E36 a może civic 6

26 Maj 2013, 19:37

sever napisał(a):atlasik czyli wychodzi na to ze civic 1,4 pali jakies 2l mniej od 1.8is bo ty napisales wczesniej ze normalnie 8 a twojemu koledze 10 zgadza sie ? powiedzcie mi jak wygląda sprawa z tym grzaniem silnika benzyna jesli chce sie na gazie jezdzic bo tak jak mowilem bede jezdzic krotkie odcinki na parzadku dziennym wiec jesli dopiero po 5km bede mogl jezdzic na gazie to na co mi ten gaz niewiem wlasnie dokladnie jak to jest wiec prosze to wytlumaczyc . Mowa o sekwencij bo tylko z taka generacja gazu bede brał .


Podałem wartości spalania dla civica 8L/100km w cyklu mieszanym tzn 80% miasto 20% trasa z czego 50% to jazda ekonomiczna, a 50% na wariata, bo czasem nie można wytrzymać :) Koledze e46 318is w wersji coupe pali 10-11L/100km przy ekonomicznej, ale te auta są wrażliwe na wciskanie pedała gazu i trzeba się pilnować, bo jak się szaleje to potrafi palić 15L i więcej. Zauważ, że w civicu nie ma zbytnio różnicy, bo jak miałbym jeździć ciągle eko to paliłby nie więcej niż 7L/100km. W bmw masa, pojemność, moc i RWD zimą robi swoje. Pamiętaj, że bmw będzie bardziej awaryjne. Mi ciężko było trafić zadbanego civica, a bmw trafić zadbane jest jeszcze gorzej, szczególnie e36, bo tego jest najwięcej, najwięcej małolatów to kupuje właśnie po to żeby poszaleć. Najlepiej gdy ktoś ze znajomych ma takie auto i się wypowie, bo w internecie to wszystko wypisują i nie wiadomo komu wierzyć. Co do gazu, to znajomy kupił pół roku temu e34 518i touring z lpg i po około 2 kilometrach automatycznie przeskakiwał mu na gaz.
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

26 Maj 2013, 19:52

hmm troche zniechęciłes mnie do tej 318is niewiem już co robić korci mnie strasznie ta e36 325 można było by po latać ostro a ten civic to tylko taki od a do b . Najlepiej to było bo mięc e36 325 i do tego jakiegos cieniaska kupic ale te zasrane opłąty :x
sever
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Niemam

26 Maj 2013, 20:24

Nie słuchaj głupich i śmiesznych wywodów Atlasik20 opartych na tym co mówią koledzy albo koledzy kolegów itd.
Nie bój się 2.5 BMW, spalanie nie jest kosmiczne wbrew obiegowym opinią. Warto zastanowić się nawet nad 2.8, spalanie praktycznie to samo.
Miałem kilka różnych BMW,mam bardzo wielu znajomych posiadających najróżniejsze BMW i ze spalaniem jest różnie. Myślę jednak, że uśredniając m50b25 spali w mieście jakieś 12 litrów benzyny i 15l gazu. Piszę z własnego doświadczenia. Wiadomo zimą musisz się liczyć z trochę wyższym spalaniem ale to normalne w każdym samochodzie. Co do LPG to nie ma filozofii, odpalasz na benzynie i na upartego możesz od razu przełączyć na gaz. Choć mówi się, że dobrze ten kawałek zawsze na benzynie przejechać.
Civica sobie odpuść. Jazda będzie po prostu bardzo nudna w stosunku do BMW. Jeżdżac na gazie e36 i tak za paliwo zapłacisz mniej niż jeżdżac civiciem na benzynie. Nie traktuj też poważnie opinii, że BMW będzie bardziej awaryjne, choć wszystko zależy jak trafisz.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

26 Maj 2013, 20:57

hhehe ja własnie wiem że pali 15 l gazu a civica też brałbym w gazie a to co atlasik powiedział o spalaniu jego civica to prawda bo sam rozmawiałem przed chwiła z włascicelem o to takiego pojazdu i pali mu w gazie po mieście 9 l a w trasie 7 (jezdzi bardzo dynamicznie) . A czemu twierdzisz ze civcem jazda bedzie nudna w porównaniu do e36 :sly:

Mówiąc o tej jezdzie dynamicznej to w sumie to jest nawet takie cisnięcie samochodu bo wiem jak ten ziomek jezdzi czyli jestem pewien ze civicem mozna w gazie spokojnie w miescie 8l spalic a to jest prawie 2x mniej niz 325 :cry:
sever
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Niemam

