Eksploatacja na czarnym

03 Kwi 2009, 07:30

BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

Nie wierzcie w zapewnienia producenta i sprzedawcy, że to doskonała opona uniwersalna-w teren i na asfalt! W terenie owszem bez zarzutu, ale na asfalt nadaje się tylko na krótkie powolne przeloty. Opony podowują mocne bicie kierownicy (namocniejsze w zakresie 80-120) i drgania całego auta. Szybsza jazda na dalszej trasie praktycznien niemożliwa-totalny dyskomfort i obawa przed uszkodzeniem układu kierowniczego. Wielokrotne próby wyważenia nic nie dały, a serwisant BFGoodrich twierdzi, że to kwestia bieżnika terenowego i tak musi być. Kieruje do sprzedawcy, który rzekomo doradził mi złe opony. ZDECYDOWANIE ODRADZAM JAKO OPONĘ UNIWERSALNĄ!

http://www.opony.com/opony_4x4_BFGoodri ... pinie.html
ir
 

03 Kwi 2009, 07:58

@IR - wiesz co to jest teren? Tak w największym skrucie, to taka bryja, w której na AT można sobie conawyżej postać w miejscu...
BFG AT to opona dedykowana do zastosowań 80% asfalt, 20 LEKKI teren, czyli szutry itp. Jeśli miałeś problem z wyważeniem opon, to kwestia na pewno nie leżała w oponach - jeździłem na AT, na MT, na Khumo, Simexach, Fedimach i jeszcze kilku innych... Problem z wyważeniem był (ale rozwiązywalny!) tylko w przypadku "nalewek". Dobry warsztat wulkanizacyjny nie widzi problemu w ważeniu dużych opon, ale muszą mieć odpowiedni sprzęt (w Krakowie są tylko 3 firmy, które poprawnie potrafią wyważyć takie koła, a wydawałoby się, że to takie duże miasto i wręcz zagłębie OR...)!
Po drugie - duża opona z głębokim bieżnikiem ma tendencje do zbierania różnych mniejszych i większych kamyczków, błota itp i stąd najczęściej pojawia się "bicie" na kierownicy. Dodatkowo po przejeździe przez błoćko - zalega ono również w felgach, co dodatkowo wzmacnia efekt bicia... Ale przecież "(...) serwisant BFG powiedział..."... Z niego taki serwisant BFG, jak ze mnie ginekolog - samouk z zamiłowania... :mrgreen:
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

03 Kwi 2009, 09:19

ir napisał(a):BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO

Nie wierzcie w zapewnienia producenta i sprzedawcy, że to doskonała opona uniwersalna-w teren i na asfalt! W terenie owszem bez zarzutu, ale na asfalt nadaje się tylko na krótkie powolne przeloty. Opony podowują mocne bicie kierownicy (namocniejsze w zakresie 80-120) i drgania całego auta. Szybsza jazda na dalszej trasie praktycznien niemożliwa-totalny dyskomfort i obawa przed uszkodzeniem układu kierowniczego. Wielokrotne próby wyważenia nic nie dały, a serwisant BFGoodrich twierdzi, że to kwestia bieżnika terenowego i tak musi być. Kieruje do sprzedawcy, który rzekomo doradził mi złe opony. ZDECYDOWANIE ODRADZAM JAKO OPONĘ UNIWERSALNĄ!

http://www.opony.com/opony_4x4_BFGoodri ... pinie.html



IR - mnie z kolei interesuje czemu podałeś nam opinie jakiegoś chłopa z jakiejś strony a nie swoją albo znajomego czy kogoś tam? No i tak w ogóle jak wysiliłem się i przejżałem inne opinie na tej stronie to zdecydowana większość pozytywna była, a Ty akurat negatywa podałeś... co najmniej dziwne...

No i tak jak Karson pisał, nie zależy mi na opinii kogoś tam tylko ewntualnie Twojej, albo jakieś osoby, którą znasz i jest godną polecenia, nie żebym się czepiał, ale zdecydowanie fajniej czyta się opinie wynikające z własnego doświadczenia( albo wiedzy ), a nie pana Zenona z pod sklepu pijącego wino i pitolącego farmazony... Nie sądzisz ?
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

03 Kwi 2009, 18:39

fourup napisał(a):@IR - wiesz co to jest teren? Tak w największym skrócie, to taka bryja, w której na AT można sobie conawyżej postać w miejscu...
BFG AT to opona dedykowana do zastosowań 80% asfalt, 20 LEKKI teren, czyli szutry itp. Jeśli miałeś problem z wyważeniem opon, to kwestia na pewno nie leżała w oponach


Hm....
Niestety to nie moja opinia. Zacytowałem z podaniem źródła.
Cieszę się, że Twoja odpowiedź tu padła. Nareszcie coś konkretnego.

