EKONOMICZNY NA DOJAZDY DLA BABY - PROSZĘ O RADY :-)

20 Maj 2009, 17:15

Witam, jestem na tym forum po raz pierwszy ale od razu powiem że zanim napisałam ten post zadałam sobie trud przeczytania poprzednich podobnych. Nadal jednak mam mgliste pojęcie o tym jaki wóz mam sobie kupić.
CV: prawo jazdy od 15 lat, dotychczas jeździłam maluchem, fordem eskortem (automat), nissanem primerą, citroenem c3 (albo c2? tym jeździło się najfajniej), polonezem i suzuki samurajem. W każdym z nich sobie radziłam. Żaden z nich nie był mój. Miałam w życiu 5 lekkich stłuczek.
A teraz potrzebuję:
Ekonomicznego - to bardzo ważne bo codziennie robię prawie 100km, na drogie części też raczej szkoda kaski,
bezawaryjnego - to też bardzo ważne bo moje umiejętności naprawcze ograniczają się do wyłączenia silnika i włączenia jeszcze raz, oraz nalewania benzyny, a i to nie zawsze...
ewentualnie mógłby być 4x4 lub przynajmniej podwyższony - mieszkam w takim miejscu że podjechanie (1km) zimą jest wyczynem; jednak ostatecznie zima ze śniegiem trwa tylko kilka tygodni; jednak z drugiej strony jazda po ośnieżonych drogach asfaltowych gdy się ma 4x4 jest dużo bezpieczniejsza ;
właśnie - bezpiecznego! autka.
zasadniczo ma być małe bo ma służyć MI, ale dodam że mam dzieci i w razie W chciałabym żeby się zmieściły, więc autka rozmiaru 'maluch' odpadają.
Zorientowałam się właśnie że zużycie paliwa nie zależy wprost od pojemności silnika, więc bardzo proszę o radę - jakie auto odpowiada tym oczekiwaniom?
Przepraszam, że poruszam tak nudny temat, ale to jest chyba jedyne miejsce gdzie mogę liczyć na uczciwą odpowiedź - bo sprzedawcy doradzają mi to, co akurat mają na składzie :-I. Nie chodzi mi o znalezienie konkretnego samochodu ale o radę jaka marka, model, pojemność ?
Chciałabym też wiedzieć czy porywać się na kupno w komisie czy wyłącznie od właściciela, pierwszego włąściciela?
I jeszcze jedno: proszę nie pisać skrótami :-) ale tłumaczyć 'jak krowie na rowie' - powoli i dużymi literami ;-)
z góry serdecznie dziękuję
mam nadzieję że napisałam wszystko co trzeba
pozdrawiam
Magda
msroka5
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Krzeszów

20 Maj 2009, 17:55

a jaki masz budzet na zakup autka?? Znaczy sie ile kasy na to chcesz przeznaczyc
a od siebie dorzuce dosc rzadko spotykane autko w Polsce
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

20 Maj 2009, 18:46

No chyba właśnie nie powiedziałaś najważniejszej kwesti...ile mozesz przeznaczyc na fure :P. Bo ja to moge Ci pokazać, co ewentualnie mozesz kupic...zaraz Ci dam jakiegos hammera xd
darkfurby
Nowicjusz
 
Posty: 14

20 Maj 2009, 18:48

ja jeszcze dorzuce cos takiego bo caly czas mam na mysli ten podjazd co wymienilas i szukam autka z 4x4 ale jak podasz przedzial cenowy to bedzie latwiej cos znalesc
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
albo ewentualnie jesli chcesz troche zafantaziowac :lol:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

20 Maj 2009, 19:23

Kupno w komisie jest o tyle dobre że podatek jest z głowy...
Ale za to często są auta powypadkowe i to porządnie, cofane liczniki itp.
Ja radzę od prywatnego właściciela.
A co mogę polecić hmm...
Zważywszy że też mieszkam w takim miejscu z takim podjazdem że 4x4 w zimie jest jak zbawienie nieraz, do tego odcinki 100 km to diesel będzie lepszy niż benzyna.
Nie wiem jakie masz fundusze na to ale
[link do oferty na Allegro wygasł]

jest nie głupim rozwiązaniem...
stasiowski121
 

20 Maj 2009, 19:34

stasiowski121 napisał(a):Kupno w komisie jest o tyle dobre że podatek jest z głowy...
Ale za to często są auta powypadkowe i to porządnie, cofane liczniki itp.
Ja radzę od prywatnego właściciela.


a prywatny nie cofnie?
prywatny nie rozbije, nie naprawi, nie sprzeda?

