Ekonomiczny, mały diesel do 20 tys

30 Sie 2015, 14:02

Witam
Zamierzam kupić auto z silnikiem diesla, zależy mi najbardziej na tym żeby auto mało paliło i żeby było tanie w eksploatacji, czyli tanie ewentualne naprawy i brak dwumasa, filtra DPF, itp. Budżet to 20 tyś zł. Myślałem o następujących autach:

1) Fiat Grande Punto 1.3 JTD
2) VW Polo / Seat Ibiza 1.4 TDI
3) opel Corsa D 1.3 CDTI

Które z tych aut będzie najlepszym wyborem? może coś innego polecicie? Myślałem też o Hyundaiu i30 1.6 CRDI ale 20 tyś to chyba trochę za mało na niego
artur1792
Nowicjusz
 
Posty: 25

30 Sie 2015, 14:06

Wybrałeś najgorsze jednostki napędowe. Po co Ci mały samochód z małym dieslem? Ani to w trasę ani w miasto... :cry:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Sie 2015, 14:09

Kupno auta segmentu B z dieslem to proszenie się o kłopoty. Auta były kupowane głównie przez floty i tam katowane. Diesel się nie sprawdza w mieście, a auto tej wielkości nie sprawdza się w trasie.
1,4TDI to beznadziejny silnik pod kątem trwałości. 1,3JTD (CDTI) też odstaje od braci 1,9JTD.

Hyundai i30 1,6CRDi jest ok ale trzeba się naszukać aby nie był poflotowy.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Sie 2015, 14:14

Dojeżdżam do pracy codziennie w dwie strony jakieś 50 km gdzie jakieś 70% to drogi dojazdowe z ograniczeniem prędkości do 70 km/h i wioski, a 30 % to miasto, plus to co jeszcze przejeżdżę w weekend, razem wychodzi jakieś 15 tyś km rocznie do 20 tys, mam dostęp do kupowania ropy w cenie około 3.50 zł za litr... Dlatego nie chcę benzyny tylko disela ponieważ przy takiej cenie którą płacę za ropę i przy cenie benzyny (prawie 5 zł za litr) to różnica w ciągu roku jest spora... a na taką drogę nie potrzebuję silnika 2 litrowego co ma ponad 100 koni bo po co? jak i tak jest ograniczenie do 70 km/h ....
artur1792
Nowicjusz
 
Posty: 25

30 Sie 2015, 14:18

Tylko, że takie małe dieselki są męczące i w tym segmencie bierze się benzynę, bo z trwałością też bywa różnie.

Jak upierasz się na diesla to jakiś kompakt z prostym dieslem np Focus 1,6TDCI 90KM lub Toyota Corolla 1,4D-4D (też dużo po flotach)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Sie 2015, 14:19

To weź normalnego diesla który spali tyle samo co te małe a nie posypie się 3 razy szybciej. 1.6 CDRI byłby fajny.
1.6 HDI w Focusie, 307..
1.9JTD w Bravo, Astrze...
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Sie 2015, 16:58

artur1792 napisał(a):dostęp do kupowania ropy w cenie około 3.50 zł za litr.


Tankuj taką ropę do nowoczesnego diesla to na pewno "oszczędzisz".
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Sie 2015, 17:57

Ossy napisał(a):
artur1792 napisał(a):dostęp do kupowania ropy w cenie około 3.50 zł za litr.


Tankuj taką ropę do nowoczesnego diesla to na pewno "oszczędzisz".


kolego to jest ropa z Orelnu tankowana prosto z dystrybutora na stacji do mojego auta ....
artur1792
Nowicjusz
 
Posty: 25

30 Sie 2015, 19:31

A może Corolla E12 1.4 diesel?
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam