Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"

17 Mar 2011, 11:57

Zacznijmy od tego, że nie da się w Polsce osiągnąć takiej średniej, nawet w Niemczech jest raczej nieosiągalna.
W zeszłym roku w Chorwacji na autostradzie przy 130km/h 150km/h i średniej niemal 100km/h udało mi się spalać niecałe 11 litrów LPG na 100km/h w samochodzie w którym było 5 osób + masa bagażu i box na dachu, z tym, że to zależy od przełożenia mój samochód ma dość długie przełożenia więc mimo skrzyni 5tki obroty były dość niskie.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Mar 2011, 14:48

Jasiek90 napisał(a):Zacznijmy od tego, że nie da się w Polsce osiągnąć takiej średniej, nawet w Niemczech jest raczej nieosiągalna.


Odcinek A4 Jędrzychowice-Wrocław, potwierdzone praktyką:
- Vsr=150km/h - OmegaB 2.0 8V LPG 13.5l/100km
znajomy ma E39 523i jemu pali 11l przy Vsr=150km/h.

Napewno jest coś bardziej ekonomicznego. Nie warto negować.
.
sunem
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: DL

17 Mar 2011, 15:11

Jogi4x4 napisał(a):Ale Simexa czy ciężką simexopodobną nalewkę, ciekawe ile wynosi różnica w masie koła :mrgreen: Co Ciebie wogóle skłoniło żeby założyć BFG do Patrola? Jaka różnica w trakcji przy cioraniu?
silverstone więc w zasadzie lekka guma na alusie, BFG na stelówce 15, zakłądana do tutystyki nie do ciorania, właśn ie w celu oszczędności paliwa :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Mar 2011, 16:29

Ta średnia to z komputera czy po prostu przez większość czasu jechaliście z taką prędkością?
bo w praktyce osiągnięcie takiej średniej nawet na autostradzie wiąże się ze stałą prędkością na poziomie 170-180km/h.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Mar 2011, 16:30

sunem napisał(a):
Jasiek90 napisał(a):Zacznijmy od tego, że nie da się w Polsce osiągnąć takiej średniej, nawet w Niemczech jest raczej nieosiągalna.


Odcinek A4 Jędrzychowice-Wrocław, potwierdzone praktyką:
- Vsr=150km/h - OmegaB 2.0 8V LPG 13.5l/100km
znajomy ma E39 523i jemu pali 11l przy Vsr=150km/h.

Napewno jest coś bardziej ekonomicznego. Nie warto negować.
.


W BMW masz dobre i mocne motory, dzięki temu zastosowane przełożenia są dość długie, co sprzyja obniżeniu spalania przy wyższych prędkościach. Jak dla mnie musisz właśnie szukać auta z silnikiem o mocy między 150 - 200km, 6 cylindrach i z gazem sekwencyjnym. E39 i Omega to klasa wyższa średnia. E30/E36/E46 to klasa średnia. Trasa Rumia - Toruń w niecałe 2h. Średnia ze 120km/h. Przelotowa autostradą od 150km/h do dwustu. Średnie spalanie z trasy 11l lpg. Silnik 2.0 R6. 2.5 by spalił chyba mniej nieco w takich warunkach.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

17 Mar 2011, 17:18

Jasiek90 napisał(a):Ta średnia to z komputera czy po prostu przez większość czasu jechaliście z taką prędkością?
bo w praktyce osiągnięcie takiej średniej nawet na autostradzie wiąże się ze stałą prędkością na poziomie 170-180km/h.

Czysty autobahn+10km miasto, i 150-160km/h przez ponad 1h, liczone z butli.

Macie doswiadczenie z E39 528?, podobno lepszy i mocniejszy od 523i i takie samo spalanie.
.
sunem
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: DL
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dragster JET CAR PREDATOR
    Francuski samochód Jet Car Predator ma aż 6000 KM i silnik odrzutowy. Poniżej przedstawiamy specyfikację techniczną. Nazwa : Dragster JET CAR PREDATOR Silnik : Amerykański Turbojet z samolotów myśliwskich. Typ ...

17 Mar 2011, 19:28

pocieszny napisał(a):silverstone więc w zasadzie lekka guma na alusie, BFG na stelówce 15, zakłądana do tutystyki nie do ciorania, właśn ie w celu oszczędności paliwa :mrgreen:

To ja bym do turystyki wybrał 33" :mrgreen: Choć jak byłem założyć Kaimany do takiego wulkanizatora "po drodze" to koleś nie wiedział jak to kolo złapać żeby podnieść i je osadzić...w końcu się rozkraczył, wypiął :mrgreen: złapał na całą szerokość ramion i jakoś i po 2-3próbach wtargał...ale przecież 31" na alusie nie jest ciężki...jakiś plaskaty ten wulkanizator :mrgreen: ale spalanie nie wzrosło dużo w porównaniu z MTkami na których go kupiłem tak ok 1-1.3l za to Vmax spadł do ok 105-110km/h :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2011, 22:15

sunem napisał(a):
Jasiek90 napisał(a):Ta średnia to z komputera czy po prostu przez większość czasu jechaliście z taką prędkością?
bo w praktyce osiągnięcie takiej średniej nawet na autostradzie wiąże się ze stałą prędkością na poziomie 170-180km/h.

Czysty autobahn+10km miasto, i 150-160km/h przez ponad 1h, liczone z butli.

Macie doswiadczenie z E39 528?, podobno lepszy i mocniejszy od 523i i takie samo spalanie.
.


Tak, lepszy i mocniejszy, ale w mieście z litr więcej łyknie, na trasie już niekoniecznie.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

18 Mar 2011, 14:17

BMW odradzam ze względu na tylny napęd. Mimo kontroli trakcji autko lubi się obrócić o 360 w zimie.

Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie Passat, ale ciężko znaleźć uczciwego, bo zwożą tego oszusci od cholery i składają jeden z trzech, a potem: nic nie stuka nic nie puka.
kevinek
 

18 Mar 2011, 14:29

Tylny napęd to nic złego pod i jest bardzo przyjazny nawet zimą pod warunkiem że ma się wyobraźnię i trzeźwo myśli :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

18 Mar 2011, 16:24

kevinek napisał(a):BMW odradzam ze względu na tylny napęd. Mimo kontroli trakcji autko lubi się obrócić o 360 w zimie.

Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie Passat, ale ciężko znaleźć uczciwego, bo zwożą tego oszusci od cholery i składają jeden z trzech, a potem: nic nie stuka nic nie puka.


Autko samo się nie obraca, to kierowca obraca autkiem
KonradMB
Aktywny
 
Posty: 251
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Subaru
Silnik: H6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

18 Mar 2011, 16:39

KonradMB napisał(a):Autko samo się nie obraca, to kierowca obraca autkiem


Zgasdza się, ale jeśli ktoś ma ciężką nogę, a wcześniej jezdził napędem na przód, to duże prawdopodobieństwo, że skończy w rowie. Nie wspomne o wyjezdzaniu BMW pod strome oblodzone górki.
kevinek
 

18 Mar 2011, 16:54

A od czego są łańcuchy chyba nie dla ozdoby :lol: jak się trochę pojeździ autem na tył to się przyzwyczai.
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

18 Mar 2011, 16:59

Seba TDI napisał(a):No moze i tak, ja palca w d.. nie wkladalem, ale skoro twierdzisz ze to pomaga.... albo nie jednak nie bede probowal.


Czlowieku 2.5l jaki by nie byl, czy rzendowy, czy V i jakiej kolwiek produkcji-nieslyszalem i nie widzialem nigdy spalania mniejszego niz 7-8 a co dopiero 6!!!!!!!

Przy moim stylu jazdy czluli kazda mozliwa gorka to na luz lub jak potezne wzniesienie to gaszac, chamujac skrzynia, gaszac na swiatlach za hu... nie moglem dojsc do 7.
Natomiast 1.8t zszedlem w ten sposob(jednorazowo) do oklo 5L a 1.9 tdi do 4.2L.

Mialem tez okazje sprawdzac mozliwosci 2.5 TDI V6 oraz 2.5TDI rzedowego z 100tki i niestety tez jak volvo palily powyzej 7 i w gore.

[ Dodano: 15 Marzec 2011, 23:40 ]
A jesli tak szyderczo chcesz za slowka lapac, to lap za cala wypowiedz, bo wylapujac ze zdania slowo glupi nie chodzi o ciebie ale np o glupi pomysl;)

Tak wiec podajac spalanie 4.2 zaznaczylem ze to minimalne odnotowane(o ile cos ci to mowi) A POZNIEJ PRZECIETNE/NORMALNE 5,5-6,5 ale to juz pewnie dla ciebie roznicy nie robi prawda;) Wkoncu szydzac nie podales wszystkich info wiec miales racje-nie ublizaj sobie i cytujac cytuj szczerze a nie intrygi siejesz.

Nie ma rzeczy nie mozliwych. Ja audi RS4 z silnikiem 4.2 potrafie zejsc na autostradzie do 9l :)
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

18 Mar 2011, 17:06

Niektórzy jakoś na pierwsze auto kupują sobie auta z tylnym napędem i żyją.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012