26 Maj 2013, 21:10

sever napisał(a):A czemu twierdzisz ze civcem jazda bedzie nudna w porównaniu do e36 :sly:

Pierwszy wyznacznik to napęd;p RWD zapewni bez wątpienia więcej fajdy, do tego lepsze precyzyjne prowadzenie. No i moc... R6 bmw nie trzeba cisnąć jakoś szczególnie by poczuć, że się jedzie:)) Natomiast 1.4 hondy będziesz musiał żyłować i wkręcać do granic możliwości żeby mieć podobne wrażenia. Chyba, że zdecydujesz się na jakiegoś v-teca ale spalanie będzie już podobne jak w BMW
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

26 Maj 2013, 22:36

kirin88 napisał(a): RWD zapewni bez wątpienia więcej fajdy, do tego lepsze precyzyjne prowadzenie.

Zapwnie więcej frajdy to ok. ale z tym prowadzeniem to nie wiem skąd taka teoria ponieważ:
RWD jest bardziej podatne na kiepską nawierzchnie, kiepskie opony, zbierzność a w zakretach szybciej w warunkach drogowych pojedziesz FWDniż RWD. Zimą jest fajnie jak się bawimy ale jak chcemy np: sprawnie wyprzedzić jest lipa...

Generalnie panowie tak każdy coś wie bo czymś jeździł tylko mam pytanie ilu z Was jeździło hanką i BMW w takim samym zestawieniu, albo zbliżonym? To jest istotne.
A dlaczego uczepiliście się hanki 1,4 jak można kupić 1,6 v-teca który już naprawdę spoko jedzie. A co do spalania to właśnie cały pic polega na tym w JDMowych silnikach że wcale tak dużo nie palą pomimo mocy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MINI by PUMA - Dynamiczny styl jazdy i sportowa moda
    Producent samochodów, firma MINI, oraz lifestylowa marka odzieżowa PUMA podpisały umowę partnerską zacieśniającą ich kilkuletnią współpracę. Umowa ta stanowi połączenie sił dwóch innowacyjnych marek-ikon, ...
    Napędy w pojazdach budowlanych
    Warunki panujące na budowach to spore wyzwanie zarówno dla ludzi, jak i sprzętu. W eksploatowanych tam pojazdach szczególnie trudne zadanie mają układy napędowe. Muszą być odporne na wiele niekorzystnych czynników, ...

26 Maj 2013, 22:43

Ja powiem tak:

Jeśli chodzi o gaz - Szybki i kirin88 mają 100% racji. Jak się lubi za***** i robi się duże przebiegi to ca za problem wpakować gaz??? Nie mówimy tu o rajdówce na GSMP czy RPP. Ja w driftówce nie mam gazu przecież. Ale na co dzień śmigam na LPG i jestem full zadowolony... Nie widzę żadnego problemu. I kompletnie nie rozumiem takiego podejścia... Połowa Naszych czołowych zawodników jeździ na LPG. No Hołek nie jeździ na LPG bo go stać na PB do obu potworków...

A pro po BMW - jeśli autor chce czasem "polatać bokiem" to jak już pisałem nie sądzę by brał pod uwagę prędkości 170 km/h +. IS spokojnie wystarczy do polatania do 60 km/h na suchym, przy okazji się czegoś nauczy zamiast korzystać tylko z KM jak byle idiota. Bez żadnego problemu. Za to różnica spalania IS'a i 2.5 zawsze będzie. Na miejscu autora kupiłbym IS'a i zostawił resztę kasy na OC, przegląd, naprawy itp. itd. Fajny samochodzik, poszukać na przyszłość szpery 25% i giatrowo. Szczerze to obstawiam że autor myśli o lataniu bokiem jako - 40 km/h na deszczu. Inaczej w ogóle nie brał by hanki pod uwagę...

Bierz IS'a spokojnie Ci wystarczy. Nie wiem kto Ci wpoił że IS'em nic nie polatasz. No chyba że szykujesz się na latanie na super kapciach, na suchym asfalcie, z zapasem mocy na wszystkie tory w Polsce i z prędkościami powyżej 150 km/h to kup sobie jakiś duży motorek albo szukaj s14, ew. s13 z wrzutką 2JZ na dobrych świnkach... Skąd takie bzdury wziąłeś??? I jak chcesz latać odpowiedz!?

I jak już mówiłem - chcesz mieć dobry samochód, oszczędny i dynamiczny? Bierz Hondę z większym serduchem, tylko pożegnaj się z lataniem bokiem. Chcesz mieć dobry samochód, dynamiczny, którym możesz polatać bokiem? Bierz IS'a, tylko licz się z trochę większym spalaniem od hanki. Chcesz mieć bardzo dynamiczny samochód, którego mocy w zakręcie pewnie nie wykorzystasz nawet w 70%??? To bierz 325i... Ale to z kolei pali najwięcej... I kosztuje więcej od IS'a.

Atlasik20 napisał(a):Kolega ma e46 coupe 1.8is


TO ZNACZY ŻE MIAŁ ALBO E36 318is, ALBO E46 318ti...

A jak miał e46 318is to fajnie. Bo chyba zrobili tylko dla Niego...

[link do autocentrum.pl wygasł]

[link do autocentrum.pl wygasł]

AHA I PANOWIE, PROSZĘ NIE RÓBMY TU WOJNY NAPĘDÓW TYLKO WYPROWADŹMY CHŁOPAKA W DOBRYM KIERUNKU. JUŻ WYSTARCZAJĄCO WOJNY BYŁO TU O LPG...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

26 Maj 2013, 23:12

kirin88 napisał(a):Nie słuchaj głupich i śmiesznych wywodów Atlasik20 opartych na tym co mówią koledzy albo koledzy kolegów itd.


To ty robisz z siebie głupiego i śmiesznego, nie wiem co ci się nie podoba i co ci nie pasuje w tym co piszę, określ się człowieku, napisz konkretnie. Ja się nie opieram, on nie pyta o spalanie kosmiczne tylko chce porównać auta, czytaj i odpowiadaj na temat i zadawane pytania, a nie błądzisz, jak nie powiem kto i gdzie. Też piszesz, że masz bardzo wielu kolegów mających bmw, miałeś kilka różnych bmw i co nie wiesz, ile to pali? To co ty miałeś, chyba w jakieś grze komputerowej, albo w miesięczniku autoświat zobaczyłeś. Czego ma się kolega nie bać, Niech bierze od razu 3.2 mpower, będzie zapier****ł, a ty mu dasz na chleb.

kirin88 napisał(a):Miałem kilka różnych BMW,mam bardzo wielu znajomych posiadających najróżniejsze BMW i ze spalaniem jest różnie. Myślę jednak, że uśredniając m50b25 spali w mieście jakieś 12 litrów benzyny i 15l gazu. Piszę z własnego doświadczenia. Wiadomo zimą musisz się liczyć z trochę wyższym spalaniem ale to normalne w każdym samochodzie.


Honda spali mu zimą 8-9L maksymalnie, a 325 zechla 14-15L nie mówiąc o dyskomforcie jazdy zimą, jak się gdzieś zakopie i nie będzie mógł wyjechać. Kolega miał 325 coupe i ciężko się tym autem jeździło zimą, bo często się zakopuje i trzeba pilnować żeby ci d..a nie poleciała, przy wyprzedzaniu też trzeba uważać. Po co się kompromitujesz, na tym forum pełno widzę takich zadzich nosów, przyszedłeś tu doradzać czy się wcinać i pokazywać swój brak tolerancji?

kirin88 napisał(a):Pierwszy wyznacznik to napęd;p RWD zapewni bez wątpienia więcej fajdy, do tego lepsze precyzyjne prowadzenie. No i moc... R6 bmw nie trzeba cisnąć jakoś szczególnie by poczuć, że się jedzie:)) Natomiast 1.4 hondy będziesz musiał żyłować i wkręcać do granic możliwości żeby mieć podobne wrażenia. Chyba, że zdecydujesz się na jakiegoś v-teca ale spalanie będzie już podobne jak w BMW


Ośmieszasz się porównując osiągi, elastyczność silnika 2.5L woła do 1.4. TO jest oczywiste, że bmw będzie szybsze, bo ma dwa razy więcej mocy i dwa razy większy moment obrotowy :lol:
Vtec przy wkręcaniu wcale nie pali tyle samo co 325, dla przykładu 1.6vtec 125km nie spali więcej niż 10L. Ja swoim 1.4 tak samo po mieście będę się poruszał elastycznie nie zostając w tyle, nie będę wcale wolniejszy od 325 i mnie spali 8, bmw spali 13-14 żebym czasem mu nie uciekł i on nie poczuł się gorszy :)

kirin88 napisał(a):Co do LPG to nie ma filozofii, odpalasz na benzynie i na upartego możesz od razu przełączyć na gaz. Choć mówi się, że dobrze ten kawałek zawsze na benzynie przejechać.
Civica sobie odpuść. Jazda będzie po prostu bardzo nudna w stosunku do BMW. Jeżdżac na gazie e36 i tak za paliwo zapłacisz mniej niż jeżdżac civiciem na benzynie. Nie traktuj też poważnie opinii, że BMW będzie bardziej awaryjne, choć wszystko zależy jak trafisz.


