Ekologia a motoryzacja. Czy to ma sens?

11 Mar 2011, 15:33

Witam szanownych forumowiczów.
Dużo ostatnimi laty mówi się i pisze o ekologicznych samochodach. Koncerny samochodowe prześcigują się w produkcji coraz to nowszych, lepszych i bardziej oszczędnych aut z coraz większym zasięgiem i coraz lepszymi osiągami. Dużo czasu i pieniędzy poświęca się na propagowanie ekologicznych samochodów.
Ale jaka jest prawda? Czy gra jest warta świeczki? Dla mnie osobiście najlepsze są stare, dobre, sprawdzone materiały i technologie.
A co Wy o tym myślicie?
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

12 Mar 2011, 16:09

Mała ilość osób przekonuje się do nowości, taka natura polaka, woli zaufane koncerny i technologie. Myślę, że z czasem przekonamy się do pojazdów na prąd, gdy ciut stanieją.
rcwarez
Nowicjusz

Miejscowość: Pleszew

12 Mar 2011, 16:51

BRODATY napisał(a):Dużo ostatnimi laty mówi się i pisze o ekologicznych samochodach. Koncerny samochodowe prześcigują się w produkcji coraz to nowszych, lepszych i bardziej oszczędnych aut z coraz większym zasięgiem i coraz lepszymi osiągami. Dużo czasu i pieniędzy poświęca się na propagowanie ekologicznych samochodów.

Zależy co dokładnie masz na myśli. Jeżeli to, że jest obowiązek aby producent podawał spalanie CO2 w samochodzie i ja mam się niby sugerować tym, to jest to kompletna głupota. Wali mnie, czy auto spala 100 g.CO2/100 km, czy 2500 g.

Jeżeli natomiast chodzi o zwiększanie zasięgu, zmniejszanie spalania. To jak najbardziej tak. Mały silnik, małe spalanie, duża moc. Na tym polega rozwój. Dlatego pojawiły się np. silniki TDI, bo odkryto, że z człapiącego diesla można wykrzesać sporo wigoru.