E34 benzynka+LPG brak mocy, szarpanie

02 Paź 2018, 10:19

Witam, mam problem z autem, przejrzałem różne fora i nie znalazłem akurat takich objawów nigdzie. Na początek może dane autka:

BMW E34 1996r.
Silnik m50b20 24v pojedynczy vanos z sekwencyjnym LPG

A więc od początku. Autko sprawowało się dobrze, miało może delikatne problemy na zimnym silniku z jazda na benzynie (nie wchodził zbyt szybko na obroty, ale nie był to jakiś znaczny spadek mocy, lecz zauważalny) na gazie było wszystko ok. Problemy zaczęły się od kiedy niespodziewanie zgasł. Nie działało wspomaganie hamulców, auto nie odpalalo bez wciśnięcia pedału gazu, na benzynie bardzo szarpało, na gazie nie lecz na obu paliwach po rozkręceniu silnika na 2000/3000 obroty spadały swobodnie do wolnych i silnik gasł. wymieniony został przewód od serwa i wyczyszczona przepustnica. Auto paliło i jeździło lecz miało wyraźny spadek mocy na benzynie, na gazie moc była pełna , silnik trochę trząsł się w zakresie 1200-1600rpm, na wolnych obrotach, a od okolic 2k było wszystko ok, na gazie również było czuć wibracje, lecz moc była w porządku (dodam jeszcze, ze zniknęło delikatne falowanie wolnych obrotów, które było przed upadkiem serwa). Po wizycie u mechanika i przejechaniu ok. 100/150km auto miało momenty, gdy przez moment kopcilo dość mocno na biało, były to różne momenty, na zimnym, na ciepłym, lecz zwykle przez max. minutę i później już tego nie było. Po czym nagle gdy jechałem ok. 30/40kmh, na obrotach mniej więcej 2200rpm, auto zdusilo się do 1000rpm, zakopciło na biało i teraz silnik pracuje nierówno tak jak wcześniej na benzynie, lecz teraz również na gazie, ale za to nie gaśnie, wolne obroty nie falują ale obniżyły się z ok. 650/700rpm do 500rpm. Mogę podesłać video z pracą silnika. A dodam jeszcze, że jak podjechałem z usterka do domu, jakieś 500m pokonałem z tym problemem, już nie dymiło na biało. Zgasiłem i odpalilem jeszcze raz no i dymu nie było, ale auto ciężko wkręca się na obroty no i pracuje nierówno. Myśle, ze to ciekawy temat, choć mogę się mylić, w każdym razie proszę o merytoryczna dyskusje ;) auto w międzyczasie pójdzie do i zobaczymy co z tego będzie :)
bakobako
Obserwowany
 
Posty: 2

16 Paź 2018, 19:48

Sprawidził ktoś szczelność układu dolotowego i przepływomierz?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Paź 2018, 00:18

Problem rozwiązany, czujnik położenia wału i czujnik walka rozrządu. A biały dym z powodu nieszczelności na jakiejś rurce
bakobako
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skomplikowane zawieszenie - samochód do driftu
    Pasjonaci rajdów czy wyścigów doskonale wiedzą, że na nic nie zda się mocny silnik i szybka skrzynia biegów, jeśli auto nie będzie miało odpowiedniego zawieszenia. Nie inaczej jest w driftingu. W zawieszeniu ...
    Lexus LC Convertible - co o nim wiemy?
    Chociaż Lexus ma duże doświadczenie w budowaniu kabrioletów, japońska marka od kilku lat nie oferuje samochodów tego typu. Wygląda jednak na to, że wszystko już wkrótce się zmieni za sprawą Lexusa LC ...