LPG w ogóle nie ma filozofii pod warunkiem, że trafi na auto z dobrą instalacją gazową, najlepiej jak ludzie kupują auto i sami zakładają, wtedy wiedzą co mają, mają też gwarancję i mogą spać spokojnie. LPG nie zacznie działać jak silnik nie złapie odpowiedniej temperatury, gdy jest ciepło to następuje to dużo szybciej, zimą jest inaczej.

sever napisał(a):hhehe ja własnie wiem że pali 15 l gazu a civica też brałbym w gazie a to co atlasik powiedział o spalaniu jego civica to prawda bo sam rozmawiałem przed chwiła z włascicelem o to takiego pojazdu i pali mu w gazie po mieście 9 l a w trasie 7 (jezdzi bardzo dynamicznie) . A czemu twierdzisz ze civcem jazda bedzie nudna w porównaniu do e36

Mówiąc o tej jezdzie dynamicznej to w sumie to jest nawet takie cisnięcie samochodu bo wiem jak ten ziomek jezdzi czyli jestem pewien ze civicem mozna w gazie spokojnie w miescie 8l spalic a to jest prawie 2x mniej niz 325


Wybierz co chcesz, civic będzie niezawodny, oszczędny, jak na pojemność 1.4 jest na prawdę dynamiczny. Możesz kupić 1.6 v-tec, spalanie niemal identyczne i jeszcze lepiej się zbiera.
Ostatnio edytowany przez Robus 26 Maj 2013, 23:27, edytowano w sumie 3 razy
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

26 Maj 2013, 23:14

Vermin napisał(a):TO ZNACZY ŻE MIAŁ ALBO E36 318is, ALBO E46 318ti...

A jak miał e46 318is to fajnie. Bo chyba zrobili tylko dla Niego...


Racja, napisałem tak, bo 318is (140) miał praktycznie tyle samo km co 318Ci (143) :yes:
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

26 Maj 2013, 23:24

Atlasik20 napisał(a):Racja, napisałem tak, bo 318is (140) miał praktycznie tyle samo km co 318Ci (143) :yes:


is, ti, ci to 3 różne konstrukcje ;). Ale rozumiem ocb :D. Mocą podobne.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

26 Maj 2013, 23:48

witaj
prawda jest taka że jak będziesz robił te krótkie odcinki 3-4 km 4 x w tygodniu to właśnie te odcinki będziesz pokonywał na benzynie, właśnie przy sekwencji, nie widzę możliwości żeby było inaczej bo zanim ci się silnik rozgrzeje na tyle żeby pojeździć na gazie to już dojedziesz do celu
natomiast jak chcesz pomyśleć o ekonomii i portfelu i fajnym aucie to może zmień cele zakupowe na jakiegoś diesla - są i w bmw fajne motory z dieslem - ekonomiczne i dynamiczne
leasing
Początkujący
 
Posty: 57
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: AUDI

27 Maj 2013, 14:48

wkurzylem sie slyszalem ze z tym gazem to jest tak nie odrazu na gazie sie jezdzi ale to myslalem ze to sie przelacza gdzies po 20s a nie tak jak mowicie ze po 5km czy iles :shock: straszna lipa bo ja glownie bede jezdzic krotkie odcinki ale kilka razy dziennie nawet .
sever
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Niemam

27 Maj 2013, 14:55

sever napisał(a):wkurzylem sie slyszalem ze z tym gazem to jest tak nie odrazu na gazie sie jezdzi ale to myslalem ze to sie przelacza gdzies po 20s a nie tak jak mowicie ze po 5km czy iles :shock: straszna lipa bo ja glownie bede jezdzic krotkie odcinki ale kilka razy dziennie nawet


Nie jest do końca tak ponieważ zależy jak będzie temperatura powietrza oraz od samego silnika jak szybko się nagrzewa.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Maj 2013, 14:59

Zależy jeszcze ile to Auto będzie stało między wyjazdami. Przełącza się na gaz w momencie jak silnik złapie określona temperaturę. Jak wystygnie to musi się ponownie rozgrzać.
leasing
Początkujący
 
Posty: 57
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: AUDI

27 Maj 2013, 15:24

No ja wiem, ale powiedzcie mi taka rzecz bo przed chwila przeczytałem ze gaz mozna ustawić tak ze odrazu sie zalącza albo chociaz nawet po tych 500m zle to wplywa na silnik czy co ?
sever
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Niemam