Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"

16 Mar 2011, 12:02

Seba TDI napisał(a):No moze i tak, ja palca w d.. nie wkladalem, ale skoro twierdzisz ze to pomaga.... albo nie jednak nie bede probowal.


Czlowieku 2.5l jaki by nie byl, czy rzendowy, czy V i jakiej kolwiek produkcji-nieslyszalem i nie widzialem nigdy spalania mniejszego niz 7-8 a co dopiero 6!!!!!!!

Przy moim stylu jazdy czluli kazda mozliwa gorka to na luz lub jak potezne wzniesienie to gaszac, chamujac skrzynia, gaszac na swiatlach za hu... nie moglem dojsc do 7.
Natomiast 1.8t zszedlem w ten sposob(jednorazowo) do oklo 5L a 1.9 tdi do 4.2L.

Mialem tez okazje sprawdzac mozliwosci 2.5 TDI V6 oraz 2.5TDI rzedowego z 100tki i niestety tez jak volvo palily powyzej 7 i w gore.

[ Dodano: 15 Marzec 2011, 23:40 ]
A jesli tak szyderczo chcesz za slowka lapac, to lap za cala wypowiedz, bo wylapujac ze zdania slowo glupi nie chodzi o ciebie ale np o glupi pomysl;)

Tak wiec podajac spalanie 4.2 zaznaczylem ze to minimalne odnotowane(o ile cos ci to mowi) A POZNIEJ PRZECIETNE/NORMALNE 5,5-6,5 ale to juz pewnie dla ciebie roznicy nie robi prawda;) Wkoncu szydzac nie podales wszystkich info wiec miales racje-nie ublizaj sobie i cytujac cytuj szczerze a nie intrygi siejesz.


To coś słabo jak 2.5TDi nie mogłeś zejść poniżej 7...
Hyundai Terracan 2.9CRDi przy 2,2t masy udało mi się zejść do 8l/100km przy szerokości opon 255.
KonradMB
Aktywny
 
Posty: 251
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Subaru
Silnik: H6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

16 Mar 2011, 12:08

Seba TDI napisał(a):Przy moim stylu jazdy czluli kazda mozliwa gorka to na luz lub jak potezne wzniesienie to gaszac...


Widze że uprawiasz PSJ. Szkoda że stwarzasz w ten sposób duże zagrożenie na drodze.
1.8T spalało pewnie te 5.5 na lawecie :-D
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

16 Mar 2011, 12:47

Seba TDI napisał(a): gaszac na swiatlach za hu... nie moglem dojsc do 7.

Trzeba było wcale nie odpalać to spalanie byłoby zdecydowanie niższe.

Albo wcale nie wsiadać do auta tylko poświęcić ten czas na naukę ortografii to przynajmniej dałoby się Twoje wpisy przeczytać.
Shymko
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Wlkp

16 Mar 2011, 13:09

I tutaj muszę się z AreBie zgodzić... 1.8T to wiesz... Samo 1.8 nie wykręci takiego spalania, a do tego. turbina :wink: 325TDS paliła ok 6.5l w automacie, E290 spala na trasie tak od 6.8-7.5 zależy jak deptany i jakie warunki...teraz zrobiło się cieplej to wskaźnik paliwa od razu wolniej opada :mrgreen:
Parchatym RD28 na 32" nawet udało się zejść raz do deko ponad 10l :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

16 Mar 2011, 13:27

Jogi4x4 napisał(a):I tutaj muszę się z AreBie zgodzić... 1.8T to wiesz... Samo 1.8 nie wykręci takiego spalania


No i tu walasnie potwierda sie wiarygodnosc waszych wypowiedzi, slilnik uturbiony zawsze pali mniej przy tej samej pojemnosci co wolnossacy, ale wy trzymacie sie jakichs prl'owskich przekonan panowie.

Tak wiec juz nie dyskutuje, bo widze ze nie wielkie pojecie o turbodoladowanych macie ale jeden przez drugiega krzyczy, tylko szkoda ze wysmiewajac a nbie argumentujac;) No tak, zeby miec argumenty to trzeba miec wiedze na temat o ktorym sie mowi prawda:)

A i jeszcze cos-kolejna wpadka znawcow/ Szerokosc opon ma znaczenie przy maluchy i mocach silnikowych rzedu do 50-60 koni, powyzej 100 jak top w przypadku passatow, czy 2.5 diesli juz jest to nieistotne;)-to tak jako ciekawostke z fizyki podalem.

[ Dodano: 16 Marzec 2011, 11:30 ]
I prosze wAS, ZACZNIJCIE CYTAC ZE ZROZUMIENIEM!!!!!!!
AreBie napisał(a):Widze że uprawiasz PSJ. Szkoda że stwarzasz w ten sposób duże zagrożenie na drodze.
-co to ku.. jest wogole??????????/

Napisalem ze o stylu jazdy dzieki ktoremu mozna takie spalanie osiagnac. Nie pisalem ze jezdze tak na codzien!!!!!


Na codzien czyli, przecietnie/normalnie auto pali wiecej bo nie gasze silnika na gorkach i tp bo jak stwierdziles troche to nietaktowne, ale zawsze udalo sie cos z kontekstu wyrwac podsumowac i jest fajnie prawda?
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

16 Mar 2011, 14:57

"Przy moim stylu jazdy..."

Tak dokładnie napisałeś ;-)

Wytłumacz mi teraz dlaczego np. jednak mimo wszystko taki Forester Turbo pali więcej od wolnossaka. Jestem ciekawy twoich teori (tarcie i opór nie wpływaja według Ciebie na spalanie)...skonfrontujemy je z praktyka i życiem ;-)

Widze że mamy nowy trend na forum. Zamiast "kup BMW" "kup Passata TDI" :-D Przeżyjemy i to ;-)
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

16 Mar 2011, 15:06

Dobra to wytłumacz dlaczego silnik RD28 w porównaniu z RD28T (Patrol) pali mniej, nie są to duże różnice ale jednak wolnossak pali mniej, i nie powiesz mi że auto które ma opony o szerokości 10.5"(cala) będzie palić tyle samo co o szerokości 12.5"
Najlepiej też uturbione motory gasić zaraz po zakończeniu jazdy, po co czekać na wychłodzenie turbiny, zawsze 100ml paliwa zaoszczędzone :mrgreen:

[ Dodano: 16 Marzec 2011, 14:11 ]
AreBie napisał(a):kup Passata TDI"

Zawsze twierdziłem że to wspaniałe, cudowne auto. Nawet jak szukałem Oczka/E39 to brałem pod uwagę Passata FL, brałem pod uwage do czasu aż do niego nie wsiadłem...dziekuje. Wolę 2-4lata starszą klasę E :wink: ale w Passacie wszystko jest wspaniałe znakomite... :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

16 Mar 2011, 18:46

A kto mowi kup passata TDI?
Ja tak nie mowie, to ze mi pasuje to nie musi tobie pasowac.

Owszem jak juz wspomnialem przy mocy powyzej 100koni i masie okolo 1-1,1/2 tony rozmiar opon nie ma znaczenia(mowie o zmianach rzeczywistych a nie kolach od polida czyli np z 195 na 225 a nie na 360)

Turbodoladowane jednostki i z teorii i z praktyki pala mniej.
Sa owszem silniki jak z subaru czy alfy gdzie jest odwrotnie bo i parametry silnika sa inne. Jezeli wstawi sie zbyt wielka turbine(do uzyskania wielkich mocy) do 2.0 to bedzie palic wiecej niz wolnossace 2.0 ale jak fabrycznie mamy tylko ulzyc w aciaganiu powietrza (czyli jak w przypadku 1.8T) to spalanie spada.
Tak wiec na przykladzie 1.8 i 1.8T mamy 125 i przy T150km gdzie 1.8T pali mniej o nawet 1-1,1/2L.
Natomias gdy turbo nie jest dostosowane wraz z ustawieniami jak w przypadku 1.8T 170 koni i silnik jest wysilony to faktycznie spalanie jest adekwatnie o te 1-1,1/2L wieksze od 1.8 wolnossacego.

Subaru jak i honda robia wysilone silniki(to chyba nietrudno zauwazyc) w ktorych wiele parametrow nie nadaje sie do porownywania miedzy doladowanym a wolnossacym silnikiem.

Ciekawe co odpiszesz, mam wrazenie jak bym ze sciana gadal, wiec pewnie sie powtorzysz;)

[ Dodano: 16 Marzec 2011, 16:48 ]
Jogi4x4 napisał(a):Najlepiej też uturbione motory gasić zaraz po zakończeniu jazdy, po co czekać na wychłodzenie turbiny, zawsze 100ml paliwa zaoszczędzone

To chyba od siebie z garazu wygrzebales...

