Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"

16 Mar 2011, 22:10

Dlaczego 1.9 SDI pali miej niz 1.9 TDI ? No Dlaczego ????

Przestań się kompromitować ;-)
Ostatnio edytowany przez AreBie, 16 Mar 2011, 22:11, edytowano w sumie 1 raz
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

16 Mar 2011, 22:10

A ja tak spytam po jaką cholere zaczeła sie ta cała dyskusja odnośnie spalania?Wniesie to coś do tematu?Bo moim zdaniem nie,autor tematu chce żeby mu doradzić ale jak narazie sobie pewnie myśli a dam se spokój niech sie kłucą kto ma racje :roll:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

16 Mar 2011, 22:14

"Turbo żyje, turbo pije".
Zgodzę się z tym, że silnik turbodoładowany może palić mniej niż wolnossący ale o tej samej mocy a nie pojemności.
Wiem z doświadczenia, że np. 1.2 TCE czy 1.2 TSI palą mniej niż wolnossące 1.6 ale już np. 2.0 kompressor wcale nie pali mniej niż typowa dwulitrówka z tym, ze będzie jeździł od niej znacznie sprawniej.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Mar 2011, 22:15

Kierowcy na autocentrum chcą pokazać że ich potwory są paliwożerne :mrgreen: Zresztą ciekawe skąd wzięło się powiedzenie "turbo żyje, turbo pije" skoro turbiny spalają mniej.
Miałem okazję przejechać się klasą C 230K 193KM a chwilę później Passatem B5 VR5 i różnica ok 20KM ale o wiele fajniej jechało się klasą C, pewniej się czułem w zakręcie, przód nie próbował kombinować ani nurkować.

[ Dodano: 16 Marzec 2011, 22:21 ]
karolek26 napisał(a):Może Ford Mondeo? Fajny samochodzik, pali może trochę więcej ale za to przy 18 tys. zł możesz mieć auto z 2002-2003 r. a nie BMW czy Audi z 1999 r. ;)

np. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Tylko czy auto z 2003r. będzie w lepszym stanie niż klasa E/Seria 5 z 1998r.? Niekoniecznie. Inne materiały i tworzywa. Galaxy 2004r. GHIA, twarde plastiki, na desce - zdecydowanie E klasa ma fajniejsze w dotyku, w Galaxy pseudo alu schodzi z kierownicy i zostaje kremowy plastik, znikają linie na wyświetlaczu Volkswagena w Mercu nie mam tego problemu, nic się nie przeciera, Mondeo z 2003r. niestety podobnie jak Galaxy. :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

16 Mar 2011, 22:37

Tylko czy auto z 2003r. będzie w lepszym stanie niż klasa E/Seria 5 z 1998r.? Niekoniecznie. Inne materiały i tworzywa. Galaxy 2004r. GHIA, twarde plastiki, na desce - zdecydowanie E klasa ma fajniejsze w dotyku, w Galaxy pseudo alu schodzi z kierownicy i zostaje kremowy plastik, znikają linie na wyświetlaczu Volkswagena w Mercu nie mam tego problemu, nic się nie przeciera, Mondeo z 2003r. niestety podobnie jak Galaxy. :wink:[/quote]

Wiesz, faktem jest że Mondeo robi się duże przebiegi więc się zużywa. Oczywiście Mercedes to marka kierująca się innymi priorytetami niż Ford. No i zależy co kto woli: młodsze czy starsze ale sprawdzone auto.
karolek26
Nowicjusz
 
Posty: 49
Miejscowość: Piastów

16 Mar 2011, 22:54

Zgadzam się z AreBie i Jogi, SEBA TDI po raz kolejny pisze bzdety na forum, jestem zaszokowany, iż nie otrzymał jeszcze ostrzeżenia za poziom swojej merytoryki. Z resztą ten nick chyba wiele wyjaśnia...

Co do tematu - od siebie polecam E39 523i z gazem sekwencyjnym, auto bardzo wygodne na trasę, do tego optymalny motor.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Seat Leon III - gama silników
    SEAT wysyła nowego Leona na bitwę wydajnych i oszczędnych silników TDI i TSI, o pojemnościach od 1,2 do 2,0 litra pojemności. Wszystkie silniki wyposażone są w bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Zostały one zaprojektowane ...
    Jak ominąć przeszkodę na drodze
    Szybciej zapadający zmrok czy trudniejsze warunki atmosferyczne mogą opóźnić lub uniemożliwić wcześniejsze zauważenie przeszkody na drodze. Dodatkowo na jezdni może niespodziewanie pojawić się pieszy albo wybiec zwierzę. ...

16 Mar 2011, 23:40

Jasiek90 napisał(a):2.0 kompressor wcale nie pali mniej niż typowa dwulitrówka z tym, ze będzie jeździł od niej znacznie sprawniej.
hmm... a co ma kompresor do turbo????????????/ to calkiem inne doladowanie, calkiem inna charakterystyka pracy i calkiem inne spalanie

[ Dodano: 16 Marzec 2011, 22:42 ]
Jogi4x4 napisał(a):skąd wzięło się powiedzenie "turbo żyje, turbo pije" skoro turbiny spalają mniej.
gdzies slyszal, ale nie wie o czym....
Z tyego co jak wiem o tym powiedzeniu to chodzi o olej-slyne turbo przy szalenstwie wciaga olej nawet i litr na godzine pilowania non stop czy nowe czy stare. Zasada dzialania turbo to tlumaczy.

[ Dodano: 16 Marzec 2011, 22:46 ]
jiGsaw napisał(a):Z resztą ten nick chyba wiele wyjaśnia...
hm....ciekawe co twoj wyjasnia??
To nicka jak kazdy inny czyli to co pierwsze wpadlo do glowy i bylo dostapne.

Procz tdi Mam tez 1.9 CDTI oraz 2.2DTI, od tygodnia pojawilo sie tez polo 1.0E wiec nie stronie od innych aut niz TDI i pasaty;) ale zapomnialem ze forumowicze znaja wszystkich lepiej niz oni siebi samych i wiedza o nich wiecej-rdzennie polski.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

17 Mar 2011, 06:17

Tak turbo pali mniej ale tylko i wyłącznie w przypadku PSJ gdzie trzyma się auto na obrotach takich że nawet się nie załączy :P
KonradMB
Aktywny
 
Posty: 251
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Subaru
Silnik: H6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2011, 07:55

Jogi4x4 napisał(a):Dobra to wytłumacz dlaczego silnik RD28 w porównaniu z RD28T (Patrol) pali mniej, nie są to duże różnice ale jednak wolnossak pali mniej, i nie powiesz mi że auto które ma opony o szerokości 10.5"(cala) będzie palić tyle samo co o szerokości 12.5"
Najlepiej też uturbione motory gasić zaraz po zakończeniu jazdy, po co czekać na wychłodzenie turbiny, zawsze 100ml paliwa zaoszczędzone :mrgreen:
wszystko zależy od bieżnika :mrgreen:
ostatnio przesiadając się z 10,5 cali (szerokość) na 12,5i zwiększając średnice kołą z 34 na 35 obniżyłem spalanie o jakieś 7 litrów :mrgreen: więc wiesz :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Mar 2011, 08:38

Seba TDI napisał(a):
Jasiek90 napisał(a):2.0 kompressor wcale nie pali mniej niż typowa dwulitrówka z tym, ze będzie jeździł od niej znacznie sprawniej.
hmm... a co ma kompresor do turbo????????????/ to calkiem inne doladowanie, calkiem inna charakterystyka pracy i calkiem inne spalanie

[ Dodano: 16 Marzec 2011, 22:42 ]
Jogi4x4 napisał(a):skąd wzięło się powiedzenie "turbo żyje, turbo pije" skoro turbiny spalają mniej.
gdzies slyszal, ale nie wie o czym....
Z tyego co jak wiem o tym powiedzeniu to chodzi o olej-slyne turbo przy szalenstwie wciaga olej nawet i litr na godzine pilowania non stop czy nowe czy stare. Zasada dzialania turbo to tlumaczy.

[ Dodano: 16 Marzec 2011, 22:46 ]
jiGsaw napisał(a):Z resztą ten nick chyba wiele wyjaśnia...
hm....ciekawe co twoj wyjasnia??
To nicka jak kazdy inny czyli to co pierwsze wpadlo do glowy i bylo dostapne.

Procz tdi Mam tez 1.9 CDTI oraz 2.2DTI, od tygodnia pojawilo sie tez polo 1.0E wiec nie stronie od innych aut niz TDI i pasaty;) ale zapomnialem ze forumowicze znaja wszystkich lepiej niz oni siebi samych i wiedza o nich wiecej-rdzennie polski.


Turbodoładowany silnik ma wyższą sprawność, to prawda, ale to ma się nijak do spalania. Spalić może mniej tylko w pewnych, ściśle określonych, niemal laboratoryjnych warunkach, w codziennej jeździe spali więcej.

Seba TDI napisał(a):A i jeszcze cos-kolejna wpadka znawcow/ Szerokosc opon ma znaczenie przy maluchy i mocach silnikowych rzedu do 50-60 koni, powyzej 100 jak top w przypadku passatow, czy 2.5 diesli juz jest to nieistotne;)-to tak jako ciekawostke z fizyki podalem.


A to co? Sugerujesz, że fizyka nie dotyczy aut powyżej 100km? :lol: Jak wsadzisz laczki 255 do auta o mocy 150km to będzie podobny efekt jakbyś wstawił liczki 205 do auta o mocy 75km. :roll:

Seba TDI napisał(a):Niestety sprzedaz i zainteresowanie na rynku wtornym maja gdzies twoje zdanie.
Design passata czy audi wewnatrz auta bije na glowe toyoty i inne bmw z tych samych lat, ze juz o mercu nie wspomne-przeciez w nim do 2005 nawet porzadnego radia nie bylo.


