Dynamiczny kompakt z lub pod LPG poniżej 30 tys. zł rocznik ok. 2010

06 Sty 2019, 13:03

A ja mam pytanie do ludzi lepiej znających rynek używek a nie chcę zakładać nowego topicu bo temat praktycznie ten sam.

Myślicie że idzie kupić Kia Ceed II w benzynie do 30 000 zł w sensownym stanie czy raczej nie ma szans? Większość ofert 30k+ i raptem kilka sztuk do 30k więc wyboru brak.
Kalder
Nowicjusz
 
Posty: 25

06 Sty 2019, 13:17

Kalder napisał(a):Większość ofert 30k+ i raptem kilka sztuk do 30k więc wyboru brak.


Sam sobie odpowiedziałeś :ok:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Sty 2019, 21:10

Nie myślałem, że tak ciężko będzie znaleźć "pewny" samochód ;)

Na chwilę obecną zostawiam na placu boju:
MAZDA 3 II 2.0 150 KM
ALFA ROMEO GIULLIETTA 1.4 120 KM / 170 KM
LANCIA DELTA 1.4 120 KM
CHEVROLET CRUZE 1.8 140 KM
HONDA CIVIC VIII 1.8 140 KM
FIAT BRAVO II 1.4 120 KM (ale tego jeszcze nie oglądałem)

Chcąc nieco zwiększyć szansę na znalezienie samochodu czy warto zainteresować się którymś z następujących modeli: Lancer, Cee'd, Astra, Focus, Golf, Megane? Kryteria pozostają te same: dynamiczny pod LPG. Jeśli tak, to jakie silniki?
elkanguro
Nowicjusz
 
Posty: 23

11 Sty 2019, 23:59

Myślicie, że warta obejrzenia ta Giulietta?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
elkanguro
Nowicjusz
 
Posty: 23

12 Sty 2019, 00:05

wygląda jak plansza do szachów :naughty:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Sty 2019, 00:14

Nie rozumiem :(

A taki Lancer?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
elkanguro
Nowicjusz
 
Posty: 23
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe
    Jeśli nie chcesz mieć problemu z łańcuchowym napędem rozrządu, powinieneś nauczyć się dbać o nowoczesny silnik. Myślisz, że skoro kupiłeś nowy lub kilkuletni samochód, to nie musisz nawet zaglądać pod maskę pomiędzy ...

12 Sty 2019, 00:24

elkanguro napisał(a):Nie rozumiem :(
chodzi że na każdym elemencie inny odcień co wskazuje na wielokrotne przygody,
Lancer spoko, polski salon, zweryfikowć jak mocno zgnity pod spodem i dobijać targu jeżeli wszystko gra
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Sty 2019, 00:32

Dziękuję za wyjaśnienie.

Jeśli chodzi o Lancera, widzę, że występuje w kilku wersjach silnikowych:
1.5 MIVEC 109KM
1.6 MIVEC 117KM
1.8 MIVEC 143KM
1.8 MVTEC 140KM
2.4 MIVEC 170KM

Zakładam, że 1.5 i 1.6 będą za słabe jak w przypadku Mazdy. Czy pozostałe wszystkie są ok i nadają się pod LPG?

Lancer też lubi gnić? Jest jakieś konkretne miejsce, które trzeba koniecznie obejrzeć?
elkanguro
Nowicjusz
 
Posty: 23

12 Sty 2019, 00:41

elkanguro napisał(a):Lancer też lubi gnić?
jak każdy japończyk a jeszcze z roku na rok cięcie kosztów musi się na czymś odbijać.
Szczególne miejsca to podłoga i zawieszenie.

Co do tych mniejszych silników to nie wiem czego oczekujesz od auta, jakoś się rozpędza ale o sprawnym wyprzedzaniu czy włączaniu się do ruchu możesz zapomnieć, poza tym japończyki trzeba wysoko kręcić, ta podana ilość koni jest osiągana pod końcem obrotomierza dopiero więc nie ma co się sugerować cyferkami
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Sty 2019, 01:02

Myślałem, że rdza to dominacja Mazdy, którą notabene jeżdżę, więc akurat znam wysokie obroty. Stąd właśnie moje oczekiwania są takie aby był dynamiczny, żeby właśnie żwawo na trasie móc wyprzedzić i nie tracić prędkości jadąc pod górę. Ktoś mi wcześniej napisał, że 1.6 105 KM w Maździe nie będzie dynamicznym silnikiem stąd podobne założenie zrobiłem w przypadku Lancera.
elkanguro
Nowicjusz
 
Posty: 23

12 Sty 2019, 21:42

Panowie, proszę rzućcie okiem na poniższe egzemplarze. Czy mogą być warte uwagi?