wszystko loteria

[ Dodano: Sro Maj 20, 2009 20:41 ]
barol91 napisał(a):albo ewentualnie jesli chcesz troche zafantaziowac :lol:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


ale mi fantazja wyjechana impreza 4x4 z 1.6 pod maską
jak juz subaru to 2.0 t :twisted:

[ Dodano: Sro Maj 20, 2009 20:57 ]
barol91 napisał(a):a jaki masz budzet na zakup autka?? Znaczy sie ile kasy na to chcesz przeznaczyc
a od siebie dorzuce dosc rzadko spotykane autko w Polsce
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


Wow ale wynalazek
andrewb25
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Co zrobić kiedy auto odmawia posłuszeństwa?
    Patrząc na samochód w pierwszym momencie zachwycamy się jego linią, doceniamy parametry silnika, cieszą nas wygodne fotele i niesamowity dźwięk wydobywający się z zestawu audio. Wszystkie te elementy wpływają na komfort ...

20 Maj 2009, 20:56

no niewiem jakie kobieta ma fundusze wiec tak zapodalem subaru z 1.6 ale najwazniejsze ze ma 4x4,a honda to niepowiem bo naprawde fajna,a no i kia jesli masz troche kasy do utrzymania to ja tez bym sie pod nia podpial bo naprawde egzemplarz 1klasa
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Maj 2009, 12:43

Auto mające 4x4 będzie palić więcej dlatego, że ma napęd na 4 koła. Auto typu SUV (np. Fiat Sedici, Suzuki SX4) też spali więcej, bo jest cięższe i ma gorszy opór powietrza.

Wniosek? Albo ekonomiczne, albo do pokonywanie trudniejszej drogi. Nie da się tego połączyć. Chcesz małe auto, ale małe auto nie będzie bezpieczne. chcesz bezpieczne wybierz większe, ale większe spali więcej paliwa.
Nie ma złotego środka.

Co prawda takim złotym środkiem jest klasa kompaktów. Auta pokroju VW Golfa, Opla Astry, itp. Wersje z napędem 4x4 i jakoś dasz sobie radę.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

21 Maj 2009, 13:03

a co powiesz na to [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] autko z 4x4 podwyzszone i silniczek diesla :lol:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Maj 2009, 13:30

Prywatni też liczniki cofają sam znam 10 co najmniej takich przypadków gdzie sprzedawca był prywatny a przebieg grubo cofnięty ;/.
Master_one
Początkujący
 
Posty: 111

21 Maj 2009, 13:43

Tym 4x4 strasznie mocno zawężasz sobie spektrum poszukiwań auta.Nawet jak zagłębisz się w rynek aut używanych,to atrakcyjnych aut będzie zaledwie kilka...Takie np Subaru Legacy to jednak egzotyka i drogie w wymianach części auto,chociaż na pewno mechanicznie udane.Prędzej znajdziesz Renault Kangoo 4x4 lub Suzuki Ignis 4x4 . Są jeszcze Golfy III w wersji "syncro" z 1,9 TDi lub w wersjach benzynowych od poj.1,8 w górę.Z jeszcze starszych aut a mogących wchodzic w rachubę jest poczciwe Audi 80 B4 w którym jest stały napęd na 4 koła typu "Torsen".Tu także jest TDi 1,9 oraz benzynki od 2,0l w górę.
Na twoim miejscu zastanowiłbym się jeszcze,czy 4x4 jest ci rzeczywiście niezbędne. :wink:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Maj 2009, 15:25

Najpierw wielkie dzięki za tak liczne odpowiedzi, bardzo się cieszę bo z wielu opinii łatwiej wybrać zwłaszcza gdy propozycje będą się powtarzać.
Mam przygotowane 15000zł, mam nadzieję że nie wydam tyle, myślę że po kupnie mogą wyskoczyć jakieś dodatkowe koszty.
4x4 nie jest najważniejszy. Najważniejsza jest taniość użytkowania, niestety... :cry:

Jeśli chodzi o Wasze propozycje to - tak myślałam że Was męska fantazja poniesie jak wspomnę o 4x4 :twisted: . To miało być tylko dodatkowo i ewentualnie, te auta za dużo palą, proszę o coś spokojniejszego.
Ta honda civic jest ciekawa, Kia sport chyba za duża, Golf za stary a Vitara zbyt terenowa - w końcu mam już Samuraja (trochę się rozpada ale jeździ jeszcze). Chciałabym nie starsze niż 10-letnie (taka blokada psychiczna) i chyba nie terenowe ale 'uterenowione' czyli wersja 4x4 zwykłego szosowego samochodu (to się nazywa sedan?).
I jeszcze co z zakładaniem gazu do benzynowych silników? mam instalację z poloneza ale słyszałam że to niszczy silnik. też pewnie zmniejsza moc ale to mnie tak nie martwi. Kiedyś widziałam ogłoszenie o fabrycznie zagazowanym (?) - co o tym myślicie?

Początkowo myślałam o Pandzie lub Punto albo Skodzie Felicii, a tu takie potwory mi proponujecie :wink: - ale dla samochodziarzy to chyba nie są samochody, co?

Więc jeszcze raz: mało palący, tanie części, min. 4 osobowy, podwyższone podwozie i EWENTUALNIE 4x4

czekam niecierpliwie
Magda
msroka5
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Krzeszów

21 Maj 2009, 16:38

W takim razie mam dla Ciebie propozycję.

Co powiesz na Seata Ibizę:
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Oba Seaty mają silnika diesla (dlaczego diesel o tym później). Pierwszy silnik SDI, czyli bez turbiny, drugi TDI - z turbiną. Różnica jest oczywiście w mocy. SDI będzie powolne, trudno tym wyprzedzać, TDI będzie dużo żwawsze, sądzę, że jak na Twoje potrzeby nawet aż nazbyt narwiste. Obydwa diesle spalą Ci na trasie w granicach 5 litrów. Róznica taka, że SDI jest jeszcze bardziej ekonomiczny od TDI.

A dlaczego diesel? Spala mniej tańszego paliwa. PB95 obecnie w cenie ponad 4 zł. Olej napędowy w granicach 3,7 zł. Piszesz, że robisz całkiem pokaźne przebiegi, dlatego diesel będzie lepszy. A dlaczego nie LPG? Sam przegląd auta kosztuje sporo więcej, instalację trzeba często poprawiać i ustawiać, silnik szybciej się zużywa. Jeżeli więc kupisz 10 letnie auto, które zrobiło np. 80 tys. km na LPG może być w złej kondycji, a na pewno w gorszej, niż silnik benzynowy bez LPG.

Co do samego Seata. Dobre auto, konstrukcja niemiecka. To technologicznie to samo co VW Polo, różni je tylko wygląd (nawet silniki te same).

Minusy:
-nie jest podwyższane,
-nie ma napędu 4x4.

Aha, podane przeze mnie aukcje są przykładowe, nie polecam Ci tych konkretnych aut, ale polecam markę, model, silnik.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

21 Maj 2009, 17:01

no to troche ciezko bedzie znalesc taki samochodzik podwyzszyony ewentualnie z 4x4 ale ja bym sie zastanowil nad Kia,auto wbrew pozorom takie duze nie jest ale takie wmiare
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
no i mowisz ze masz na auto max 15tys to szukaj auta gdzies do 13-14tys a reszte na ewentualne naprawy,wymiany itp.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Maj 2009, 17:45

msroka5 napisał(a):I jeszcze co z zakładaniem gazu do benzynowych silników? mam instalację z poloneza ale słyszałam że to niszczy silnik. też pewnie zmniejsza moc


No to sobie zostaw z tej instalacji butlę, a resztę wyp... teraz zakłada się sekwencję i nie masz żadnych strat mocy.
zmniejszenie mocy bierze się z tego że w starszych instalacjach i1 i 2 generacji zakładali tzw. mixer czyli zwężkę w dolocie przez co silnik dostawał mniej powietrza, mniej powietrza to z kolei uboższa mieszanka i stąd mniejsza moc, ale zawsze można to obejść i zakładało się tzw. BLOS ale to ina historia jest, mniejsza z tym...
co do silnika to jeżeli masz dobrze wyregulowaną instalacje, wymieniasz na czas olej, świece, filtry,to problemów żadnych nie ma, ja zrobiłem setki km na lpg i wsio jest ok,
przykładowo silnik VW 2.0 (8V) 115 KM ma przejechane na samym LPG 100 000 km i wszystkie parametry ma książkowe tzn. ciśnienie na cylindrach ma po 12,5 atm/cyl. po równo na każdym, (ma być 11-13) , ciśnienie oleju jest książkowe, ciśnienie podawanego paliwa jest książkowe, także wszystko ok.
licz się z tym że czasami może ci wydmuchać uszczelkę pod głowicą gdyż lpg spala się w wyższej temperaturze niż benzyna ale to jest szczegół.

Pozdrawiam
andrewb25