Mercedes i BMW oferowały radio z cd do samochodu 20 lat temu, tyle w temacie. Klepiesz takie bzdety, że żal patrzeć. Design passata i audi bije toyoty i BMW... Już sam fakt zestawienia toyoty i BMW obok siebie daje dużo tutaj do myślenia na temat Twojej "wiedzy". Szkoda dalej komentować.

Seba TDI napisał(a):Co wiecej, pozycja za kierownica, dostep do funkcji z fotela pasazera i kierowcy sa idealne wrecz nie tak jak w bmw-auto dla kierowcy a reszta morda w szybe.


Tej wypowiedzi to już kompletnie nie rozumiem. To może przełączniki powinny być z tyłu i druga kierownica też? W samochodzie decydować o wszystkim powinien kierowca - właściciel i mieć jak najłatwiejszy dostęp do wszystkiego, wysoką precyzję, wygodną pozycję za kierownicą, łatwy odczyt itd. Tutaj akurat BMW jest wzorcem od lat.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

17 Mar 2011, 08:50

pomijając jużpolemike czy turbo spali więcej czy mniej itd... powyżej 130 km/h żadne auto nie będzie ekonomiczne :mrgreen:
ani to z dieslem wolnossącym ani to z turbiną, nie mówiąc już o benzynie która powyżej 110-120 pije jak smok :mrgreen:
wszytko co mówicie będzie ok w normalnym użytkowaniu autka ale przy prędkościach rzędu 150 (jak podaje autor) różnicy czy z turbo czy bez turba nie będzie, oba wypiją podobnie ( jedno bo będzi miało turbinę drugie bo słabszym silnikiem będzie pokonywać oþr powietrza spalając więcej paliwa na wysokich obrotach) przy takich prędkościach spalania rzędu 5-5.5 litra nie osiągniesz, prędzej 7,5-8 niezależnie od silnika, w benzynie z LPG 12-14litrów, wszystko zależy od silnika i stylu jazdy, oczywiście tempomatem i równą jazdą trochę ograniczysz spalanie, ale na cuda nie licz,
co ja bym brał?
przy takich założeniach wybrał bym solidnego diesla, na przykłąd C klasse merca w automacie, dlaczego? może i droga w obsłudze, może i nie piękna, ale skonstruowana pod tego typu jazde, spalanie ogarniesz w dieslu w granicach tych 7 litrów a silnik wytrzyma ciut więcej niż większość TDI i innych wynalazków z pod znaku VW i olimpiady :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Mar 2011, 09:10

pocieszny napisał(a):wszystko zależy od bieżnika :mrgreen:
ostatnio przesiadając się z 10,5 cali (szerokość) na 12,5i zwiększając średnice kołą z 34 na 35 obniżyłem spalanie o jakieś 7 litrów :mrgreen: więc wiesz :mrgreen:

Czyli rozumuje że tak, zamieniłes Fedimkę na Boggera lub coś podobnego ale szerokośc wpłynęła na trkację w błocie i lepsze robieie a zwiększenie średnicy o 1" zaskutkowało delikatnym podniesieniem auta więc się nie wiesza :mrgreen: więc jest mniej wtop, więc w którszym czasie pokonujesz tą samą drogę a że mniej wklejania to i spalanie spadło :mrgreen:

[ Dodano: 17 Marzec 2011, 09:17 ]
karolek26 napisał(a):Wiesz, faktem jest że Mondeo robi się duże przebiegi więc się zużywa

Faktem jest iż mój W201 miał ponad 800k przebiegu i środku nic sie nie łuszczyło, nie przecierało (poza fotelem - ale to miał już prawo), nawet nic nie skrzypiało, a autko było z 86r. :mrgreen:

Pozatym auto z turbiną do szaleństwa to miałem 2 - Rockyego 2.8TDi i Gallopera 2.5TDi, do tego znajomi mają Patrole z RD28T, Terrana z 2.7TD itp. auta ciorane w terenie często trzymane do konca i wiesz...jakoś turbiny nie chleja litrami oleju :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2011, 09:30

zmieniłem simexa 34x10,5 na BFG 35x12,5 i dziwnym trafem spalanie spadło z jakichś 18 na 11 :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Mar 2011, 09:45

Sugerujecie, że nie da się zejść ze spalaniem poniżej 11l/100km LPG dla Vsr=150km/h , przy aucie z segmentu średniego?

Myśle ze da rade, kto coś zaproponuje.
sunem
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: DL

17 Mar 2011, 10:56

Ale Simexa czy ciężką simexopodobną nalewkę, ciekawe ile wynosi różnica w masie koła :mrgreen: Co Ciebie wogóle skłoniło żeby założyć BFG do Patrola? Jaka różnica w trakcji przy cioraniu?
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna