E46 318d problem z odpalaniem

24 Lis 2022, 19:01

Cześć, mam następujący problem, a mianowicie auto po prostu nie odpala, raz odpali, raz nie. Przeważnie trzeba próbować kilkanaście razy i zaskoczy, jak już chwile się pojeździ to nie ma tego problemu. Podłączyłem kompa i pokazał błąd 4B90 - Kontrola ciśnienia szyny paliwowej przy uruchomieniu.
Później przy próbie odpalenia samochodu dalej nic, odpiąłem ten czujnik na listwie i odpalił, podłączyłem spowrotem i już nie odpalił, lecz to najwyraźniej był przypadek, bo po zrobieniu tych samych czynności dalej nie odpalił. Proszę o pilną pomoc.
Inne błędy to:
4212 - obwód prądowy świecy żarowej cylindra 1 (nieciągły)
4222 - obwód prądowy świecy żarowej cylindra 2 (nieciągły)
4242 - obwód prądowy świecy żarowej cylindra 4 (nieciągły)
Czy tutaj to akurat tylko świece do wymiany? Sterownik pomijam, bo jest wymieniony
Myślałem też, że może immo go odcina, ale komputer pokazał tylko jeden błąd:
10 - klucz 2 nierozpoznany (obecny)
Czekam na odpowiedzi, z góry dziękuje.
Autko to E46 318d 116KM CR 2003r.
Ciastek140
Początkujący
 
Posty: 68

24 Lis 2022, 19:49

czym diagnozowales?
jakie jest ciśnienie na pompie i rampie?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16718
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Lis 2022, 20:52

Delphi, nie wiem jakie jest ciśnienie, a jak to sprawdzić?
Ciastek140
Początkujący
 
Posty: 68

24 Lis 2022, 21:23

diagnoza bmw Delphi czy innym uniwersalnym ustrojstwem nie ma sensu, to poprostu nie działa.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16718
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Lis 2022, 22:00

A czym najlepiej to wszystko przejrzeć?
Ciastek140
Początkujący
 
Posty: 68

25 Lis 2022, 07:50

inpa tylko i wyłącznie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16718
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Kodiaq 4x4 dojechała na metę Rajdu Dakar
    W stawce samochodów, które wyruszyły na trasę tegorocznej, 40. edycji kultowego Rajdu Dakar pojawiła się ŠKODA KODIAQ. SUV pokonał liczącą prawie 10 000 km trasę wiodącą po pustyniach i bezdrożach Ameryki ...

25 Lis 2022, 10:09

No dobra a coś jeszcze możesz powiedzieć o tych błędach?
Ciastek140
Początkujący
 
Posty: 68

25 Lis 2022, 12:48

je masz uszkodzony sterownik świec żarowych, niewłaściwe ciśnienie na listwie i coś z kluczem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16718
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Lis 2022, 14:08

Sterownik wymieniony, w kluczu jedynie bateria do wymiany
Ciastek140
Początkujący
 
Posty: 68

25 Lis 2022, 20:06

dlatego Ci powiedziałem że diagnostyka czym innym niż inpa narobił Ci więcej szkody niż pożytku.
W kluczyku normalnie baterii się nie wymienia, jest ładowana w stacyjke.
Może naprawdę masz coś z kluczykiem nie tegos ?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16718
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Lis 2022, 11:40

Kao napisał(a):dlatego Ci powiedziałem że diagnostyka czym innym niż inpa narobił Ci więcej szkody niż pożytku.

Dokładnie. Uniwersalne diagnoskopy nie odczytują wszystkich parametrów dokładnie, tylko "ogólnie". To samo jest np. z Peugeotem - tu potrzebna jest Lexia albo PP2000. Zrób diagnostyke Inpą jak radzi Kao.
Kao napisał(a):W kluczyku normalnie baterii się nie wymienia, jest ładowana w stacyjke.

I nasuwa się od razu pytanie, czy kiedyś już nie była wymieniana na zwykłą. A tam jest z tego co pamiętam akumulatorek.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Lis 2022, 15:05

nie da rady zmienić na zwykłą, nie ma tam też akumulatorka, jest bateria którą jest zintegrowana z jej mocowaniem, można kupić zamienniki ale trzeba lutować
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16718
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Lis 2022, 20:41

No to wychodzi na to, że są różne baterie do tego modelu.
Na pewno jest akumulatorek VL2020 3V i też trzeba lutować.
Jest też akumulatorek LIR2032 3,5V chyba i też trzeba lutować.
Ale z tego co sprawdziłem, to tych baterii do E46 jest dość sporo.
Warto więc chyba sprawdzić wg pilota jaka ma być i jaka jest.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Gru 2022, 00:19

Sprawa z odpalaniem chyba ogarnięta, bo póki co odpala bez problemu. Wystarczyło trochę poruszać przekaźnikiem za schowkiem odpowiadającym za pompę paliwa, miejmy nadzieję, że właśnie to było problemem. Co do baterii to kupiłem VL2020 Panasonic, a na baterii LIR2025 (tak to u sprzedawcy wygląda w opisie i na zdj). W jednym kluczyku na pewno był wymieniany. Mam jeszcze dwa pytanka, czy jeśli mam uszkodzony moduł komfortu to czy kluczyki da radę zakodować? I drugie to czy mogę ten moduł komfortu wyciągnąć, żeby spisać numery i zobaczyć jaka to wersja czy będę musiał coś kodować po tym jeśli go wyciągnę?
Ciastek140
Początkujący
 
Posty: 68

02 Gru 2022, 07:53

kluczyka kodować nie trzeba ponownie, moduł możesz wyciągać, nie musisz kodować ponownie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16718
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4