Dziwny spadek mocy po małym remoncie silnika

12 Mar 2011, 14:07

Witam

Mam taki problem we czwartek odebrałem auto od mechanika po małym remoncie silnika (splanowanie głowicy zawory szczelność i sprawdzenie czy nie ma pęknięć i wymiana pierścieni) reszta była w porządku

chodzi o to że auto jest mułowate nie kręcę wyżej auta niż 3 tys ze względu na pierścienie

wyłączyłem całkowicie gaz na 1500 km


druga sprawa która mnie martwi to szarpanie na benzynie na różnych obrotach... i biegach coś podobnego do tego jak by się gaz kończył ... to wygląda tak wciskam gaz auto przez chwile nie reaguje wciskam mocniej nieco szarpnie i zaczyna powoli przyspieszać



przy okazji siadł mi silniczek krokowy

Proszę o pomoc
Robert122
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Ostrołęka

12 Mar 2011, 17:00

A jak z filtrem paliwa samochód stał mogło go przytkać :idea: (ja bym jechał do mechanika robił skasował niech myśli :mrgreen: skoro to po remoncie zaczęło się dziać) :wink:
karosa
Początkujący
 
Posty: 67
Miejscowość: strumień
Prawo jazdy: 13 04 2000
Auto: SEAT cordoba vario
Silnik: 1,9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Mar 2011, 09:10

co do filtru paliwa był wymieniany w październiku... tzn spadek on miał kompresje dobrą na 3 cylindrach na jednym dochodziło do 9 barów więc podejrzewałem że to jest przyczyną braku mocy

ale po naprawie nic się nie zmieniło jutro jadę do tego mechanika na ponowne mierzenie kompresji

A czy może być to wina sprzęgła ? ten brak mocy chodzi ciężko i podczas odpalania na zimnym silniku przy wciśniętym sprzęgle coś piszczy wymieniłem pasek klinowy przy okazji naprawy silnika i rolkę napinacza paska klinowego

Albo wina wydechu ja nie pamiętam oznaczeń silnika ale podam jego charakterystyczną cechę świece są w takich rurkach

pytałem mechanika że może te zamulenie jest to wina źle zrobionej głowicy
odpowiedział mi że głowica jest bardzo dobrze zrobiona bo oglądał ja z resztą dałem głowice do najlepszego warsztatu w mieście

może w tym silniku jest jakiś czujnik dawki paliwa albo coś w tym stylu prócz sondy lambda?

mam pytanie ile km jeździć na benzynie?



co do zamulenia było przed remontem i po remoncie jest to nadal ja już nie wiem co jest niby prosty samochód silnik też jest bardzo prosty a nie wiadomo co jest
Robert122
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Ostrołęka

15 Mar 2011, 20:33

Przyczyn może być dużo w osprzęcie, podciśnienia ,przepustnice, czujniki wszystko zależy od modelu i jaki silnik tam jest .
A pod komputer go podpinałeś może by błąd pokazał ( w oplu zawsze pokazywało jak było coś nie tak) :wink:
karosa
Początkujący
 
Posty: 67
Miejscowość: strumień
Prawo jazdy: 13 04 2000
Auto: SEAT cordoba vario
Silnik: 1,9 TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Mar 2011, 23:15

Robert122 napisał(a):Albo wina wydechu ja nie pamiętam oznaczeń silnika ale podam jego charakterystyczną cechę świece są w takich rurkach


Czyli silnik 8 zaworowy.Który rok tego ASTRAlota?W dowodzie rej będziesz miał jaką ma moc w Kw.
Rozrząd zakładam że mechanik złożył dobrze,
Sprawdź czujnik podciśnienia tzw mapsensor i wężyk do niego idący. Więcej jak będzie wiadomo jaki silnik i rok.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

17 Mar 2011, 14:54

Jeśli silnik szarpie na byle jakich obrotach to morze przepustnica jest zabrudzona i nie dostarcza odpowiedniej ilości powietrza do silnika.
Grigorij
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Wrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Patrz na drogę podczas jazdy
    Polskie prawo zabrania kierowcom korzystania z telefonów komórkowych w czasie jazdy, jeśli urządzenie jest trzymane w ręce. Wiele osób ignoruje jednak ten przepis. Obecnie już nie tylko dzwonią i piszą ...