rozumiecie, np obecnie wyjazd nad morze, tankuje cały bak - w 1,9 tdi dojeżdzam, tam jeżdzę i wracam i jeszcze mam paliwo, przy 1,8T nawet w dwie strony samej podróży nie starczy.
To może się okazać że taksówka prywatna wyjdzie taniej :)


No inna opcja to zakup np Astry G 1,4 Ecotec 90 KM, koleżanka z pracy miała i twierdziła że mało pali, w mieście ok 8/100 - ale znowuż dynamika umowna raczej
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 777
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
0

25 Lip 2018, 16:18

Trevor napisał(a):bo jak dla mnie to przy spalaniu diesla, oszczędność na rok to nie jest 100 zł a z 4 tys zł.


Przyjmijmy:
Benzyna - 10 litrów
Diesel - 7 litrów

Ceny zbliżone. Koszt 100 kilometrów wychodzi 50 zł dla PB oraz 35 zł ON. Żeby uzyskać różnicę 4000 zł musiałbyś pokonać w ciągu roku ~26 kkm. Planujesz taki przebieg?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

25 Lip 2018, 16:23

No ja bym wolnossacej benzyny co ma ponizej 200km i 6 cylindrow nie kupil. Chyba ze lubisz krecic do 4-5tys rpm to wtedy ok. Wczesniej dynamika zadna.
Takie sztywne kolo w tdi ma ta wade ze znacznie zwieksza drgania budy. Przy gaszeniu silnika moze mocno szarpac.
Niemniej jak mialbym wybierac to albo 1.9tdi 130km albo 1.8t + lpg.

Ale kto mowi o rocznym koszcie eksploatacji auta? Autor nie pisal ze kupuje auto na rok. Planujesz wymieniac w tdi co roku dwumas i turbo skoro ma byc 4tys rocznie?
Poza tym 10l w 1.8t to baaardzo optymistyczne zalozenie. Raczej 11-12 bym liczyl.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

25 Lip 2018, 16:36

galakty napisał(a):Ceny zbliżone. Koszt 100 kilometrów wychodzi 50 zł dla PB oraz 35 zł ON. Żeby uzyskać różnicę 4000 zł musiałbyś pokonać w ciągu roku ~26 kkm. Planujesz taki przebieg?


z 50% z tego na pewno może ciut więcej to 2500 pln zaoszczędzę, zrobię raz sprzegło/dwumas a w kolejnych latach i tak te 2500 zostaje w kieszeni ;)
Tylko problem taki że 10/100 w 1,8T to pewnie zasuwanie na trasie, w mieście przy korzystaniu z mocy z 2-3 litry trzeba jeszcze doliczyć ;)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 777
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
0

25 Lip 2018, 16:39

Nie pisałem o 1.8T ani 1.9 TDI, tylko ogólnie na szybko żeby wyprostować Twoje oszczędności rzędu 4000 zł na paliwie.

1.9 TDI 105 PS też nie spali 7 litrów tylko 8-9, ale mniejsza o to. Dokonałes wyboru z tego co widzę, więc kupuj.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

25 Lip 2018, 17:15

No to ok to jak 1,9 tdi 105 pali 8l/100 - ale tych silników i tak nie było w Golfie IV ani A3

to taka benzynka z turbo spali z 18/100

Ja uważam że paliwo to są ciągłe płatności, to nie akumulator który raz na 6 lat za 300 zł wymieniasz.
Po prostu dla mnie 1,8T jest zbyt paliwożerny, zatankujesz wyjedziesz gdzieś i wracasz i znowu rezerwa, to tak się odbywa, miałem już wiele aut z czystą benzynką i wiem jak to wygląda, a to nie fiat CC ;)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 777
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
0

25 Lip 2018, 17:25

No np Autko moze i niewielkich rozmiarow, ale nie ma kozaka na 130 km i 6-biegowa skrzynie. 180km/h i spalanie 8,2l. PRAWDZIWE! I pod swiatłami nie jestes nigdy ostatni. albo Auto dzięki względnie prostej konstrukcji doskonale wytrzymuje próbę czasu. W zamian za dbałość w trakcie eksploatacji odwdzięcza się bezawaryjnością. Bardzo wysoka jakość wykonania. Udany model, negatywne opinie pochodzą zapewne od osób, które trafiły na zaniedbane egzemplarze. Przez 3 lata nie wymieniłem jeszcze nic oprócz filtrów i oleju (Silnik)
Takie opinie czytałbym z przymrużeniem oka, a najlepsze jest przedostanie zdanie :ok:
Do tego apropo sprzęgła można myślę wsadzić taki zestaw sztywnego koła Valeo: https://allegro.pl/sprzeglo-sztywne-kol ... 52742.html
Do 1.9 tdi ze skrzynią 6-cio biegową nie warto tego pakować - założysz, ale za jakiś czas będziesz wymieniać skrzynię. Znam kilka osób, które chciały w ten sposób przyoszczędzić na wymianie sprzęgła, a za kilka miesięcy szukali drugiej skrzyni.
Od ponad 3 lat jeżdżę Toledo 1,9 tdi 90km i uwierz mi jestem wstanie Ci wymienić całą listę usterek jakie mogą wystąpić w tych silnikach. Gwarantuję Ci, że gdybyś zapytał o usterki przeciętnego Kowalskiego lub właścicieli na forum dedykowanym VW/Audi/Skody o większości z nich nic nie usłyszysz. Wg mnie jest to przereklamowany silnik i nie kupiłbym go ponownie.

Jeśli tak bardzo przekonuje Cię 1,9 tdi to bierz. Ja chciałem przedstawić mój punkt widzenia.
Ostatnio edytowany przez velcapone 25 Lip 2018, 17:30, edytowano w sumie 4 razy
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
0

25 Lip 2018, 17:27

Trevor napisał(a):No to ok to jak 1,9 tdi 105 pali 8l/100 - ale tych silników i tak nie było w Golfie IV ani A3

to taka benzynka z turbo spali z 18/100


Widzę że mocno odpłynąłeś i już tak naginasz fakty, żeby tylko Twój ukochany TDI okazał się lepszy. Kończę dyskusję, bo zaraz się okaże że TDI produkuje ropę zamiast ją spalać a benzyna nie dojedzie do stacji, za mały zbiornik i pali 20 litrów. :lol:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

25 Lip 2018, 17:37

Coś nie mogę wkleić do poprzedniego posta więc wklejam tutaj.
Jeśli masz zamiar kupić klekota uważaj na takich właścicieli.
Dynamiczne auto VW/Audi 1,9 tdi vs 1,8T? do 10.000
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
1

25 Lip 2018, 17:40

Hahaha dobre :D

Jak można być takim glupkiem...
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG
0

25 Lip 2018, 17:42

velcapone napisał(a):Do 1.9 tdi ze skrzynią 6-cio biegową nie warto tego pakować - założysz, ale za jakiś czas będziesz wymieniać skrzynię. Znam kilka osób, które chciały w ten sposób przyoszczędzić na wymianie sprzęgła, a za kilka miesięcy szukali drugiej skrzyni.
Od ponad 3 lat jeżdżę Toledo 1,9 tdi 90km i uwierz mi jestem wstanie Ci wymienić całą listę usterek jakie mogą wystąpić w tych silnikach. Gwarantuję Ci, że gdybyś zapytał o usterki przeciętnego Kowalskiego lub właścicieli na forum dedykowanym VW/Audi/Skody o większości z nich nic nie usłyszysz. Wg mnie jest to przereklamowany silnik i nie kupiłbym go ponownie.


Owszem tylko wiesz...1,8T też potrafi być problematyczne:
https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... wu-problem

https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... -brak-mocy

https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... -odpali%E6

https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... na-silnika

Także...lepiej po prostu szukać dobrego stanu bo nie długo to zostanie rower a i tam może zerwać się łańcuch :D
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

25 Lip 2018, 17:44

Obydwa silniki są problematyczne bo:
1. Mentalność polskich młodziaków i januszy.
2. Poziom mechaników.
3. VAG jest popularny i ściągany jest każdy szrot.

Brać to co w lepszym stanie i tyle. Tylko błagam, nie mówmy że 1.8T pali 18 litrów a 1.9 TDI oszczędzi 4000 zł w ciągu roku bo mi sie niedobrze robi.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0