Lancer: [link do oferty na Allegro wygasł]

Delta: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Delta: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Bravo: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
elkanguro
Nowicjusz
 
Posty: 23

12 Sty 2019, 21:51

Wszystko może być warte uwagi. Bierz tylko pod uwagę, że to sprowadzone auta i ktoś zajmuje się tym by jak najwięcej zarobić. Dziesięcioletnie auta serwisowane do końca w aso z małymi przebiegami w świetnym stanie. please. Nie mówię, że to na pewno rupiecie ale istnieje takie prawdopodobieństwo, dość duże.

Lancię z fabrycznym lpg bym odpuścił - nie wiesz kto, jak i czy w ogóle to serwisował
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Sty 2019, 20:00

Obejrzałem obie Lancie.

1) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Dla mnie na plus nawigacja, rocznik 2012 oraz jednak ta fabryczna instalacja lpg zintegrowana z komputerem pokładowym, polskie menu.

Niestety zauważyłem też kilka wad: odklejające się i popękane logo na kierownicy, zacinający się szyberdach, nieco zniszczona skóra foteli, brak czujników parkowania oraz małe pęknięcie lewego tylnego światła, ułamana literka D od napisu z tyłu i nierówne spasowanie tylnego zderzaka. Czy te ostatnie trzy wady mogą świadczyć o tym, że był bity z tyłu?

2. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Wygląda na bardzo zadboną, ma 150KM oraz czujniki parkowania. Brakuje jej nawigacji, lpg i szyberdachu. Rocznik 2009 ale stan wnętrza i blachy bardzo ładny (drobny ubytek srerbrnego koloru na plastikach nad radiem oraz pęcherzyki powietrza na srebrnej listwie na drzwiach kierowcy.

Auto ma już 10 lat, czy warto się nim poważniej zainteresować? Jak wygląda żywotność tych samochodów? Nie zacznie się nagle wszystko sypać po tych 10 latach?

Czy w Lanciach można coś więcej dowiedzieć się na podstawie numeru VIN?
elkanguro
Nowicjusz
 
Posty: 23

13 Sty 2019, 20:22

Jeśli masz auta do weryfikacji końcowej to sprawdzaj je na stronie:
[link do bez-wypadkowe.net wygasł]
gdzie użytkownicy mają dostęp do baz danych ASO, ubezpieczalni, albo firm sprawdzających samochody po VIN-ie.

Tutaj możesz sobie popisać o samochodach, sprawdzić spasowanie elementów, ale raczej nic więcej, bo nie ma dostępu do odpowiednich baz.

Ewentualnie na otomoto wpisz Kraj pochodzenia: Dania i może coś trafisz ze swojego rejonu, auta z Danii można łatwo prześwietlić na różnych stronach, tutaj jest poradnik jak sprawdzić przebieg i bezwypadkowość:
http://www.samochodyzdanii.pl
albo wbijaj do tego tematu:
zakup-samochodu-sprowadzonego-z-danii-przyklad-vt81397-1455.htm
to prześwietlę.
tomekdk
 

13 Sty 2019, 21:32

elkanguro napisał(a):Dla mnie na plus nawigacja


pytanie czy aktualna? bo wszyscy chcą mieć dużą navi , a jak się okazuje że trzeba zaktualizować i to będzie już kosztować to wyciągają smartfona i jadą na telefonie. :lol:
elkanguro napisał(a):Niestety zauważyłem też kilka wad: odklejające się i popękane logo na kierownicy, zacinający się szyberdach, nieco zniszczona skóra foteli

człowieku, auto ma prawie 200tys, wiadomo że to i owo trzeba poprawić, kupujesz używkę nie nowe, a to są pierdoły o czym piszesz.
Załatw VIN i sprawdź czy szkód nie było a nie że ma 5 rysek na skórze, którą można zrobić jak nową.
elkanguro napisał(a):brak czujników parkowania


można za nieduże pieniądze samochód doposażyć, chociaż mnie one denerwują, ne lubię jak mi się auto drze :lol: w niektórych modelach jest to irytujące.
elkanguro napisał(a):małe pęknięcie lewego tylnego światła, ułamana literka D od napisu z tyłu i nierówne spasowanie tylnego zderzaka. Czy te ostatnie trzy wady mogą świadczyć o tym, że był bity z tyłu?


może tak, a może nie, albo trzeba sprawdzić czy nie ma gdzieś napraw blacharskich + pomiar miernikiem, albo wykupić raport i sprawdzić czy były szkody.
elkanguro napisał(a):Brakuje jej nawigacji,lpg

uwierz mi, to nie jest najważniejsze w samochodzie
a lpg? jaki problem, jedziesz do gaziarzy, montujesz nową i jeździsz.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie