E36 a może civic 6

25 Maj 2013, 11:57

Witam mam dylemat nad kupnem samochodu a konkretnie między e36 325 , e36 318is a civic 1,4 .
Za e36 przemawia do mnie przede wszystkim wygląd zamierzam ją zrobić w germanie z kolej wersja 325 ciągnie mnie ponieważ ma nie przeciętna moc a samochód służył by mi do niedzielnego poszalenia . Z kolej 318is jako bardziej wersja ekonomiczna ( niższe spalanie i opłaty) ale 318 nie polatam bokiem . A civic zachęca mnie ekonomicznoscią . Auto będe kupować na 100 % w gazie prosił bym was kto miał doświadczenie z autami o podanie spalania bo z tego co czytam to 325 pali około 15l a civic 1,4 8l nawet jest to duża różnica a jestem młodym kierowcą który niema stałej pracy i to dla mnie to jest bardzo ważne . Chodzi mi o to żeby najlepiej napisał ktos kto miał 2 furki i tą samą noge wtedy bym miał najlepsze porównanie bo ta 318is to srednio mnie pociąga 4 gary w e36 to nie jest to .
sever
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Niemam

25 Maj 2013, 17:40

E36 - Jak masz budżet to bierz 2.5... IS'em nie polatasz bokiem??? A co szykujesz się na DMP żeby mieć zapas mocy i latać 200 km/h po torze na świetnych oponach???

Nie wiem jak Civic ale 1.4 (90 KM) nie jedzie w porównaniu do tych E36... Jeśli już Civic to z większym serduchem. Ale Civic'em to nie polatasz bokiem już w ogóle...

A jaki masz budżet i na jakim lataniu bokiem Ci zależy (z jaką prędkością po jakiej nawierzchni)???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

25 Maj 2013, 18:33

Tak jak Vermin napisał jeżeli latanie bokiem to 325 o ile stać Cię na to a jak tylko ekonomia to hanka ale już bokiem nie polecisz.
Chociaż hanka 90KMów jajek nie urywa ale kieszeń szanuje :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Maj 2013, 21:47

Pytasz o to spalanie to ci powiem, bo mam civica 6 generacji od prawie 3,5 roku. Autko jest bezawaryjne - jeśli trafisz zadbaną sztukę, spalanie w granicach 8L/100km benzyny PB95 i jakiekolwiek wybierzesz auto to odradzam kupować z gazem, ja w ogóle nie rozumiem ludzi którzy kupują auto z gazem, jak kogoś nie stać na utrzymanie auta z ponad 2 litrowym silnikiem to po co się w to bawić? Znajomy miał MB W190 2.0 lpg sekwencja i powiedział nigdy w życiu auta z gazem. Papranie na stacji, benzyny za 50-100zł żeby rano parcha odpalić i gazu za ileś tam... a zimą zanim przełączy ci na gaz to będziesz co 2-3 dni tankował za te 50zł. Jak potrzebujesz na codzień auta na dojazdy do pracy, dziewczyny etc to polecam civica, jak na 1.4 90km ma b.dobre przyspieszenie, jest lekkie, trwała konstrukcja i spalanie na normalnym (według mnie do zaakceptowania) poziomie. Nie słuchaj ludzi którzy mówią, że civic nie jedzie, bo to auta fruwa nawet z tym silnikiem 1.4 jak je wkręcisz na obroty, do poganiania się po mieście w sam raz. Porównując jeszcze raz spalanie bmw i civica, powiedzmy bmw (pomiędzy 1.8, a 2.5) 2.0 spali przy normalniej jeździe latem około 11-12L/100km Pb95, a jak będziesz deptał to weźmie 18L. Nie wierz w mity o 7-8L, bo ja już się tego nasłuchałem od jakiś maniaków którzy dobrze wiedzą ile te auta palą, ale głupa strugają żeby pokazać, że to nie są takie smoki jak się wydaje. Mi civic latem pali maksymalnie 8L (80% miasto, 20% trasa oraz 50% jazdy spokojnej i 50% jazdy na wariata).

Jeżdżąc civicem przez te 3.5 roku z części mechanicznych wymieniłem w nim tylko łożysko tylnej piasty, a reszta to normalne części eksploatacyjne (jak w każdym aucie) płyny,oleje,filtry,klocki i tarcze hamulcowe, rozrząd z pompą wody, regulacja zaworów i wymiana uszczelki pokrywy zaworów. Minusem tych aut jest rdza pojawiająca się na tylnych nadkolach. Z mojej strony polecam civica.
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Maj 2013, 22:19

Atlasik20 napisał(a): ja w ogóle nie rozumiem ludzi którzy kupują auto z gazem, jak kogoś nie stać na utrzymanie auta z ponad 2 litrowym silnikiem to po co się w to bawić? Znajomy miał MB W190 2.0 lpg sekwencja i powiedział nigdy w życiu auta z gazem. Papranie na stacji, benzyny za 50-100zł żeby rano parcha odpalić i gazu za ileś tam... a zimą zanim przełączy ci na gaz to będziesz co 2-3 dni tankował za te 50zł.



Jeżeli nie rozumiesz ludzi kupujących samochód z gazem to jesteś wyjątkowo nierozumną istotą.... A po co się bawić zaraz Ci wytlumacze. Duży zagazowany silnik zawsze zapewni lepsze wrażenia niż mały silniczek w benzynie. Zawsze miałem prostą zasadę, na co dzień LPG a gdy miałem chęć troche przydusić to przełączałem na benzyne:)
Za kilka dni będę miał 4.0 v8 oczywiście zagazowane z tej prostej przyczyny, że nie wyobrażam sobie tego tankować bez LPG przy przeciętnych zarobkach. Ceny paliw mamy jakie mamy i trzeba się dostosować do tej smutnej rzeczywistości...
W190 źle chodzi na gazie z resztą jak prawie każdy stary merc gdzie silnik jest na gazniku i LPG wyregulować idealnie to podobno wyższa szkoła jazdy.

Atlasik20 napisał(a):Nie słuchaj ludzi którzy mówią, że civic nie jedzie, bo to auta fruwa nawet z tym silnikiem 1.4 jak je wkręcisz na obroty, do poganiania się po mieście w sam raz.


Nie mówię, że civic to muł ale o ,,fruwaniu" nie ma mowy przy 1.4
Jako ciekawostkę co do osiągów BMW a Hondy to zdrowym BMW 2.5 można objechać nawet v-teca 2.2 w prelude;)

Tak jak piszą przedmówcy civic to dobry bezawaryjny samochód jednak nie jest konkurencją dla BMW jako samochód do niedzielnych szaleństw jak i do jazdy codziennej. Jedyną zaletą na korzyść civica jest bez wątpienia ekonomia. Polecam BMW a jeżeli civic to z czymś konkretniejszym pod maską, v-tec bez wątpienia zapewni też wiele radości z jazdy.
Ostatnio edytowany przez kirin88, 25 Maj 2013, 22:48, edytowano w sumie 1 raz
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

25 Maj 2013, 22:47

Nie mówię, że civic to muł ale o ,,fruwaniu" nie ma mowy przy 1.4
Jako ciekawostkę co do osiągów BMW a Hondy to zdrowym BMW 2.5 można objechać nawet v-teca 2.2 w prelude;)


bmw e 36 2.5 objedzie prelude 2.2 ale tą co ma 160 KM bo wersja co ma 185 to już różnie wygrywa ta co ma więcej serii ale bmw 2.5 już nie objedzie preludy 200 konej a na pewno nie 220 konnej.
ak83
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 337
Miejscowość: Wejherowo
Prawo jazdy: 01 04 2001
Auto: honda civic Type-r
Silnik: k20a2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota GT86 British Green Limited
    Edycja specjalna Toyoty GT86 to kolejny dowód, że w świecie motoryzacji wszystko wygląda lepiej w kolorze British Racing Green. British Racing Green to klasyka motorsportu – kolor, dzięki któremu przez ...
    Nieuważny pieszy i zasada ograniczonego zaufania
    Podobnie jak kierowcy piszący SMS-y i rozmawiający przez telefon w trakcie jazdy narażają się na utratę kontroli nad pojazdem, także i piesi rozproszeni przez rozmowę czy zabawę gadżetami narażają siebie i innych na niebezpieczeństwo. ...

26 Maj 2013, 12:54

Atlasik powiem tak dzięki za to co powiedziałes mi o civicu cenne informacje , ale na temat bmw to sie nie wypowiadaj bo wiem że 1,8 a 2l jest duża róznica w spalaniu bo 1,8 to są 4 gary a 2.0 już 6 tak samo jak 2,5 i wiem że 2l i 2,5 pali praktycznie tyle samo bo znajomy miał mówił . Ogólnie mój problem polega na tym że bmw 2,5l góruje u mnie wyglądem i tym że od czasu do czasu zakręt pokonam bokiem . Z kolej civic to wersja samochodu ekonomicznego jesli chodzi o spalanie jak i o eksplotacje ( rodzicie mieli 8 lat nigdy ale to nigdy nic w nim sie nie zepsuło ) samochód ogólnie będzie mi służyl do szkoły 10km ( tutaj zrzuta z kumplami na wahe więc nie robi mi tu spalanie róznicy jakieś wielkiej ) a takto najczęsciej odcinki 3-5 km po 3-4 razy dziennie nawet i tutaj musze sie was spytać jak wygląda grzanie silnika benzyna w gazie bo nie orientuje sie zbytnio w tym temacie bo jesli te odcinki będe musiał pokonywac na benzynie to po co mi gaz . Na samochód planuje wydać tak do około 9 tyś .
sever
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Niemam

26 Maj 2013, 13:27

kirin88 napisał(a):Jako ciekawostkę co do osiągów BMW a Hondy to zdrowym BMW 2.5 można objechać nawet v-teca 2.2 w prelude;)


To chyba w salonie ERY takie tematy się przewijają :D

Atlasik20 napisał(a):Znajomy miał MB W190 2.0 lpg sekwencja i powiedział nigdy w życiu auta z gazem. Papranie na stacji, benzyny za 50-100zł żeby rano parcha odpalić i gazu za ileś tam... a zimą zanim przełączy ci na gaz to będziesz co 2-3 dni tankował za te 50zł.


To miał wyjątkowego pecha trafienia na druciarza od LPG

Atlasik20 napisał(a): ja w ogóle nie rozumiem ludzi którzy kupują auto z gazem, jak kogoś nie stać na utrzymanie auta z ponad 2 litrowym silnikiem to po co się w to bawić?


A jak ktoś robi rocznie 70tyś.km lubi zaper..alać to co kupi V8 i LPG czy haniusie 1,4 bez LPG.

Generalnie zasada jest taka oszczędność to civic 1,4 latanie bokiem to 325.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Maj 2013, 14:20

Szybki niestety ta zasada jest prawdziwa ale bolesna :( i w tym mam własnie dylemat czy isć na ekonomicznośc czy na przyjemność . Generalnie chciałbym usłyszeć od klienta obydwóch aut (ta sama noga) ile pali hanka a ile 325 jeśli róznica w spalaniu nie przekroczyła by tych 5 l to przeboleje i będe szukał 325 ale jeśli spalanie było by prawie 2 razy mniejsze to pojde za ekonomia a frajde odpuszcze bo jednak 2 tyle prawie zostanie w portfelu . Jest jeszcze opcja 318 is zawsze :D tylko też niewiem ile wiecej to pali od hanki a czy 318 mozna po latac bokiem to w sumie mysle ze tak ale to taki kat troche nie uważacie ? . I chciałbym sie dowiedziec jak wygląda kwestia grzania silnikiem bo tak jak pisałem głownie bede pokonywał krotkie odcinki ale kilka razy dziennie to po co mi gaz skoro nie będzie auto na nim chodzić .
sever
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Niemam

