Efektywność opon zimowych ze Skandynawii po wyjęciu kolców.

27 Wrz 2022, 06:55

Mam ochotę na pewien eksperyment. Jednak może ktoś z was ma inne swoje doświadczenia w tej materii ,to chętnie poczytam.
Chodzi o to ,że kupiłem kilka miesięcy temu auto ze Szwecji. Do auta salon w Szwecji dorzucił 2 komplet kół z oponami zimowymi i z kolcami. Opony mają bardzo głęboki bieżnik chociaż są "stare" prawie 10-letnie i są pewnie od nowości w tym aucie. Samo auto ma niewielki przebieg ok 100 tys.km no to się nie zużyły. Są to opony NOKIAN Hakkapeliitta produkcji z Finlandii a nie z Rosji.
Usunąłem z nich wszystkie kolce.
Czy będą problemy z ich użytkowaniem w naszych zimowych warunkach? Spotkałem się z opinią że te opony z kolcami ,bez tych kolców to trzymają się tylko dobrze na prawdziwym śniegu, a na mokrym asfalcie to "łyżwy"... bo różnią się od mieszanki zwykłych zimowych opon.
Miał ktoś doświadczenia? Nie wiem czy mam się nastawiać na jazdę na nich ,czy wyrzucić je i kupić nowe zimówki. Troch ich szkoda ,gdyż napotkałem opinię, iż stare fińskie Nokiany są lepsze niż nowsze opony ze średniej półki.
Te moje nie są spękane, są czarne i eleganckie ,a wyglądają jakby miały za sobą 1 sezon...
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Wrz 2022, 07:15

Mój kolega hurtowo sprowadza auta ze Szwecji i utylizuje te opony. Krótko mówiąc bez kolców nie nadają się do niczego.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Wrz 2022, 11:57

Mają 10 lat a to już sporo nawet na takie które by nie były w ogóle używane. Najlepszym testem było by pewnie ich założenie i test w warunkach kiepskiej pogody wtedy byś wiedział czy się ślizgają nie hałasują itd. Jak wyglądają dobrze to możesz pokusić się o taki zabieg który będzie kosztował Cię założenie ich na felgi wraz z wyważeniem.

U nich opony trochę inaczej się starzeją bo nie mają takiego kontaktu z sola jak u Nas :wink:

szybki napisał(a):Krótko mówiąc bez kolców nie nadają się do niczego.
Może są mocno zużyte bo przecież można na takich oponach jeździć i bez kolcy. Mieszanka gumy jest taka sama jak w innych zimowych oponach (kiedyś się interesowałem trochę tym tematem). Jedyna różnica to dziurki których jest około 100 w oponie w których można umieścić kolce za pomocą specjalnego pneumatycznego pistoletu. Oczywiście tak jak i przy standardowych oponach zimowych mamy różne marki od najsłabszych po premium.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

27 Wrz 2022, 12:15

Rokiko napisał(a):Może są mocno zużyte bo przecież można na takich oponach jeździć i bez kolcy. Mieszanka gumy jest taka sama jak w innych zimowych oponach (kiedyś się interesowałem trochę tym tematem). Jedyna różnica to dziurki których jest około 100 w oponie w których można umieścić kolce za pomocą specjalnego pneumatycznego pistoletu. Oczywiście tak jak i przy standardowych oponach zimowych mamy różne marki od najsłabszych po premium

To tyle teorii :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Wrz 2022, 12:23

Efektywność opon zimowych ze Skandynawii po wyjęciu kolców. Efektywność opon zimowych ze Skandynawii po wyjęciu kolców. No to jak jest z tą mieszanką?? Różni się pod kolce od zwykłej zimówki czy nie , bo jedni piszą i mówią tak a inni co innego..?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Wrz 2022, 12:44

A jakie masz oznaczenia na oponie? Widać że typowo zimowe więc nie może to być coś innego. Jedyna różnica to miejsca na kolce w warstwie bieżnika i trochę wyższa sama warstwa z bieżnikiem bo musi być trochę mocniejsza ze względu na możliwość używania opony z kolcami :wink:

Widzę, że masz opony na felgach więc załóż je i sam przetestuj i będziesz wiedział czy warto na nich jeździć czy nie. Wyglądają ładnie ale mają 10 lat więc na to trzeba brać poprawkę.

EDIT: powyższy opis dodałem na podstawie zdjęcia boku opony, a widzę że dodałeś teraz zdjęcie bieżnika, a tam widać że została już z niego jakaś połowa ;/ więc nie są to tak mało eksploatowane opony jak napisałeś w pierwszym poście.

Zerknij na to zdjęcie tu widać, że nie masz praktycznie zapasu do bezpiecznika w oponach (w tych granicach najczęściej zimówki powinno zmieniać się na nowe)

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi i-MIEV - sukcesy rynkowe i sportowe
    Drugie z rzędu zwycięstwo Mitsubishi i-MiEV w organizowanym przez FIA pucharze "Alternative Energies Cup – kat. IIIA" to kolejne ważne wydarzenie w karierze tego modelu, która rozpoczęła się w Europie zaledwie ...

27 Wrz 2022, 13:28

Dzięki za odpowiedź ale tak jak napisałem na początku ,trochę traktuję to jako eksperyment ,bo w sumie zamówiłem już nowe zimówki od Vredesteina do tego auta. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Wrz 2022, 15:20

artur73 napisał(a):trochę traktuję to jako eksperyment

Może trafisz na ciche :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Wrz 2022, 15:53

Dzisiaj byłem u wulkanizatora zamienić te opony. Leję na eksperyment ,bo jeszcze gdzieś przywalę. Założyłem te Vredesteiny. Natomiast opinia wulkanizatora o tych "skandynawskich" to jedno zdanie: "w p...du z twardym plastikiem"...
A co tych założonych VREDESTEIN Wintrac , coś nie teges..? Bo ten sam oponiarz mówi że to bardzo dobre opony.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Wrz 2022, 16:43

artur73 napisał(a):Natomiast opinia wulkanizatora o tych "skandynawskich" to jedno zdanie: "w p...du z twardym plastikiem"...
To było do przewidzenia patrząc na zdjęcia i wiek opon :wink:
artur73 napisał(a):A co tych założonych VREDESTEIN Wintrac , coś nie teges..? Bo ten sam oponiarz mówi że to bardzo dobre opony.
Opony dobre ale zobaczysz w eksploatacji czy będziesz z nich zadowolony. Tu trzeba patrzeć na to jak się zachowują na mokrym i na śniegu, na spalanie i to jak są głośne...
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

28 Wrz 2022, 20:42

Rokiko napisał(a):To było do przewidzenia patrząc na zdjęcia i wiek opon

Mi też się wydaje że to było do przewidzenia ale nie przez foty i wiek ale zgodnie z tym co było napisane wcześniej:

szybki napisał(a):To tyle teorii
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe