Dziwny nalot na korku od zbiornika na olej

28 Gru 2006, 21:06

Witam Szanownych Forumowiczów.
Jestem początkującym kierowcą, mam 10 letni samochód - Cinquecento z silnikiem 700.Mechanik wymienił olej latem. Dolewam ten sam rodzaj oleju i od niedawna zauważyłem na korku od wlewu osad koloru jasnożółtego o konsystencji pasty do zębów. W tym samym czasie zaczęły się kłopoty z dławieniem się silnika, tzn czasami zaczyna nierówno pracować, dodawanie gazu nic nie daje. Czasem silnik przestaje pracować, np. gdy hamuję przed skrętem na skrzyżowaniu.
Pytanie: czy ten nalot powinien tworzyć się? Cczy można go zbagatelizować i szukać przyczyny problemów gdzie indziej?
Pozdrawiam marcos.
marcos
Nowicjusz
 
Posty: 1

06 Sty 2007, 16:24

To zależy.Dobrze byłoby pojechać na stacje kontroli pojazdów.Tam powinni wykryć usterkę.Ale ten osad.Według mnie nie powinno tego być bo paliwo takie nie może się zrobić.Albo mieszanina jakaś zła albo jakiś specyfik jest dodawany do paliwa.
MZ 250 <3
frafel1
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Wołczyn

06 Sty 2007, 16:51

lepiej jedź na stacje kontroli.Nie bagatelizuj tego
pozdro for all
michalp
Początkujący
 
Posty: 99
Miejscowość: Wołczyn

08 Sty 2007, 22:29

Witam!!
Sprawdź czy z odpowietrzania komory korbowej nie wydobywa sie dym jeśli jest on intensywny i w dodatku z olejem to oznacza to awarje pierscieni a co zatym idzie swiadczy o przegrzaniu silnika a ów nalot jest skutkiem tych piersieni, ale terz moze swiadczyc o tym iz jeżdzisz na kródkich odcinka i woda zawarta w silniku nie zdaza wyparować
serdecznie pozdrawiam
przepraszam za błedy
rob321
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: legionowo opel corsa a 91r. (maszyna cud) znaczy cud że jeszcze

09 Sty 2007, 08:33

Osad, który opisujesz (tzw. masełko) powstaje kiedy w oleju pojawia się woda. Powodem może być właśnie jazda na krótkich odcinkach (od czasu do czasu auto trzeba "przepycić" kilkanaście kilometrów). Inna przyczyna powstania takiego masełka to padnięta uszczelka pod głowicą (lub sama głowica) - powoduje to przedostawanie się płynu chłodzącego do oleju (i/lub odwrotnie). Wtedy też najczęściej podobny osad można znaleźć w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.

Jakby na to nie patrzeć - proponowałbym (jak najszybszą!) wymianę oleju i filtra (raczej w warsztacie - olej spuszczać z silnika rozgrzanego do temperatury pracy!), gdyż grozi to ... remontem serducha Twojego autka...

Dobrze też żeby na to zerknął dobry mechanik, bo takie diagnozy na odległość nie mają żadnej wagi... Ciężko z czyjegoś opisu określić co tak na prawdę dolega choremu...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

09 Sty 2007, 13:57

Dokładnie. O tej porze roku taki osad w kolorze białym lub zbliżonym do niego to najczęściej emulsja skraplającej się w silniku pary wodnej i oleju.
Zjawisko takie występuje właśnie najczęściej w autach którym pokonuje się krótkie trasy, w których silnik niezbyt często osiąga taką temperaturę, żeby odparować wodę z oleju. Powodem może być również jak koledzy wyżej napisali uszkodzenie uszczelki pod głowicą albo wogóle głowicy, ale wtedy najczęściej towarzyszy też przy tym występowanie znacznych ubytków płynu chłodniczego.
Pozdrawiam.
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

20 Mar 2011, 14:05

potwierdzam - też miałem kiedyś cc 700 aka Błękitny Grom i szlam powstawał od wilgoci i krótkich przebiegów
sylrol
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Szczecin

20 Mar 2011, 16:45

sylrol napisał(a):potwierdzam


... ale kotleta odgrzałeś ... :lol: :lol: :lol: :roll:
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011