A kto mowi kup passata TDI?
Ja tak nie mowie, to ze mi pasuje to nie musi tobie pasowac.
Owszem jak juz wspomnialem przy mocy powyzej 100koni i masie okolo 1-1,1/2 tony rozmiar opon nie ma znaczenia(mowie o zmianach rzeczywistych a nie kolach od polida czyli np z 195 na 225 a nie na 360)
Turbodoladowane jednostki i z teorii i z praktyki pala mniej.
Sa owszem silniki jak z subaru czy alfy gdzie jest odwrotnie bo i parametry silnika sa inne. Jezeli wstawi sie zbyt wielka turbine(do uzyskania wielkich mocy) do 2.0 to bedzie palic wiecej niz wolnossace 2.0 ale jak fabrycznie mamy tylko ulzyc w aciaganiu powietrza (czyli jak w przypadku 1.8T) to spalanie spada.
Tak wiec na przykladzie 1.8 i 1.8T mamy 125 i przy T150km gdzie 1.8T pali mniej o nawet 1-1,1/2L.
Natomias gdy turbo nie jest dostosowane wraz z ustawieniami jak w przypadku 1.8T 170 koni i silnik jest wysilony to faktycznie spalanie jest adekwatnie o te 1-1,1/2L wieksze od 1.8 wolnossacego.
Subaru jak i honda robia wysilone silniki(to chyba nietrudno zauwazyc) w ktorych wiele parametrow nie nadaje sie do porownywania miedzy doladowanym a wolnossacym silnikiem.
Ciekawe co odpiszesz, mam wrazenie jak bym ze sciana gadal, wiec pewnie sie powtorzysz;)
[ Dodano: 16 Marzec 2011, 16:48 ]Jogi4x4 napisał(a):Najlepiej też uturbione motory gasić zaraz po zakończeniu jazdy, po co czekać na wychłodzenie turbiny, zawsze 100ml paliwa zaoszczędzone
To chyba od siebie z garazu wygrzebales...
U mnie natomiastr zamontowany jest turbotimer-nawet w takim glupim TDI sie przydaje i robi swoje
[ Dodano: 16 Marzec 2011, 16:55 ]Jogi4x4 napisał(a):brałem pod uwage do czasu aż do niego nie wsiadłem...dziekuje
Niestety sprzedaz i zainteresowanie na rynku wtornym maja gdzies twoje zdanie.
Design passata czy audi wewnatrz auta bije na glowe toyoty i inne bmw z tych samych lat, ze juz o mercu nie wspomne-przeciez w nim do 2005 nawet porzadnego radia nie bylo.
Teraz pewnie przytoczysz zluszczajace sie klamki;) owszem luszczas sie w modelu Trendline, natomiast w Comfort line, Sport line i High line pozbyto sie ich na konto aluminiowych anodowanych uchwytow.
Co wiecej, pozycja za kierownica, dostep do funkcji z fotela pasazera i kierowcy sa idealne wrecz nie tak jak w bmw-auto dla kierowcy a reszta morda w szybe.
A osobiscie gdybym mial wybierac auto takie jaki mi sie podoba to wybralbym A8 z manualem Kombi-ale takiego nie ma wiec jezdze najbardziej zblizonym czyli pochodnym VAG kombiakiem. Wchodzi tez w gre A6 ale nie mam takiego na glupie zasady ubezpieczenia w UK-to samo co passat a 2 x drozsze ubezpieczenie.
Mysle ze ta dyskusja nie ma sensu jakiego kolwiek.
[ Dodano: 16 Marzec 2011, 17:00 ]AreBie napisał(a):Wysłany: Dzisiaj 12:57 Re: Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"
"Przy moim stylu jazdy..."
Tak dokładnie napisałeś
Nie zprecyzowalem przy moim stylu jazdy w momencie sprawdzania spalania minimalnego.