E60 530i, czy 530d

30 Kwi 2018, 13:15

Tom88T napisał(a):Audi A6C6 ?? 2.4 za słabe


Dlaczego za słabe? 8.5 do setki, Vmax 230 km/h wg mnie normalne osiągi, to nie są auta którymi się tnie na każdych światłach.
Do tego starego typu silnik - w stosunku do większości w tym modelu nie FSI

Za to nie ma turbiny, brzmienie niezłe, do zagazowania ok itd..
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

30 Kwi 2018, 13:35

Po przesiadce z obecnego auta na prawdę chcę poczuć dużą różnicę w przyspieszeniu. A biorąc takie 2.4 jak minie początkowy "zachwyt" nowym autem i opadną emocje to zacznie mi brakować mocy.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

30 Kwi 2018, 13:49

A6 2.4 to raczej 8,7-8,9 do setki według pomiarów, nawet sam producent tyle podaje.

Co prawda C6 nie widzę w zestawieniu (jest tylko z multitronicem) ale C5 ma ten sam silnik i pomiary się zgadzają. Generalnie 2.4 dostaje bęcki od 740 na każdym kroku, także jeśli autor chce osiągi i kopa to 2.4 jest "tylko dobre". Ba, porównując do 740 to nawet Mondeo czy S80 pomimo turbo będą nieco wolniejsze. Duża "fałka" jest nie do pobicia, a do tego kultura pracy, dźwięk...

EDIT: Żeby nie było, że mi chodzi tylko o przyspieszenie 2.4 vs 740i, nie, nie. Chodzi mi o każdy pomiar, czy to 0-180, czy 80-180 itp. V8 jest do tego stworzone, V6 od Audi "tylko jedzie".
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Kwi 2018, 14:06

Galakty, dokładnie tak, jak piszesz.
W takim V8 piękne jest to, że jak jedziesz sobie przepisowo to cichutko chodzi, a jak się depnie w gaz to.. balsam dla uszu.
Najbardziej się obawiam w przypadku tak leciwego auta, że będą mnie do szału doprowadzać bolączki aut wiekowych, czyli jakieś zaśniedziałe przewody, zmęczenie podzespołów, jakieś sparciałe uszczelki, nie wiem jak w wykończeniem wnętrza, czy jest ono na tyle odporne i solidne, że można jeszcze coś dostać z ładnie spasowanym i nie skrzypiącym wnętrzem?
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

30 Kwi 2018, 14:14

Oczywiście. Zależy jak kto dbał, ale takie wnętrze będzie nadal lepsze niż w nowych autkach typu Bravo itp. Zawsze można je zregenerować, jeśli zajdzie potrzeba.

O przewody i kostki się nie martw, nie zaczną się sypać z dnia na dzień. Prędzej jakieś czujniki, wycieki, zawieszenie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Kwi 2018, 15:44

I znowu zaczyna się tabelkowanie :mrgreen: żeby autor poczuł różnice musi być nm a w takim.czymś jak audi 2,4 nie ma niuta i masa spora więc nastąpi szybka nuda. Więc albo diesel i 3,0 fajnie jedzie albo v8.

P.S

Ostatnio troszku jeżdżę type r fn2 i tabelkowe 7s delikatnie mówiąc śmiesznie wygląda gdzie przesiadając się do v8 mam wrażenie że silnik jest 5x mocniejszy. 200nm z ufo na nic więcej nie starcza.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11126
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Międzynarodowy Dzień Uprzejmości na Drodze
    Święto wywodzi się z Francji, ale szybko zyskało popularność na całym świecie. Co to znaczy być uprzejmym na drodze? Przestrzeganie przepisów oraz bycie przewidywalnym i wyrozumiałym kierowcą. Tak rozumiana uprzejmość ...

02 Maj 2018, 20:50

No więc reasumując najlepiej wyjdzie ten 530i + LPG?
Z listy o kosztach serwisu zamieszczonej tutaj na forum widzę, że warto wymienić na dzień dobry pompę wody, chyba, że miałbym jakimś cudem papiery, że takowa usługa była wcześniej wykonana.
Są jeszcze jakieś typowe bolączki, które najlepiej od razu wymienić?
Czytałem też o czujniku temperatury, który podobno lubi się zepsuć i unieruchomić auto.
Przy zakupie auta do 37k miałbym oprócz tego 7k na serwis i ubezpieczenie.

Chyba, że ktoś jeszcze coś powie nt. mondeo mk iv 2.5T w wersji titanium?
Wizualnie, wyposażeniowo i silnikowo mi odpowiada, ale zastanawia jakość materiałów wewnątrz i poziom wyciszenia kabiny.

Wiem też, że to zupełnie dwa inne auta, m.in. ze względu na napęd, jednak nie zwracam aż nadto uwagi, czy będzie FWD, czy RWD.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

02 Maj 2018, 21:11

Tom88T napisał(a):Chyba, że ktoś jeszcze coś powie nt. mondeo mk iv 2.5T w wersji titanium?
Wizualnie, wyposażeniowo i silnikowo mi odpowiada, ale zastanawia jakość materiałów wewnątrz i poziom wyciszenia kabiny.


Musisz sam zobaczyć i zdecydować. Dla jednego będzie ok, dla innego nie.
Dla mnie jest na poziomie zadowalającym jak na auto w takiej klasie i kasie, lepiej niż jakaś insignia np.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Maj 2018, 18:15

Jeszcze zapytam o żywotność silników w tym E60 - M54B30 słyszałem, że są bardzo żywotne, natomiast jak się ma kwestia N52B30? Blok silnika już z delikatniejszych materiałów, jak to się przekłada na trwałość? Czy można o nich powiedzieć, że dojeżdżą spokojnie do 500 tys. km? Czy raczej spodziewać się różnych przygód? Mówimy oczywiście, że nie trafie na zajechany motor. To samo się tyczy skrzyni automatycznej (nie smg).
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

15 Maj 2018, 11:04

Tom88T napisał(a):Jeszcze zapytam o żywotność silników w tym E60 - M54B30 słyszałem, że są bardzo żywotne, natomiast jak się ma kwestia N52B30? Blok silnika już z delikatniejszych materiałów, jak to się przekłada na trwałość? Czy można o nich powiedzieć, że dojeżdżą spokojnie do 500 tys. km? Czy raczej spodziewać się różnych przygód? Mówimy oczywiście, że nie trafie na zajechany motor. To samo się tyczy skrzyni automatycznej (nie smg).


Dobry żart :ok: A co Ci po tym że przejedzie 500tyś.km. jak w osprzęt włożysz równowartość 4erech BMW którym jeździsz...
Poczytaj dokładnie bo nawet to niby te "tytany" bezawaryjności mają tyle zagwostek że naprawdę trzeba tęgiej głowy żeby to zapamiętać.
Ostatnio fan bmw mi tłumaczył o super pimpowanym n52 z podziałem na wadliwe tłoki, wadliwe głowice, problemy z zaworami a do tego standard z vanosowy który dotyczy większości silników bmw.... no ale wiesz dalej miłośnicy pieją no bo w AŚ napisali że 3,0d zrobi 500tyś.km. szkoda że nie dodali że na 3ech skrzyniach i oleju wymienianym co 50tyś.km. :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11126
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Maj 2018, 11:11

Nie znam sie, wiec pytam. Dla mnie nie ma tu nic smiesznego.
Czyli widze, ze konsekwentnie odradzacie E60 w benzynie jak i dieslu..
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

15 Maj 2018, 11:22

Tom88T napisał(a):Nie znam sie, wiec pytam. Dla mnie nie ma tu nic smiesznego.
Czyli widze, ze konsekwentnie odradzacie E60 w benzynie jak i dieslu..

Tu nie chodzi o odradzanie masz forum bmw gdzie jest bardzo obszerny temat dotyczący diesli. Wszyscy je chwalą za jazdę ale jest na wstępie wymienione abecadło dotyczące tych silników. Na tą chwile to abecadło to około 10k liczone bardzo cienkim ołówkiem bez serwisu. Więc przelicz sobie czy mając auto za 30k chciałbyś w serwisy i naprawy włożyć połowę jego wartości.
Oczywiście możesz trafić że wszystkie bolączki będą zrobione to wtedy czeka Cię serwis ale też typowy dla bmw. Tylko powiem Ci biorąc pod uwagę grupę docelową aut premium z EU to trafienie takiej wyprowadzonej e60ki może graniczyć z cudem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11126
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Maj 2018, 12:04

Obserwuję grupę E60 na FB i jak ktoś ma naprawdę zadbany egzemplarz 530d to nawet przedlifty potrafią chodzić po 40 tysięcy...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Maj 2018, 12:30

I z benzyna jest ten sam schemat?
Na 80% wolalbym benzyne.

Jakies inne propozycje aut? Tylko prosze nie Laguna itp.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

15 Maj 2018, 12:41

szybki napisał(a):A co Ci po tym że przejedzie 500tyś.km. jak w osprzęt włożysz równowartość 4erech BMW którym jeździsz...
szybki czy Ty w ogóle sprawdziłeś koszt jakich kolwiek części do e60? czy tylko gadasz to co Ci koledzy antyBMW nagadają? czy 500 zł za alternator to kosmos? a 300 za rozrusznik? regenerację turbo juz spokojnie za 1000 ogarniesz czy to są koszta wyższe niż w innych markach? zresztą nie chce mi się wałować tego tematu bo nie ma sensu, autorze jeżeli chcesz kupić e60 i masz jakieś pytania to musisz zmienić forum bo tu niestety dobrego słowa o marce BMW, Audi i VW nie usłyszysz :cry:
Nawet czytać mi się nie chce tych wypowiedzi typu ''mój kolega w BMW wsadził już 10 tyś'' :lol:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4