Ecoboost wady i zalety

07 Maj 2020, 07:07

Witam
Chciałbym kupić swoje pierwsze auto z silnikiem ecoboost , obecnie robię prawo jazdy na automacie . Niestety na silnikach się nie znam dlatego chciałbym zasięgnąć waszej rady , jakie są wady i zalety tego silnika ?
Samochód będzie służył rodzinie 4 osobowej na weekendowe wypady
Dlaczego myślę o ecoboost ? - chodzi mi tu o niska awaryjność , z tego co wyczytałem nie ma żadnego problemu z tymi silnikami , plus też jest taki że obniża ok koszta ubezpieczenia ze względu na wielkość
Gość109198
 

07 Maj 2020, 09:56

Tak na samym początku
Tajger230 napisał(a):obecnie robię prawo jazdy na automacie

Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę z tego, że mając PJ zdane na automacie, z tyłu PJ będzie wpis "78". Mając ten wpis, nie wolno ci jeździć samochodami ze zwykłymi skrzyniami. Można jeździć tylko i wyłącznie samochodami z ASB. To tak na marginesie :wink:
Co do EcoBoost - jest to lepszy "inteligentnie" silnik Zetec. Z tego co wiem, to te silniki mają uporczywy wg wielu kierowców system Start-Stop. Z racji wtrysku bezpośredniego, jest ciężko tam zakładać LPG - można założyć tylko i wyłącznie LPG z dotryskiem benzyny, a ta jest dość droga w porównaniu z innymi. Można też założyć LPG gdzie gaz podawany jest przez wtryskiwacze benzyny, ale ta jest jeszcze droższa.
Jeżeli chodzi o awarie ( bo to zapewne cię najbardziej interesuje ) to głównym problemem jest przegrzewanie się silnika. Efektem jest pęknięcie głowicy, a nawet dochodziło do pęknięcia bloku i wycieku oleju, co skutkowało pożarem. Ford, w ramach akcji serwisowej zlikwidował ten problem, jednakże warto sprawdzić, czy auto, które będziesz kupować miało to zrobione. Oprócz tego pojawiają się problemy z turbo ( zaciera się wirnik i cięgno klapy zaworu upustowego. Awariom ulegają też pompy paliwa.
Plusem tego wszystkiego ( oprócz przegrzania się silnika ) są dość niskie ceny części i ewentualna naprawa nie jest bardzo droga. Zresztą awarie pomp czy turbo zdarzają się praktycznie w każdym silniku i w tym przypadku nie ma co stawiać za minus w tym silniku.
A jeżeli chodzi o ogól samochodów z tymi silnikami, to raczej są uważane za dobre i mało problematyczne.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Maj 2020, 13:49

MotoAlbercik napisał(a):Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę z tego, że mając PJ zdane na automacie, z tyłu PJ będzie wpis "78". Mając ten wpis, nie wolno ci jeździć samochodami ze zwykłymi skrzyniami. Można jeździć tylko i wyłącznie samochodami z ASB. To tak na marginesie

Tak kumam , zanim zacząłem robić PJ przeczytałem wszystko co było mi potrzebne , i uważam że narazie zrobię na ASB , a jak będzie trzeba to również na manualu wtedy już z doświadczeniem będzie łatwiej
Dzięki za szybką i wyczerpująca odpowiedź , jestem tu nowy i o autach nie mam pojęcia :bored: no może nie że mam pojęcia ale w kwestiach technicznych zaawansowanych wiedzy mi brak , dlatego też nie pytam na forum " co to jest ecoboost" a szukam i czytam w google , ale jeżeli przychodzi kwestia wyboru tu już wolę poradzić się osób które mają ogromną wiedzę.
Odbiegnie od tematu trochę żeby nie śmiecić po forum , mógłbyś mi poradzić jak nabyć wiedzę o autach od podstaw ?
Może jakieś filmy na YT , czytać nie lubię a TVN turbo nie pokazuje napraw tak jak chciałoby się je zobaczyć
Wiem jak wymienić klocki hamulcowe, zmienił koła , kierownicę , poduszkę powietrzną , czy naprawić zepsuta szybę , klimatyzację lub wymienić akumulator
przez miesiąc byłem na przyuczeniu jako mechanik zanim wszystko się zamknęło

Z racji wtrysku bezpośredniego, jest ciężko tam zakładać LPG - można założyć tylko i wyłącznie LPG z dotryskiem benzyny, a ta jest dość droga w porównaniu z innymi. Można też założyć LPG gdzie gaz podawany jest przez wtryskiwacze benzyny, ale ta jest jeszcze droższa.

Mieszkam w UK tu gaz jest bardzo mało popularny więc zostanę przy benzynie .
Gość109198
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co to znaczy być uprzejmym na drodze?
    Po pierwsze być kierowcą przewidywalnym, a nie chaotycznym i pełnym emocji. Po drugie przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Po trzecie kierować się zasadą współpracy, ostatecznie intencją wszystkich jest bezpieczne ...