E39 benzyna do 18k

09 Paź 2014, 13:49

Witam,

od razu przechodzę do rzeczy - czy w tej cenie można kupić ładne 528i (no, kupić można, ale czy szukać w ogóle w tym przedziale cenowym, czy raczej nawet nie patrzeć na oferty w tej cenie)?
Chciałbym kupić e39, ale nie w jakiejś bieda wersji, a każda "pierdoła" podnosi cenę. Zastanawiałem się nad 523i lub 525i - dodam, że LPG założę po kupnie, więc w zasadzie nie patrzę na silniki 2.0 i mniejsze, bo róznica w spalaniu duża nie będzie. Oczywiście najchętniej wziął bym 2.8, tylko w zasadzie nie wiem czy kupię zadbany egzemplarz. W jakie roczniki celować w tej cenie - pytam, bo już nie wiem jakich roczników w jakiej cenie szukać.

Pozdrawiam.
Thompson
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Małopolskie
Prawo jazdy: 0- 0-2012
Auto: brak

09 Paź 2014, 14:25

Myślę, że 2.8 w tej cenie nie będzie idealne i powinieneś sobie zdawać sprawę z tego, że przebieg będzie wysoki i będzie coś do zrobienia. Nikt nie pozbywa się raczej 2.8 w dobrym stanie ot tak chyba żeby zmienić na nowszy model. A Ci co to chcieli uczynić, to już dawno to zrobili.
Podsumowując krótko uważam, że można kupić w tych pieniądzach e39 z tym silniczkiem 2.8, ale nie będzie to kosa i pieniądze, które zaoszczędziłeś na kupnie, wydasz w przyszłości na naprawy i doprowadzenie auta do dobrego stanu. Myślę, że lepiej dołożyć chociaż te 3-4 tysiące.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

09 Paź 2014, 14:42

Szczerze powiedziawszy, to myślałem głównie nad 523i lub 525i - pytanie o 528i miało być tylko dodatkiem. Po przeanalizowaniu tego posta wydaje mi się jednak, że nie podkreśliłem tych silników, a wyszło tylko 2.8 ;)
Thompson
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Małopolskie
Prawo jazdy: 0- 0-2012
Auto: brak

09 Paź 2014, 14:49

2.5 to także udane silniki :yes: Myślę, że łatwiej znaleźć e39 z tym silnikiem w niższej cenie, niż 2.8. Ogólnie wszystkie powyżej 2.0 są dobre w tym modelu (poza M62, gdzie trzeba uważać na częsty przypadek odkręcenia pompy oleju). Ale 2.8 moim zdaniem jest bezkonkurencyjny. Niezłe osiągi przy nie ogromnym (jak na BMW) apetycie na benzynę.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

09 Paź 2014, 19:29

Żadne E39 nie będzie idealne bo to samochód używany...

Generalnie dobry i udany samochód, nie sprawia zbyt wiele problemów... Za to serwis nie jest tani, dobrej jakości zamienników jest bardzo dużo ale za darmo nikt ich nie oddaje.

Z budżetem 18k możesz szukać e39 2.8, nie ma się czego bać... Za tą kwotę można znaleźć już coś ładnego. Nic nie spali w E39 mniej niż 2.8 + lpg, no chyba że na trasie przy stałych np. 160 km/h to wtedy większy silnik spali mniej (lub tyle samo).

kkamykk napisał(a):Ogólnie wszystkie powyżej 2.0 są dobre w tym modelu (poza M62, gdzie trzeba uważać na częsty przypadek odkręcenia pompy oleju).


W e39 nie było mniejszych silników niż 2.0... Są to dobre silniki ale NIE W TYM MODELU. 2.0 w E39 to dramat i większość jest już totalnie zajechana (przez to że są do niej za słabe). Nic mniejszego niż 2.8 nie polecam w tym samochodzie. A M62 są akurat bardzo dobrymi silnikami, ten ohh/ahh wielki problem odkręcającej się pompy oleju załatwia czerwony Loctite za grosze... Przy wymianie należy potem kontrolować czy pompa się nie odkręca i tyle. Najwyżej powtarzamy operacje z Loctite.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

09 Paź 2014, 19:52

Vermin napisał(a):Żadne E39 nie będzie idealne bo to samochód używany...


I pewnie ok. piętnastoletni ;)

Z tego co czytałem, między 2.0, a 2.8 w spalaniu AŻ tak wielkiej różnicy nie ma :)

Co do 2.0 - celowo nie napisałem nic o nich, wydają mi się trochę za małe do tej budy.
No, ale postaram się poszukać tego 2.8, chociaż niewiele widziałem ich w tej cenie. Większość to auta w cenie poniżej 16000 z gazem i m-pakietami (pewnie trupy jak nic).
Thompson
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Małopolskie
Prawo jazdy: 0- 0-2012
Auto: brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak kierowcy mogą zabezpieczyć się przed wirusem?
    Zagrożenie koronawirusem sprawia, że chętniej przesiadamy się do samochodów, unikając skupisk ludzi np. w komunikacji miejskiej. Własny samochód to teraz faktycznie najbezpieczniejszy środek transportu, pod ...