U mnie natomiastr zamontowany jest turbotimer-nawet w takim glupim TDI sie przydaje i robi swoje ;)

[ Dodano: 16 Marzec 2011, 16:55 ]
Jogi4x4 napisał(a):brałem pod uwage do czasu aż do niego nie wsiadłem...dziekuje

Niestety sprzedaz i zainteresowanie na rynku wtornym maja gdzies twoje zdanie.
Design passata czy audi wewnatrz auta bije na glowe toyoty i inne bmw z tych samych lat, ze juz o mercu nie wspomne-przeciez w nim do 2005 nawet porzadnego radia nie bylo.

Teraz pewnie przytoczysz zluszczajace sie klamki;) owszem luszczas sie w modelu Trendline, natomiast w Comfort line, Sport line i High line pozbyto sie ich na konto aluminiowych anodowanych uchwytow.

Co wiecej, pozycja za kierownica, dostep do funkcji z fotela pasazera i kierowcy sa idealne wrecz nie tak jak w bmw-auto dla kierowcy a reszta morda w szybe.

A osobiscie gdybym mial wybierac auto takie jaki mi sie podoba to wybralbym A8 z manualem Kombi-ale takiego nie ma wiec jezdze najbardziej zblizonym czyli pochodnym VAG kombiakiem. Wchodzi tez w gre A6 ale nie mam takiego na glupie zasady ubezpieczenia w UK-to samo co passat a 2 x drozsze ubezpieczenie.



Mysle ze ta dyskusja nie ma sensu jakiego kolwiek.

[ Dodano: 16 Marzec 2011, 17:00 ]
AreBie napisał(a):Wysłany: Dzisiaj 12:57 Re: Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"




"Przy moim stylu jazdy..."

Tak dokładnie napisałeś


Nie zprecyzowalem przy moim stylu jazdy w momencie sprawdzania spalania minimalnego.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

16 Mar 2011, 20:08

Masz rację ta dyskucja nie ma sensu, bo bzdury piszesz niesamowite.
Które to Hondy benzynowe mają turbine? Możesz podać przykład ?

P.S. W przerwie pracy na zmywaku podciągnij się trochę z ortografii.
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

16 Mar 2011, 20:28

Może Ford Mondeo? Fajny samochodzik, pali może trochę więcej ale za to przy 18 tys. zł możesz mieć auto z 2002-2003 r. a nie BMW czy Audi z 1999 r. ;)

np. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
karolek26
Nowicjusz
 
Posty: 49
Miejscowość: Piastów

16 Mar 2011, 21:53

AreBie napisał(a): W przerwie pracy na zmywaku podciągnij się trochę z ortografii


Zyczye ci takiego zmywaka jak moj i stawki za kazdy ''talez'';)
Malo uzywam polskiego i analfabetyzm wtorny sie powoli zaczyna klaniac.(dlatego dolaczylem do forum, zeby sie nie cofac)
Co do mojego zajecia to mam firme budowlana, i maly warsztat samochodowy, wiec z garami niewiele toma wspolnego zazdrosniku;)


Honda-hodzilo mi o przyklad wysilonych silnikow.



Chetnie sie poucze od ciebie, podeslij mi jakies swoje wypociny techniczne na temat pracy s markecie albo na magazynie z piwem-moze trafi mnie jakis awans dzieki temu i zakoncze zmuwanko;)

I wlasnie dla takich chwil jak ta warto byc w UK i nie mijac na ulicy ludzi twojego pokroju kolego.
Zazdrosc sie cisnie i tyle, ale nie martw sie polacy w UK tez nie chca ciebie i reszty obok siebie.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

16 Mar 2011, 22:12

Mondeo 2.0 w gazie było by fajną opcją.Przy prędkościach 140-150 nie powinien łyknąć więcej jak 10-11L.Ja w mondeo 2.5 V6 z 97 roku w trasie odnotowałem spalanie 9 litrów Pb bez oszczędzania.Trasa raczej mało ciekawa bo na 400 km tylko jakieś 100 to autostrada i prędkość 140-150.
Był Escort 105KM,jest Mondek 170KM :)
black_time
Początkujący
 
Posty: 170
Miejscowość: Łódź

16 Mar 2011, 22:31

Seba TDI napisał(a):
AreBie napisał(a): W przerwie pracy na zmywaku podciągnij się trochę z ortografii


Zyczye ci takiego zmywaka jak moj i stawki za kazdy ''talez'';)
Malo uzywam polskiego i analfabetyzm wtorny sie powoli zaczyna klaniac.(dlatego dolaczylem do forum, zeby sie nie cofac)
Co do mojego zajecia to mam firme budowlana, i maly warsztat samochodowy, wiec z garami niewiele toma wspolnego zazdrosniku;)


Honda-hodzilo mi o przyklad wysilonych silnikow.



Chetnie sie poucze od ciebie, podeslij mi jakies swoje wypociny techniczne na temat pracy s markecie albo na magazynie z piwem-moze trafi mnie jakis awans dzieki temu i zakoncze zmuwanko;)

I wlasnie dla takich chwil jak ta warto byc w UK i nie mijac na ulicy ludzi twojego pokroju kolego.
Zazdrosc sie cisnie i tyle, ale nie martw sie polacy w UK tez nie chca ciebie i reszty obok siebie.


Ja sobie potrafie poradzić w PL, nie musze być obywatelem kategori "B" i białym murzynem na wyspie ;-) Niewiem czego niby mam Ci zazdrościć ? analfabetyzmu ? Passata TDI ? 1.8T palącego 5.5 ? twojej pseudo wiedzy technicznej ? Dobrze jednak że tacy ludzie wyjechali z tego kraju.
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

16 Mar 2011, 22:51

Nie czytałem co prawda całego tematu ale wtrącę swoje 5 groszy odnośnie spalania silnika R5 150 KM z VW T4. Nie wiem skąd się bierzesz tak zaniżone wartości spalania kolego Seba TDI. Kogo tym spalaniem chcesz oszukać? Tutaj możesz napisać wszystko, włącznie z 1.8 T spalającym 6l/100km tylko pytam się po co? Będzie radocha na forum że tak mało pali, a prawda i tak wyjdzie pod dystrybutorem. Z resztą przeglądając Twoje posty takie gadki to jak grochem o ścianę, jest nawet takie powiedzenie : Ty masz prawo mieć swoje zdanie a ja mam prawo to zdanie mieć w d....
Wracając do spalania moje R5 2.5 TDI nigdy nie zeszło poniżej 6.8l/100km (trasa,lato, bez klimy). Pojemność i turbo jednak robią swoje, miałem wcześniej 2.4 bez turba, jechał wolno ale nie przekraczał 9l/100km a tym przyciskając po mieście zimą da się spalić 12l i więcej.
Inną kwestią jest jeszcze spalanie tego silnika 1.8 T, gdyż w Passacie B5 FL producent jako średnie spalanie nowego silnika podaje wartość 10,1l/100km.
[link do autocentrum.pl wygasł]
Z resztą ciekawi mnie też dlaczego tylu kierowców zawyża swoje spalanie chociażby na autocentrum.pl
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

16 Mar 2011, 23:04

Dlaczego 250D pali mniej niż 250TD dlaczego 300D pali mniej niż 300TD, dlaczego RD28 pali mniej niż RD28T, dlaczego SD33 pali mniej niż SD33T, dlaczego TD42 pali mniej niż TD42T, dlaczego RB25DE pali mniej niż RB25DET, dlaczego 1.7D pali mniej niż 1.7TD no dlaczego? Wiem! Zarówno Mercedes, Nissan, Isuzu itp. wstawili za duże turbo i przez to palą więcej niż wolnossaki.
Co do wyglądu rzecz gustu, jednak jakość materiałów użytych mi przemawia za Mercem i nie porównuj classic'a z High Line'm, mi fabryczny zestaw audio odpowiada (10głośników - nie wszystkie mają fakt najczęściej jest 6-8) aha i jest to zestaw Bose.
No i pewnie znowu skończy się warnem :evil:
Kolego i nie przytaczaj takiej zmiany ogumienia bo to praktycznie żadna zmiana.
Co do Passata ale niestety wiele osób uważa że Passat jest niezawodny choć niektóre testy wykazują inaczej a do tego skoro mogą mieć auto za tą samą kasę ale młodsze to wybierają plebswagena który nie zawsze rozwiązaniami technicznymi jest do przodu wystarczy popatrzeć na tylne zawieszenie W201 z 83r. i Passata B5 z 2000r. :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna