Dynamiczne auto VW/Audi 1,9 tdi vs 1,8T? do 10.000

24 Lip 2018, 20:42

Witam,
od razu lecimy z konkretami - budżet: 10.000, poszukuję dynamicznego auta raczej z grupy VW i tutaj albo Golf IV albo A3 I gen. ale żeby na prawdę fajnie zasuwało.
Sporo osób poleca 1,8T - tylko że wiem też - te silniki bywają kłopotliwe w diagnostyce, stan większości jest co najmniej kiepski i do tego palą na prawdę sporo, jak się chce czasem wyjechać gdzieś nad jezioro to taniej wyjdzie autobusem, pomimo że ma się auto :roll: bo 8,5-9/100 to tak raczej słabo no nie?

Druga opcja wg mnie lepsza to 1,9 tdi 130 koni lub 150.

I teraz co sądzicie?
Może od razu ocena aut?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

ewentualnie 1,8T:
[link do oferty na Olx wygasł]
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 777
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
0

24 Lip 2018, 20:45

9 litrów to ty sobie licz w 1.6 a nie 1.8T. Tam spokojnie 11L, a jak chcesz je cisnąć to i więcej. Jeśli masz takie podejście to zapomnij o 1.8T.
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG
0

24 Lip 2018, 20:57

Ok no to tym bardziej, to jednak już upewniłem się w przekonaniu że 1,9 tdi :)
No bo jednak auto na wodę nie pojedzie, a to jest codzienny wydatek albo co kilka dni zależy ile kto tankuje a ceny poszły w górę itd.

Czy znajdę Golfa albo A3 1,9 tdi 130 dobrego za ok 10 tys? albo wersję 1,9 tdi 150?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 777
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
0

24 Lip 2018, 21:35

Musisz pamiętać że 130/150km ma swoje bolączki więc nie lepiej będzie znaleść wersje 90/110km i ją podkręcić? Te silniki przy odpowiednim traktowaniu potrafią robić spore przebiegi i są podatne na wszelakie przeróbki a łatwo można z nich wyciągnąć 120/130km.
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

24 Lip 2018, 21:48

Boisz się wysokiego spalanie a chcesz kupić starego trupa z dieslem, gdzie są możliwe co najmniej 3 eksploatacyjne wymiany po 2k plnów każda?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

24 Lip 2018, 22:28

Invi napisał(a):Boisz się wysokiego spalanie a chcesz kupić starego trupa z dieslem, gdzie są możliwe co najmniej 3 eksploatacyjne wymiany po 2k plnów każda?


Ok i uważasz że codziennie się wykonuje 3 naprawy za 2k każda? Bo akurat tankowanie jest na porządku dziennym.
Poza tym w 1,8T też jest sporo rzeczy których naprawa, wymiana może przekraczać 2k każda.


Barol, jakoś 90 koni to trochę mało nie uważasz? z tego 150-160 koni ciężko bez tys nakładów będzie wydać.
Poza tym 1,8T też ma swoje bolączki i problem więc 1,9 tdi 90 to tak jak bardziej jak 1,6-1,8

Wolę coś na starcie mocniejszego a nie później graty za 5 tys.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 777
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
0

24 Lip 2018, 23:06

Trevor napisał(a):Re: Dynamiczne auto VW/Audi 1,9 tdi vs 1,8T? do 10.000
35 minut temu
Invi napisał(a):
Boisz się wysokiego spalanie a chcesz kupić starego trupa z dieslem, gdzie są możliwe co najmniej 3 eksploatacyjne wymiany po 2k plnów każda?


Ok i uważasz że codziennie się wykonuje 3 naprawy za 2k każda? Bo akurat tankowanie jest na porządku dziennym.


A kto się pozbywa dieselka, który mało pali? Ten kto musi wyłożyć 2 tysiaki na naprawę sprzęgła z dwumasą lub auto jest powypadkowe/skrajnie zajechane.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

24 Lip 2018, 23:26

Trevor napisał(a):Sporo osób poleca 1,8T - tylko że wiem też - te silniki bywają kłopotliwe w diagnostyce

I ta sama sytuacja jest w 1,9 tdi, właściciele i mechanicy tak wielbią te silniki, ale turbiny do ARL-a (1,9 tdi 150km) nikt w Polsce nie potrafi dobrze zregenerować aby pracowała jak przed wyjazdem z fabryki.

W Polsce jest tak, że wiele ludzi kupiło auto z tym silnikiem ze względu na spalanie "bo diesel mniej spali to mniej wydam na paliwo". I przez oszczędność na paliwie oszczędzali też na wymianach eksploatacyjnych- są tacy co przez "pancerność" tych jednostek nawet nie wymieniają oleju.
Szkoda, że nie zwracasz uwagi również na inne elementy w dieslu,
które będą w większości przypadków bardziej zużyte ze względu na 2x większy przebieg tj. układ napędowy, zawieszenie, lakier, wnętrze.

Zresztą zakup ropniaka w Twoim przypadku nie ma sensu bo z tego co widzę nie robisz dużych przebiegów.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
0

25 Lip 2018, 00:36

Tylko warto wg mnie się zastanowić czy aby na pewno 1,9 tdi które owszem może i będzie miało większy przebieg ale zrobiony na autostradach, drogach szybkiego ruchu, będzie bardziej zajechane od 1,8T? katowanego na zimnym, uczestniczącego w wyścigach ulicznych, strzały ze sprzęgieł, piski opon itd?
Myślicie że co wszyscy co mają 1,8t to serwisują w ASO? raczej wątpie, tam też turbiny są do roboty, sprzęgła się ślizgają, przeguby i inne rzeczy stukające, wybite zawieszenie itd..

Ja bym przede wszystkim wybrał taki który będzie w lepszym stanie, wcale absolutnie nie jest powiedziane że 1,9 tdi będzie bardziej zajechane od 1,8t, absolutnie...wręcz przeciwnie, można by się zdziwić.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

25 Lip 2018, 01:02

velcapone napisał(a):W Polsce jest tak, że wiele ludzi kupiło auto z tym silnikiem ze względu na spalanie "bo diesel mniej spali to mniej wydam na paliwo". I przez oszczędność na paliwie oszczędzali też na wymianach eksploatacyjnych- są tacy co przez "pancerność" tych jednostek nawet nie wymieniają oleju. Szkoda, że nie zwracasz uwagi również na inne elementy w dieslu, które będą w większości przypadków bardziej zużyte ze względu na 2x większy przebieg tj. układ napędowy, zawieszenie, lakier, wnętrze.

Poczytałem na auto-centrum i wg mnie to bezsensu, straszycie tymi naprawami ale problem jest taki że ja na samym paliwie kilka tys zyskam, które mogę wsadzić w naprawę TDI, na pełnym baku beznyna w mieście typu 1,8T robi raptem 500 km, diesel 800, za 27 zł dieslem przejeżdzam 100 km, bez 45 zł raczej w 1,8T nie ma co wsiadać.

No i problemy ze sprzęgłami, turbinami, to wszystko się sprawdza przy weryfikacji stanu auta, sprzęgło miesiącami jak nie latami się sypie, przecież to nie jest akumulator że nagle padnie zimą.
A jeśli zajdzie taka potrzeba to wymienie za 2 tys sprzęgło z dwumasą w 1,9 tdi i mam spokój już na zawsze, bo to przeżyje mnie i 2 innych właścicieli, a i tak spalaniem zaoszczędzę więcej niż gdyby w 1,8T nic się nie sypało.
bo to oszczędność np 30 zł przy jednych 100 km a ile to będzie przy 14.000 rocznie?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 777
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
0

25 Lip 2018, 06:29

Poczytałem na auto-centrum i wg mnie to bezsensu, straszycie tymi naprawami

A konkretnie co czytałeś? Jakieś kilka przykładów?
No i problemy ze sprzęgłami, turbinami, to wszystko się sprawdza przy weryfikacji stanu auta

Problem w tym, że nie zawsze jest taka możliwość aby wszystko zweryfikować. Jak turbina będzie miała odcięcie przy 130km/h , a w najbliższej okolicy nie będzie drogi szybkiego ruchu to jak to sprawdzisz?
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
0

25 Lip 2018, 13:28

velcapone napisał(a):A konkretnie co czytałeś? Jakieś kilka przykładów?
No np Autko moze i niewielkich rozmiarow, ale nie ma kozaka na 130 km i 6-biegowa skrzynie. 180km/h i spalanie 8,2l. PRAWDZIWE! I pod swiatłami nie jestes nigdy ostatni. albo Auto dzięki względnie prostej konstrukcji doskonale wytrzymuje próbę czasu. W zamian za dbałość w trakcie eksploatacji odwdzięcza się bezawaryjnością. Bardzo wysoka jakość wykonania. Udany model, negatywne opinie pochodzą zapewne od osób, które trafiły na zaniedbane egzemplarze.

Przez 3 lata nie wymieniłem jeszcze nic oprócz filtrów i oleju (Silnik)



No ale czy to nie jest tak, że mogę za te ok 100 zł podjechać autem na hamownie i wszystkie kwiatki wyjdą? moc/turbo a do tego tez kondycja sprzęgła?

Ale ja nie bardzo rozumiem odradzacie 1,9 tdi bo awaryjne itd ale jak się gdzies patrzy to typowy golf 4 albo a3 to właśnie 1,9 tdi a nie 1,8T czy jakieś Vr6
Serio myślicie że każdy codziennie ma problem z tymi silnikami?
No dla mnie niestety spalanie ma duże znaczenie, coś się posypie mechanicznego, no trudno - pracuje to naprawie ale paliwo to jest wieczne wywalanie kasy, sąsiad raczej nie da :)

Nie wiem...wydawało mi się że 1,9 tdi to są dobre jednostki i trwałe, a jedyny minus to klekot i tyle.
Co innego późniejsze 2,0 tdi
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 777
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
0

25 Lip 2018, 13:46

Ehh auto centrum tam każdy może napisać co chce :roll:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

25 Lip 2018, 13:47

Ja bym się tak nie przejmował trwałością 1.9tdi, to stara konstrukcja i na dobrą sprawę poza tubo i sprzęgłem z dwumasą nic tam droższego się nie zepsuje.
Stanu turbo na hamowni nie sprawdzisz dokładnie. Do tego potrzebny jest kabel Vag, podpięcie kompa i zrobienie logów dynamicznych (nie sądze że ktoś Ci na to pozwoli). Ewentualnie można odkręcić kata i sprawdzić wizualnie stan turbo (bardziej realna opcja).
Sprzęgło od razu można wyczuć czy się ślizga. Dwumas też (drgania całą budą).
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

25 Lip 2018, 14:19

Trevor napisał(a):No dla mnie niestety spalanie ma duże znaczenie, coś się posypie mechanicznego, no trudno - pracuje to naprawie ale paliwo to jest wieczne wywalanie kasy, sąsiad raczej nie da


Co za głupota. Czyli nawet jak naprawy wyjdą drożej niż spalanie, to wolisz naprawiać niż wlewać do baku? Typowy błąd ekonomiczny Polaków, patrzą na jeden raz, a nie na całość.

To samo jest z abonamentem na telefon. Podniecają się bo dali 500 zł za telefon warty 3k, ale jak się policzy koszt telefonu i abonamentu na 24 msc to wychodzi że przepłacili o 1000 zł! (Ofc da się kupić abonament lepszy niż podałem i da się zaoszczędzić, ale trzeba policzyć). Liczy się ostateczny koszt utrzymania auta np. w ciągu 2 lat. Co z tego że spali mniej, jak naprawisz dwumasę, turbo, wtryski i inne duperele? Wydasz 5-6k na naprawy. Czy zaoszczędzisz 6k w ciągu dwóch lat na paliwie? Oczywiście to czarny scenariusz, ale NIKT nie oddaje sprawnego auta w takim budżecie! Musisz się liczyć z naprawami. Tym bardziej że poziom polskich mechaników Januszy jest tragiczny i często nie wiedzą co się popsuło i wymieniają połowę osprzętu. Chyba że masz jakiegoś zaufanego mechanika to spoko.

Z drugiej strony 1.9 TDi o mocy 130/150 koni musi swoje palić i nie ma bata. Nie słuchaj bajeczek że to pali 5 litrów, bo tyle to paliło SDi w Polo. Zimą dojdziesz do 9 litrów, a może i 10 po mieście na zimnym silniku. Kumpel kupił A3 z dieslem, jeździ po wsi, żadnych korków. Zimą spalanie 8 litrów, wskazówka nawet nie drgnie. Oszczędność jak diabli gdy mu coś wysiądzie... Oczywiście mówię o spalaniu realnym, a nie na komputerku.

Ale widzę że wiesz lepiej, więc kup co chcesz i skończmy temat. Wrzucaj auta do oceny.

PS. To że 1.9 TDi 130/150 jest drogie w utrzymaniu to jedno, bo w porównaniu z 1.8T i jego bolączkami po tylu latach może wypaść taniej w ostatecznym rozrachunku.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0