Jakich opon AT używałeś?
Jak sprawowały sie w zimie?
Czym się różnią w trakcji po asfalcie i poza nim od zwykłych opon? ?
Jak z hałasem?
A opory toczenia na asfalcie (zwiększone zużycie paliwa)?

Byłbym wdzięczny za wskazówki



Wezyrro napisał(a):IR - mnie z kolei interesuje czemu podałeś nam opinie jakiegoś chłopa z jakiejś strony a nie swoją albo znajomego czy kogoś tam?


Niestety nie mam doświadczeń w tej kwestii. Chcąc wziąć odział w interesującej mnie sprawie poszukałem i zacytowałem WSZYSTKIE znalezione. Ponieważ interesowała Cię BFG pozwoliłem sobie przytoczyć te parę nieprzychylnych zdań nt tej gumy w sieci.

Jednak mam dwie uwagi dla Ciebie
- TY pisz o oponach a nie komentuj wypowiedzi.
- Możesz nie cytować CAŁYCH wypowiedzi Wezyrro?

pozdrawiam
ir
ir
 

03 Kwi 2009, 21:35

Jak to już w poprzednim wejściu wspomniałem jeżdżę na BFG AT.
Nie wspomniałem, że są one w rozmiarze 235/75/15 - czyli trochę większe niż opony 205/cośtam/15 standartowo stosowane w starym Sportage.
Poprzednio miałem jakieś szosówki Michelin, potem jakiś cooper. Jedne bardziej badziewne od drugich. Co prawda miały oznaczenie M+S sugerujące, że jest to zimówka ale zimą jazda na tych oponach to był horror. Latem też generalnie do dupy, przy czym bardziej do dupy były opony Michelin (straszne kartoflaki). W dodatku samochód na tych oponach wykazywał zbyt duże skłonności do jazdy samopas - opanowanie pojazdu w koleinach to był już konkretny czelyndż :mrgreen:

Po zmianie na BFG AT w rozmiarze przytoczonym na początku prowadzenie auta zmieniło się nie do poznania. Stało się pewniejsze, auto przestało myszkować. Nie zauważyłem jakiegoś dramatycznego wzrostu głośności - opony są raczej ciche. Spadły za to osiągi - "wydłużyły" się biegi, przyspieszenie nie powalało - ale to kwestia zmiany rozmiaru. W terenie za to zyskałem. Nie tylko te powiedzmy 2 centymetry "wzrostu" ale także konkretny bieżnik pozwalający mi na efektywniejszą jazdę. Co to znaczy, że ATeki nie robią w terenie? Robią, robią - tylko wszystko jest kwestią techniki jazdy. Tu się nie da jak na fedimach jechać "tas, taś"a opona załatwi za kierownika wszystko. W błoto, w które się zapuszczałem wiedziałem, że muszę atakować szybkością bo jest szansa, że przelecę. A dodatkowo reduktor+dwójka+nie odpuszczać gazu. Przy 2500obr/min opona naprawdę dobrze się oczyszczała. Czy był to prawdziwy teren? W mojej opinii jak najbardziej, chociaż zdaję sobie sprawę, że dla niektórych to przedszkole offroadowe.

Co do zachowania zimą: w kopnym śniegu - bardzo dobrze, świeży śnieg - bardzo dobrze, ubity śnieg - dość dobrze, lód - do dupy (aczkolwiek na to nie ma mocnych)

I tak jak wspomniałem są to opony długowieczne.

Dlaczego zmieniam? Ano chcę zobaczyć jak to z tymi MT jest...
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

04 Kwi 2009, 12:36

leon zet - zajebiste wyjaśnienie :mrgreen:

i mam takie pytanko jeszcze dotyczące opon bfg at, a mianowicie na stronie producenta są różne typy tych opon np 50% teren 50%droga, 20%droga 80% teren i czy wybierając ten bardziej offroadowy model przy jeździe 30-40% teren i reszta drogi narażam oponę na jakieś zniszczenia itp, czy nie ma to specjalnego znaczenia( choć producent zaleca tak a nie inaczej )

ir napisał(a):- TY pisz o oponach a nie komentuj wypowiedzi
- Możesz nie cytować CAŁYCH wypowiedzi Wezyrro?
ir


- jak bym pisał o oponach to bym coś o nich wiedział, a ja nie wiem więc sie pytam( ale zawsze mogę cudze odp wlepić )

- mogę :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BYD e6 - elektryczny samochód o dużym zasięgu
    Pierwsza w Polsce prezentacja w pełni elektrycznego samochodu BYD e6 odbyła się w dniach 9 – 10 lipca w czasie konferencji "2012 International Symposium on Electric Vehicles – Triple Helix Activity Research; Energy-Technology; ...
    Od czego zależą ceny ubezpieczenia OC?
    Cena za ubezpieczenie OC nie jest określona w sposób jednolity. Każde towarzystwo ubezpieczeniowe oferujące taką polisę komunikacyjną może brać pod uwagę przy wyliczaniu wysokości składki ubezpieczeniowej inne czynniki. ...