Ekonomiczne małe auto do 20 000zł diesel

24 Mar 2013, 12:30

Witam
Zmuszony wymianą auta (stary golf III 1,9D) szukam auta którym ja lub żona będziemy dojeżdżać do pracy...
Założenia są aby auto było ekonomiczne jest to jeden z najistotniejszych warunków więc myślę że żeby spalanie było niewielkie to i całe auto powinno też mieć niewielkie gabaryty
mniejsza masa = mniejsze spalanie. Chyba coś w tym jest?
Kolejnym ważnym aspektem jest awaryjność - szukam auta którym będę jeździł do pracy a nie po mechanikach... a jeśli już trzeba będzie coś naprawić/wymienić by to nie przyprawiało mnie o siwe włosy.

Obligatoryjnie musi to być diesel.

Reasumując niewielki diesel który nie wymagał by wizyt u mechanika/lakiernika, do którego ewentualne części są tanie i łatwo dostępne, nie musi mieć rewelacyjnych osiągów (prędkość max / przyśpieszenie) ale powinien mieć mały apetyt na ON.

Auto powinno mieć jakieś sensowne wyposażenie typu klima, ABS, el. szyby
Zastanawiałem się w kierunku:

VW Polo IV może nawet FL 1.4 TDI
Opel Astra III 1.7 CTDI - posiadam podobny silnik w Hondzie Civic i ma rewelacyjne spalanie
Fiat STILO 1.9 JTD
Seat Leon 1.9 TDI
Skoda Fabia II 1.4 TDI
Toyota Corolla E12 1.4 D4D - wydaje mi się że może być drogi w naprawie
VW Golf IV (z V to chyba nie w tym przedziale cenowym) 1.9 TDI
Ford Focus 1.6 TDCI nie mam rozeznania w tym silniku

Poradźcie które autko było by najlepsze... a może jakieś inne niż te wymienione?
Albo może z innymi silnikami (przy czym jak pisałem tylko diesel).
Na co zwracać uwagę przy zakupie?

Z góry dziękuję za odpowiedzi
skibi
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Honda Civic VII
Silnik: 1,7
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

25 Mar 2013, 23:34

Naprawdę nikt nic nie podpowie?
skibi
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Honda Civic VII
Silnik: 1,7
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

26 Mar 2013, 00:08

Każdy Ci powie co innego, więc posiedź 80min. w necie i zajrzyj na różne fora do "działu problemy techniczne". Zacznij od forum na którym jesteś teraz.
Sądzę że nie będziesz miał problemów z wytypowaniem aut z Twojej listy których nie ma w w/w dziale.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10948
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Mar 2013, 00:15

Najtańszy i najmocniejszy diesel jaki znam to 1.7DTI w oplach zrobiony przez isuzu.
Ogólnie to każdy diesel mało pali, kwestia tylko części, te nowsze z większą mocą i dużo lepszą kulturą pracy są dużo droższe od tych starych "traktorów".
kejran
Początkujący
 
Posty: 133
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW 5
Silnik: 2.0
Skrzynia biegów: Manualna

26 Mar 2013, 10:16

Odpuść na starcie auta z 3 garami. Bezpieczniejsze będą starsze konstrukcje jak 1.9TDI czy 1.7 DTI od Isuzu. CDTI to nowsza wersja tego silnika bardziej problematyczna, ale lepiej jedzie.
Dobry jest tez silnik Toyoty 1.4 D4D i 2.0 D4D 90KM.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Mar 2013, 16:09

Kolego ja jeżdżę toyotą rav 4 2.0 d4d .Bardzo dobry i ekonomiczny silnik.Trzeba tylko pamiętać o dobrym paliwie i nie żałować na oleju.Corollę miałem poprzednio,i uważam ją za bardzo dobre i mało awaryjne auto.Również była z silnikiem d4d.Moje zdanie po przejechaniu kupy kilometrów toyotami,najlepsza opcja to toyota.Wejdż kolego na forum Toyoty i tam się dużo dowiesz.Pozdrawiam i życzę trafnego wyboru!!
jarasgd
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 19 09 1978
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: saab 9-3
Silnik: 1.9 tid
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Instalacje gazowe II generacji
    Ten typ instalacji gazowej, podobnie jak wcześniejszy, wykorzystuje zmienne warunki podciśnieniowe, pozwala już jednak na regulację składu mieszanki. Instalacja ta przeznaczona jest dla starszej generacji silników, ...