Dziwny dźwięk - co to moze być?

05 Lis 2011, 14:30

Od pewnego czasu dochodzą do mnie dziwne dźwięki w określonych sytuacjach. Być może ktoś z Was będzie mógł udzielić mi informacji (lub próbować udzielić - każda opinia mile widziana) co jest powodem tych dźwięków.

1. Czasem podczas jazdy, podczas przyśpieszania słuchać dźwięk który porównałbym do szelestu lub do szurania.
2. Gdy podczas jazdy wcisnę zdecydowanie pedał gazu, po czym go zwolnię (nawet po 2-3 sek.) - słychać wtedy inny dźwięk choć odnoszę wrażenie, że to ten sam dźwięk lecz z mniejszą częstotliwością (jakby kilkutonowy, dwutonowy) i nie przypomina on już szelestu lecz ... trudno określić, grzechotkę? Rechot? Grzechotanie grzechotnika?

Silnik to 1.8 Turbo 150KM w A4 B5 (przejściówka).

Proszę o wszelkie informacje.
WNP
Nowicjusz
 
Posty: 6

05 Lis 2011, 20:52

Turbina pewnie. Warto by bylo podjechac do jakiegos warsztatu co sie na turbinach zna, zeby ja sprawdzili, i ocenili czy sie oplaca regenerował czy nie.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

14 Lis 2011, 20:39

Nagrałem filmik podczas jazdy może to coś pomoże:
http://patrz.pl/filmy/auto-dzwiek

Sekundy: 6, 9, 12, 20, 32 (wybrane)

Najłatwiej wywołać dźwięk podczas jazdy - wcisnąć gwałtownie pedał gazu (nawet na sekundę) i zwolnić go. Dźwięk jest słyszalny w kabinie po zwolnieniu pedału gazu. Po otwarciu okna nie słychać go (jest zagłuszony z zewnątrz). Dziś zjeżdżałem we wzniesienia czyli silnik nie był obciążony - poprzez wciśniecie i zwolnienie pedału gazu bez problemu wywołałem "grzechotkę".
Zauważyłem jedną rzecz - gdy wcisnę pedał gazu i gwałtownie go zwolnię, to dźwięk przypomina grzechotkę, natomiast gdy wcisnę pedał gazu i zwalniam go powoli to dźwięk przypomina szuranie. Tak więc dźwięk ten ma związek z pedałem gazu. Próbowałem przy 30km/h, próbowałem przy 60km/h i nie ma różnicy.
WNP
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zużycie paliwa na biegu jałowym
    Ile spala przeciętnie osobowe auto podczas pracy silnika na wolnych obrotach? Wiadomo, że różnice między ciepłym, a zimnym silnikiem są spore, więc przyjmijmy że silnik nagrzany jest do 90 stopni. Czasami lubię zostawić ...
    Co wpływa na ceny OC i AC?
    Pojemność silnika, model i marka samochodu, profil kierowcy i jego historia szkodowości jazdy – te wszystkie czynniki wpływają na wysokość składki pakietu ubezpieczeń OC i AC. Wysokość ceny polis komunikacyjnych dodatkowo ...