26 Maj 2013, 17:06

kirin88 napisał(a):Jeżeli nie rozumiesz ludzi kupujących samochód z gazem to jesteś wyjątkowo nierozumną istotą.... A po co się bawić zaraz Ci wytlumacze. Duży zagazowany silnik zawsze zapewni lepsze wrażenia niż mały silniczek w benzynie.


Nie zrozumiałeś mnie, ja wiem do czego służy lpg w aucie, ale nie rozumiem takich ludzi co za wszelką cenę chcą mieć auto z dużym silnikiem, śmiać mi się chce jak ktoś kupuje 740i lpg i szpanuje ze śmierdzącą butlą w bagażniku, bo normalnie nie stać by go było na takie auto. Dużo się słyszy o problemach z instalacjami lpg. Może to też dlatego, że nie lubię przeróbek, kombinacji. Każdy chciałbym mieć szybką i ekonomiczną furę.

sever napisał(a):Atlasik powiem tak dzięki za to co powiedziałes mi o civicu cenne informacje , ale na temat bmw to sie nie wypowiadaj bo wiem że 1,8 a 2l jest duża róznica w spalaniu bo 1,8 to są 4 gary a 2.0 już 6 tak samo jak 2,5 i wiem że 2l i 2,5 pali praktycznie tyle samo bo znajomy miał mówił .
1.8 przy ekonomcznej jeździe spali Ci mniej, ja wiem, że powyżej 2.0 to są już silniki R6, co do 2.0 i 2.5 to racja, że mają podobne spalanie, a jednak 2.5 to już większa frajda z jazdy. Powiem ci tak, jeśli chcesz taniej jeździć to kup 1.8, a jeśli chcesz mieć czym depnąć i polatać bokami to bierz 2.5. Różnica tych dwóch silników w spalaniu to jakieś 3-4L latem przy spokojnej jeździe. Mam znajomego który miał kilka e36, e46, e34 e30, ogólnie same zmienia na same bmw i sam je naprawia, więc co nie co wiem o tych zajeżdżonych padakach :)
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

26 Maj 2013, 17:27

Atlasik20 napisał(a): śmiać mi się chce jak ktoś kupuje 740i lpg i szpanuje ze śmierdzącą butlą w bagażniku, bo normalnie nie stać by go było na takie auto


Jak tak bardzo chce Ci się śmiać to co proponujesz gdy ktoś lubi zapierdzielać i robi rocznie 70-80tyś.km.
Może ma użyć hondy 1,4 90km która wygodą i osiągami w trasie zabijają wszystkie V8 ???
A może hanka CTR będzie gitara tylko dalej nie widzę ekonomi i wygody...???

Nie wal głupkowatymi hasłami bo każdy ma inną sytuację a co najważniejsze pokonuje inne dystanse.

A właścicielowi auta które pali 35-40l pb też to samo powiesz ???

LPG jest śmieszne w autach które nie jeżdżą i w których walczy się o każdą sekundę osiągów a reszta to mity i mitomani.

P.S.
Podobno silniki na LPG się sypią tym co jeżdżą na tylko PB.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Maj 2013, 17:29

Skoro znasz sie na spalaniu to powiedz mi ile pali przy normalnej jezdzie twoj civic, 318is i ile 325 i fajnie było by gdybyś wypowiedział sie głebiej na temat twoich ostatnich słow w poście . :wink:
sever
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Niemam

26 Maj 2013, 17:45

Atlasik20 napisał(a):śmiać mi się chce jak ktoś kupuje 740i lpg i szpanuje ze śmierdzącą butlą w bagażniku, bo normalnie nie stać by go było na takie auto. Dużo się słyszy o problemach z instalacjami lpg.


Tak się składa, że lada dzień będę miał ,,zajeżdżoną padakę" BMW e30 4.0 pojemności zagazowane ponieważ nie stać mnie na jazdę na benzynie z tym silnikiem a samochód jest uzywany na codzień. Będziesz mógł się pośmiać z mojej śmierdzącej butli w bagażniku :) Dużo to się słyszy ale o kierowcach z problemami :)
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

26 Maj 2013, 18:13

szybki napisał(a):ak tak bardzo chce Ci się śmiać to co proponujesz gdy ktoś lubi zapierdzielać i robi rocznie 70-80tyś.km.


Wchodzisz w dyskusję na różne możliwe sposoby, ale autor tematu nie będzie robił 70-80tys km rocznie i szczerze nie interesuje mnie to. Ja nie lubię aut z gazem więc nie będę nikogo do nich namawiać, koniec.

szybki napisał(a):Nie wal głupkowatymi hasłami bo każdy ma inną sytuację a co najważniejsze pokonuje inne dystanse.


Jeszcze jakaś mądra rada pfsorze?

szybki napisał(a):LPG jest śmieszne w autach które nie jeżdżą i w których walczy się o każdą sekundę osiągów a reszta to mity i mitomani.


I z tym się nie zgodzę, bo mając powiedzmy seicento 0.9 przejedziesz każde 100km za nie całe 30zł, na Pb95 około 45zł, różnica jest? Jak ktoś chcę na prawdę oszczędne autko to się nie dziwie, nie stać go więc ma tanie auto z instalacją gazową, do limuzyny gaz to dla mnie śmiech, ale tak to jest jak chce się mieć, a się nie ma.

sever napisał(a):Skoro znasz sie na spalaniu to powiedz mi ile pali przy normalnej jezdzie twoj civic, 318is i ile 325 i fajnie było by gdybyś wypowiedział sie głebiej na temat twoich ostatnich słow w poście .


Napisałem ci w pierwszym poście, ale najmniej spalił mi 6.5L/100km w cyklu mieszanym, w trasie przy 90km/h wychodziło około 6L/100km. To nie jest demon szybkości i nie ma co się czepiać tego autka, bo do normalnej jazdy w zupełności wystarczy, a jak chcesz czasem wdepnąć to na prawdę ładnie się zbiera jak na 1.4 90km. Przykładowo od 0-200 na poszczególnych biegach 1-60, 2-100, 3-150, 4-180 (podobno da się do 200). To są silniki hondy i lubią obroty, a ja będę je polecał każdemu, bo nigdy się na nim nie zawiodłem i dobrze mi służy przez 3,5 roku. Chcę je sprzedać, ale tylko dlatego, że mi się znudziło :) Kolega ma e46 coupe 1.8is i pali mu przy spokojnej 10-11L/100km. Kiedyś miał 323ci które spalało mu 13-15L/100km przy spokojnej. Sam zastanawiam się nad bmw (e46 318i bez lpg), ale raczej do normalnej jazdy, bez szaleństw.
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

26 Maj 2013, 18:24

atlasik czyli wychodzi na to ze civic 1,4 pali jakies 2l mniej od 1.8is bo ty napisales wczesniej ze normalnie 8 a twojemu koledze 10 zgadza sie ? powiedzcie mi jak wygląda sprawa z tym grzaniem silnika benzyna jesli chce sie na gazie jezdzic bo tak jak mowilem bede jezdzic krotkie odcinki na parzadku dziennym wiec jesli dopiero po 5km bede mogl jezdzic na gazie to na co mi ten gaz niewiem wlasnie dokladnie jak to jest wiec prosze to wytlumaczyc . Mowa o sekwencij bo tylko z taka generacja gazu bede brał .
sever
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Niemam